Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Verschrompelen, krullend blad, bruine vlekken + grijze vlekken maar ec en ph medium correc

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Verschrompelen, krullend blad, bruine vlekken + grijze vlekken maar ec en ph medium correc

Korting op 420shop
    Hoi,
    Ff een beschrijving.
    Soort is dinafem critical plus en heeft nog een maand nodig ongeveer.
    Aarde: canna terra pro plus.
    Voeding volledige aptus lijn boosters (tent set), aptus all in one liquid. Gestart met voorgevoede aarde dus aptus schema gevolgd aangepast aan autoflower (pas bloei boosters als groei wat stopt) maar eerste weken geen all in one toegevoegd.
    Temp dag 26-28 nooit gaat nooit boven 29 of onder 25.
    Nacht 20/21gr
    Lv 40-50% bij regenweer es 60%. Kweek uit zaad dus zien hier geen probleem.
    Afzuig, filter,... allen zoals het hoort.

Nu is deze ff terug vlekjes beginnen tonen en wat geler worde . Dus ik dacht ben weer es te nat bezig. Ff laten opdrogen.
    Maar bleef erger worden.

Ph en ec aarde gemeten. Ph 5,8 ec 0,4 dus lijkt me eerder tekort dan teveel. Er staat momenteel nog wat aarde te weken om nu enkele dagen later nog es te controlleren. Water krijgt ze aan een ph van 6 met 1,5ml/ npk (all in one) en de boosters volgens schema. Gezien deze kalium calcium,... via boosters toevoegen lijkt het me sterk dat er een tekort is in mn aarde. Eerder ergens 1 of meerdere elementen teveel waardoor anderen niet opgenomen worden.

Daarnaast had ik vorige keer ook iets dergelijks voor en vandaag iets ontdekt ivm plant vergiftigen en weekmakers. Nu staat deze plant (enige zieke van de 3) in dezelfde pot (bouwemmer uitgewassen) dus zoek ik ondertussen ook in deze richting verder. Uit veiligheid de kluit uit de pot gehaald in het donker en in een bloempot gezet. Maat was hetzelfde, en ik verkies verpotten nu boven dood binnen week als pot oorzaak was/is.

Is er iemand die aan de hand van deze fotos iets meer kan zeggen/weet.

Ik ben op het einde van uren google en forums, en het begint me zowat alles samen te lijken. Kwestie van door het bos de bomen niet zien. 1e blad zou ik denken calcium, dan een andere fosfor,... ieder forumbeschrijving verschilt wel iets per probleem of beschrijving.
    Het is gestart (als deze symptonen gerelateerd zijn) met eerst rode stengels, geler worden, dan licht vlekken in kleine fanleaves en grijsbruine grote vlekken in de grote onderste bladen. En langzaam verdord er steeds meer blad en worden de vlekken groter/erger. Later worden de vlekken plots groter (van vlekje tot gehele blad in dag) en krult het blad op omhoog bij klein blad, en rollend in lengte bij groot blad. Het claw blad op foto negeren als plant in tent staat drukt die kant tegen het zeil, die is daardoor krom. (Is ook de enige)

In afwachting geef ik ff enkel water met aangepaste ph + aptus enzym+ (net aangekomen hoop met dit ev. Mogelijk teveel aan Zouten ofzo wat uit aarde te halen alhoewel met een ec van 0,4 denk ik dat dit het geval niet is. Enzymes gaf ik nu 1x mee en het lijkt alsof sinds dan het blad ng vlugger verkleurd/dor word. Bij eerste vergeling en vlekken had ik 1x aptus bladvoeding gespoten. Maar gezien geen verschil bij 1x gebleven.

Plant is een dikke 1m20 hoog en heeft nog best veel blad, vermoed dat hij het sowieso wel nog maandje houd. Maar dat lost het niet op voor latere kweekjes eventueel. Plus ze was zo mooi aan het toppen want is pas 6weken gezaaid dus hoop dat de rem er niet te hard of lang opgaat nu.

