Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine streep door blad?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bruine streep door blad?

Korting op 420shop
    Iemand enig idee wat dit kan zijn ?
    De andere plant heeft dit niet.
    Ze staan buiten in de tuin in 3 liter potjes voor te groeien.
    Ik gebruik canna groei 10 ml op 2 liter kraanwater on de paar dagen ( ligt eraan of het geregend heeft of niet )
    Ze staan overigens in stek aarde

Re: Bruine streep door blad?

Die vouw in je blad is mechanische schade Waarschijnlijk heb je dat blad geplet tussen twee potten in.

Comment

Agh ja dat zou kunnen, kon het al nergens vinden.
      Knap dat je dat zo kunt zien zeg.
      Bedankt, is niks ernstigs dus gelukkig.

Comment

geen mineer vlieg aan het werk geweest ?
        sigpic
        LED there be light

Comment

20160706_163417.jpg

Ik neem tenminste aan dat je het over de met rood omlijnde strepen had. Dat is geen mineerlarvevraat maar gewoon je blad wat tussen twee potten in zat geklemd. Niks om je nu zorgen over te maken al zou ik wel zuinig op het blad zijn en inklellen de volgende keer voorkomen.

Comment

Ja daar had ik het over, is er ook sporen van een minder vlieg te zien dan ? Had gelezen dat dat niet schadelijk was ergens...

Comment

Ik zie geen mineer larve sporen in het blad. Een mineervlieglarve vreet zich een tunneltje door het blad heen. Dus de plant heeft daar zeker nadeel bij maar doorgaans vallen ze er niet dood van om. Maar zoals gezegd is de schade op dat blad niet van beestjes maar een kneuzing van het blad. Dat hersteld niet maar ook hier vallen ze niet dood van om. Volgende keer gewoon beter opletten waar het blad zit als je potten tegen elkaar schuift.
              Last edited by FlintStoned; 6 July 2016, 19:57.

Comment

Ja zal ik zeker op gaan letten een volgende x.
                Bedankt voor alle info en hulp

Comment

ik las bruine choco door blad en was effe in de war. Geheel ter zijde.choco.jpg

Comment

Nu we toch bezig zijn, mijn autoflower ziet er ook niet zo lekker meer uit, ze heeft in weer en wind buiten gestaan.en meerdere malen zeiknatte voetjes gehad.
                    Doordat er zoveel water door heen is gegaan ben ik toch met canna voeding begonnen en niet echt constant gevoed. Wanneer het geregend had was de aarde toch alweer nat genoeg. ( voor mijn gevoel altijd te nat helaas).
                    Wat geeft dit blad aan ? Over voeding ?

Comment

Dat geeft aan datde wortel geen zurstof heeft, ze staan te nat,

ik zelf prik dan gewoon met een schroevendraaier in de hoeken van de pot een paar gaten in die aarde.

Wortels hebben zuurstof nodig,
                      al eens over overpotten nagedacht?>
                      Last edited by FlintStoned; 16 July 2016, 23:17.

Comment

De grootste is een autoflower.
                        Liever niet uiteraard, kan ik die gaten prikken en voor een bepaalde tijd geen water meer geven ... tot ze teken laat zien dat ze dorst heeft ofzo iets.

Die hollands hope moeten geurilla komen, en die wil ik inderdaad gaan overpotten. Hier had ik een ander topic zojuist de vraag gesteld. Zie : https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e-lang-kan-dit

Comment

kan ik die gaten prikken en voor een bepaalde tijd geen water meer geven ... tot ze teken laat zien dat ze dorst heeft ofzo iets.
                          Ja dat kan.

Comment

Bezig...
                          X