Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hulp nodig, gele stippen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hulp nodig, gele stippen

Korting op 420shop
    Beste lezer,

Dit is de voor mij de eerste keer dat ik wietplanten kweek. Ik heb al kleine probleempjes gehad met licht en overbemesting in de eerste weken. Mijn planten staan onderhand alweer 4 weken netjes en deden het erg goed. Helaas heeft het de laatste tijd heel erg veel geregend en nu krijgen mijn planten gele stippen. Ik heb niet het gevoel dat het door een beestje komt. Ik heb een paar weken geleden al last gehad van mineervlieg. Dit heb ik eruit geknipt en de huidige situatie ziet er echt anders uit. Mijn planten staan nu ongeveer 2 weken in bloei. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen ik denk zelf aan calcium te kort door de compacte aarde door de regen. Of wellicht magnesium?

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
    Attached Files
    Last edited by Bob076; 7 July 2016, 00:37.

Re: Hulp nodig, gele stippen

Het is idd mogelijk door te natte aarde, heb ik zelf ook mogen aan de lijve ondervinden. In dat geval is iets toevoegen aan u water of dergelijke geen oplossing denk ik. Ik ga ervanuit dat u pot drainagegaten heeft? Ik zou iets maken om mn pot mee af te dekken, plank met gat in en sleuf die ge over u pot legt bv om de meeste regen eruit te houden, Mss voorlopig es wat bladvoeding spuiten tot haar voetjes droger zijn.
    Last edited by ergonaut; 6 July 2016, 08:59.
    verslag 1, verslag 2

Comment

Bedankt voor uw reactie, moet ik hieruit opmaken dat het inderdaad een Calcium te kort is door de verminderde opname? Ik ga plastic borden kopen. Hierin knip ik een snee tot het centrum. In het centrum knip ik een gat uit. Dan kan ik met deze borden precies mijn pot afdekken. Is het probleem hierna wel weer verdwenen. Hoe zijn uw platen hersteld?

Comment

Comment

Ik zeg niet dat dat perse de oorzaak is, maar als je zelf aanhaalt te denken dat de aarde te nat is, zou dit een oplossing kunnen zijn. Je staat er tenslotte zelf bij, dus als jij zegt te nat... bij sommige vrouwen is al die nattigheid leuk, maar niet bij deze. Al was het maar om latere problemen door te lang nat staan te voorkomen. blad hersteld zich niet, het probleem stopt gewoon met erger worden en de plant doet verder waar ze mee bezig was nl. Bloeien... nu gezien urban hierboven een hitje van wereldformaat post, kan het ook schade van beestjes zijn, je zei zelf al dat ge die had. Ben zelf ook beginner, ik zei maar wat mij ehmmm, rustiger zou doen slapen om het zo te zeggen. Beestjes enzo heb ik geen kennis of ervaring mee. Hoop dat dat zo blijft
          verslag 1, verslag 2

Comment

Comment

Zoals ik zei, beestjes heb ik geen ervaringen mee. Ikzelf zou voor de zekerheid me in het beestjes gedeelte hier wat inlezen, over soorten, hoe herkennen enzovoort. En dan ev. Es met loep ofzo aan de slag en zoeken maar. Vind je niks, so be it. Vind ge iets kan je ev verderlezen hoe tegengaan enz...tenslotte kweek je buiten, beestjes heb je vroeg of laat sowieso es in een kweekje zou ik me alvast op voorbereiden en lezen/google.
              Succes
              verslag 1, verslag 2

Comment

De situatie is nu iets veranderd. twee planten doen het erg goed en twee staan er wat zielig bij. Ik heb twee bladeren afgescheurd als voorbeeld. Iemand die mij verder kan helpen aan de hand van deze foto's?

Comment

Laat je plant met rust gewoon een geel blaadje is zo erg nog niet de bladeren die jij er af scheur daar maak je wel wonden mee in je plant en vervolgens zijn die wonde vatbaar voor schimmel enz.
                  God was never on your side..

Comment

Bezig...
                  X