Alvast bedankt, ergo

Damn wat een lap tekst, sorryIMG_20160630_185933.jpgIMG_20160630_185850.jpgIMG_20160630_185900.jpgIMG_20160630_185933.jpgIMG_20160630_185850.jpgIMG_20160630_185900.jpg
    Last edited by ergonaut; 9 July 2016, 10:33. Reden: Foto met herkenbare achtergrond verwijderd.
    verslag 1, verslag 2

Re: Verschrompelen, krullend blad, bruine vlekken + grijze vlekken maar ec en ph medium co

Ik gok inderdaad te nat kweken, en je hanteert een vrij lage pH, ook dat kan blokkades tot gevolg hebben.
    pH in de grond mag wel bijna een heel punt hoger in deze periode, 1 punt is heel veel, pH is logaritmisch(!)
    De EC in de grond is ook te laag, die mag boven de 1 zijn nu.

Ik denk dat ze niet zo lang meer moet, kwestie van uitzingen nu. Niet te gek meer doen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Re: Verschrompelen, krullend blad, bruine vlekken + grijze vlekken maar ec en ph medium co

Ik weet dat de ph idd aan de lage kant is, aptus raad zelfs aan naar 5,8 te gaan met het water maar dat vond ik extreem laag dus hanteer 6.
      Qua voeding hanteer ik de 2ml/l die aptus aanraad dan kom ik op een ec van 1,4 dacht dat auto's niet zo veel voeding nodig hadden.
      Zoals u zegt veel kan ik niet meer doen want ik verwacht binnen dag of 10 te starten met enkel water geven, en dag of 20 max 30 te knippen. Zal volgende giften iets meer voeding geven ph tikje hoger en dat zal het wezen denk ik.

Ronde hierna was ik reeds van plan tensiometer te kopen voor watergift. Ik denk teveel groei GROEIII mijn baby als ik op het gevoel geef. Fout, nja het zijn mn eerste ervaringen dus veel te leren. Je kan lezen en plannen wat ge wilt. Het uitvoeren is toch altijd nets iets anders dan gepland.
      Volgende ronde wil ik photo en scrog wss sannie's jack proberen. Dacht ik start auto lekker simpel, maar die klok verzetten houd niks in en de groei, hoogte,... lijkt me beter te controlleren, opbrengsten beter... Auto voelt wat race vs klok.
      Bedankt voor de reply.
      Last edited by ergonaut; 1 July 2016, 16:22. Reden: Woordjes
      verslag 1, verslag 2

Comment

Ph zoals aangeraden wat bijgesteld, voeding nog gewacht en oude hoeveelheid aangehouden (ff zien of het de voeding of ph blijkt) Het kan zijn dat ik het mezelf wijsmaak want lijkt me vlug. Maar heb de indruk dat het gestopt is en de recentere vergeling terug wat groen trekt. Vlekken enzo gaan natuurlijk niet bijtrekken. Ik wacht paar dagen en ga dan es vergelijken met bovenstaande fotos. Dan ev es tikje meer voeding en zien of nog extra verbetering of niet.
        Bedankt QnQ!
        Al snap ik niet waarom aptus dan aanbeveelt 5,8 aan te houden, in alle geval de ph lijkt te helpen. Volgende kweek zal ik 6,2 a 6,3 nemen ipv 6 en wekelijks ff aarde meten ipv elke maand. Es zien of ik het dan niet heb, plus ik speel korter op de bal en kan vlugger wat stijgen of dalen met mn water als nodig dacht ik zo.
        verslag 1, verslag 2

