Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Frisian Duck blad slaat dubbel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Frisian Duck blad slaat dubbel

    Korting op 420shop
    Beste Lezers,

    Ik heb een klein probleempje met mijn Frisian Duck.. Eigenlijk weet ik niet zeker of het een probleem is, maar sommige blaadjes slaan dubbel.. Het lijkt net of de ''pootjes'' zwaar hun best doen om duim en pink op elkaar te krijgen.. Het plantje is nu anderhalve maand oud en ik heb haar verpot van potgrond naar volle grond.. Ze staat op het zuiden en alleen in de ochtend even in de schaduw maar heeft verder de hele dag zon.. Er staat nog een AF naast en die gaat volgens mij prima.. Daarnaast geef ik een heel klein beetje voeding.. grow, bloom en topmax van Biobizz.. Maar dit verdun ik meer dan voorgeschreven en ik geef dit ongeveer 1 a 2 keer per week met opgespaard regenwater.. Ik ben maar een beginnende kweker en wil de eerste keer vooral niet al te moeilijk doen..

    Hier iig wat foto's:

    IMG_2674.JPG IMG_2675.JPG IMG_2676.JPG IMG_2677.JPG

    Ik hoop dat het een beetje te zien is, maar waar er stukken blad lijken te missen of te zijn opgevroten, zit de rest van het blad onder het zichtbare gedeelte..

    Mocht iemand hier wat meer over weten dan lees ik dat graag

    iig alvast bedankt voor de hulp!

    Excuse me while I light my spliff..

    #2
    Re: Frisian Duck blad slaat dubbel

    Dat is de genetica van dat beestje. Moet je der bij nemen. Bloeivoeding hou je best voor de bloei zeker die topmaxx. Heeft ze nu nog niet nodig.

    Comment


      #3
      Re: Frisian Duck blad slaat dubbel

      Googel is op Mozaiek virus en kijk of het er herkenbaar uit ziet
      verder is je plant nog niet in bloei dus geen bloei voeding geven en je plant staat in volle grond dan kan je beter helemaal niet voeden
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Excuse me while I light my spliff..

        Comment


          #5
          Re: Frisian Duck blad slaat dubbel

          Ben vrij zeker dat het de plant zelf is. Zowel TMV als de duck al in huis gehad. Het is geen stabiele soort, maar dat kan ook moeilijk.
          Ik heb nog een zaadje over, denk dat ik dat ook maar ergens in de tuin ga gooien.

          Comment


            #6
            Re: Frisian Duck blad slaat dubbel

            Die Duckfoots missen een genetisch stukje, een stukje dat normaal tussen de vingers 'knipt' zodat er een meervingerig blad ontstaat. In het beginsel is elk blaadje namelijk redelijk rond, een enzympje zorgt er voor dat er kartels en vingers ontstaan.
            Dat enzympje mist in het DNA van die eenden-soorten, waardoor er geen vingers ontstaan. Omdat de rest waarschijnlijk wel 'in orde' is, groeit het blad verder zoals normaal. Maar als er niet geknipt wordt, kan het dus gaan kronkelen. Soms worden dan sappen geblokkeerd, simpelweg omdat die aders dichtgedrukt worden. Dat lijkt dan op TMV.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Frisian Duck blad slaat dubbel

              Thanks voor de opheldering LR2!! Ik laat het eendje dan gewoon lekker haar gang gaan.. Het zijn ook maar een paar blaadjes, dus zolang dat zo blijft vind ik het prima..

              @beowulf

              Zeker neergooien!! Heb je niet nog een verslagje van je Duck? Ik heb wel ff op je profiel gekeken maar kon zo vlug niet iets vinden..
              Excuse me while I light my spliff..

              Comment


                #8
                Re: Frisian Duck blad slaat dubbel

                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...onder-600-watt

                Stond mee in de scrog, achteraan 2de van links.

                Comment


                  #9
                  Re: Frisian Duck blad slaat dubbel

                  Zeer fraai verslag beo!! Daar ben je nog volop van aan het genieten!! Alleen niet echt bemoedigend voor mn eendje
                  Excuse me while I light my spliff..

                  Comment


                    #10
                    Re: Frisian Duck blad slaat dubbel

                    Ik kweek meerdere duckfoot planten op dit moment. zeer veel planten vertonen deze misvormingen. Ik ga er vanuit dat in enkele weken dit weer 'recht trekt'. De mutatie bij de plant is nog niet volledig stabiel.

                    Comment


                      #11
                      Re: Frisian Duck blad slaat dubbel

                      Voor de goede orde: een mutatie verdwijnt niet, want een mutatie kan pas openbaren als het DNA blijvend veranderd is. Dat is per definitie 'stabiel' tenzij er weer een nieuwe mutatie optreedt. Dat gebeurt in de meeste planten niet tijdens het actieve leven maar vaak bij de bevruchting. Dus dat blad zal waarschijnlijk dubbel blijven.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment

                      Bezig...
                      X