Comment

In ieder geval mijn complimenten voor je uitgebreide informatie bij de vraagstelling!
          Staan je planten nu nog te nat? Hoe zwaar weegt je pot en voel eens met je vinger onderaan in een drainagegaatje?
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Dank u, beter teveel dan te weinig info was het idee hehe. Niet nodig te checken momenteel. die is sowieso te nat nu. heb behoorlijk wat water gegeven gisteren tot er iets drain kwam onderaan (na eerst uitdrogen paar dagen) met iets aangepaste ph. Dit is sinds gisteren dus nu wacht ik ff tot zeker dinsdag of woensdag voor ik weer water geef. Dus momenteel idd te nat. Mijn gewoonlijke controlle was ff paar min houten stokje in de aarde genre brochettestok. Word die donker of nat gaf ik niks, was m droog kregen ze een scheut. Ff pot heffen deed ik, maar ehmm nja die lijkt mij altijd niks te wegen, zeul dagelijks met behoorlijke gewichten... drainagegat es voelen lijkt me een mooie extra hulp, wacht ge tot deze droog aanvoelt, of licht vochtig houden?
            Last edited by ergonaut; 3 July 2016, 22:15.
            verslag 1, verslag 2

Comment

Ik kan het wetenschappelijk niet verklaren (in mijn Binas staat niets over neerslag bij K- en P-verbindingen in standaard voedingen, op het web verder ook weinig info) maar als men te vroeg met bloeivoeding start (voor de 3e of 4e week bloei) dan schiet de herfst heel snel in de planten. De stikstofopname loopt drastisch terug met als gevolg dat je paars en geel blad krijgt.
              Hoe het komt weet ik dus niet.. Maar daar kun je wellicht wat mee verklaren.

Te natte aarde versterkt dat effect. Drainagegat mag licht vochtig blijven, zodra die droog gaan voelen ben je zo'n 8 uur te laat met watergeven. Maar dat maakt weinig uit denk ik. Wiet kan droogte beter verdragen dan overstroming.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Manfred
                Manfred commented
                Editing a comment
                Beste, eerste week bloei zijn dan de haartjes? of de pruikjes? of overschakeling naar 12/12? En eens je bloeivoeding geeft, wordt N niet meer opgenomen? IN terra bloom v plagron zit nog N...

• LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Eerste week bloei zijn pruikjes. Dat hanteer ik als vaste regel, en volgens mij het hele forum. Je mag er in mijn geval vanuit gaan dat ik alles apart benoem, dus als ik het heb over klokschakelingen dan noem ik dat zo, als ik het heb over haartjes dan benoem ik dat zo en als ik het over bloei heb dan bedoel ik dat er toppen met pruikjes aanwezig zijn.
                Ik heb meer en meer het idee dat stikstof verdrongen wordt door hoge P en K, en dat het daardoor niet opgenomen wordt. Het omkeren van de herfst is erg moeilijk, bijna niet te doen. Het remmen kan enigszins maar we zien die rem pas na enkele weken ontstaan, zo ongeveer op het moment dat de P en K uitspoelen of als zout opgeslagen in de bodem belanden. Vandaar dat kleine hoeveelheden N in bloeivoeding het proces ook niet verhinderen, maar dat het herfstproces gewoon van start gaat ook al zit er stikstof in de voeding. Gek genoeg, als de hoeveelheid stikstof hoger of gelijk aan de P en K is, dan vindt die herfst niet plaats. Dus het heeft wel te maken met een zekere verhouding, alleen is die N verhoudingsgewijs zelfs in modernere voedingen dus nog steeds te laag.

Heb "geprobeerd" te wachten tot de groei er wat uit was om de bloei boosters te geven. Maar gezien mijn geringe ervaring kan dit wellicht fout en toch te vroeg geweest zijn. Tip drainagegat neem ik zeker mee! Ieder hulpmiddel scheelt m iets. Bedankt
              verslag 1, verslag 2

Comment

In elk geval gaan mijn opbrengsten omhoog per poging/plant en zodoende fouten vermoedelijk omlaag hehe. ben gestart met telkens 1zaadje om de 2weken zo kon ik fouten op plant 1 hopelijk vermijden op plant 2, enzovoort. 1e de Amne gaf ongeveer 8g ww gaf zo een 15gr,
                girlscout cooky 28gr,
                2vast2fast deze ochtend in potten gestopt. 38gr.
                De rest bloeit nog. De volgende aan de beurt is de critical+ dan een amnesia en og kush. Allen auto in 10-15l pot.
                verslag 1, verslag 2

Comment

Bezig...
                X