Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

400 Hps, 3de Week 12/12, Bladeren verkleuren stippen tips?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

400 Hps, 3de Week 12/12, Bladeren verkleuren stippen tips?

Korting op 420shop
    Goedemorgen hobbyisten,

Na een tijdje dit forum te volgen ben ik me eigen eerste kweekje gestart.
    De 1ste 2 weken van de groei hebben ze een onbekende voeding gehad (toen was ik niet thuis).
    Inmiddels heb ik een pakket van plagron waar ik me netjes aan het schema hou.

Ben me setup nog aant opbouwen beetje bij beetje

Setup:
    5X Power Widow (niet 100% zeker)
    1X 400 hps.
    1X ventilator.
    1X Rookmelder
    Voeding: Alga Bloom, power roots en vita race
    Grond: Garden Feelings potgrond (foto)

Temp licht uit: 23/24
    Temp licht aan: 28

Nu mijn vraag is ik heb bij 2/5 planten flink wat bladeren met gele stippen waar zou dit eventueel aan kunnen liggen deze bladeren bevinden zich zowel boven als midden aan de plant, Vita race spuit ik over de bladeren 1x in de 3 dagen (dit doe ik 2 uur voordat licht aangaat).
    De grote lichtvangers en bladeren die erg geel werden heb ik weg gehaald, ook zijn alle planten 1X getopt in de laatste groeiweek

Planten staan nu in de 3de week 12/12, verse lucht van buitenaf is er bijna niet dit doordat het een gesloten hok is kan dit gevolgen hebben?
    Alle tips zijn welkom ook eventueel voor een volgende kweek

Groetjes

IMG_20160730_054108716.jpgIMG_20160728_144152199.jpgIMG_20160730_054221917.jpgIMG_20160730_053927342.jpgIMG_20160730_065440148.jpg
    Last edited by priestoz; 30 July 2016, 07:04.

Re: 400 Hps, 3de Week 12/12, Bladeren verkleuren stippen tips?

Het ziet er uit als verbrand maar durf het je niet zkkr te zeggen

Comment

het zijn ook bladeren die een stuk lager zitten, en de lamp is minimaal 40 CM van alles af.

Comment

Dat lijkt op een Calcium tekort of blokkade.

Oorzaken ?
        Verkeerde voeding ? (teveel Kalium door te vroeg bloeivoeding, of teveel Magnesium)
        Te hoge of te lage pH ? (pH op grond 6.2-6.5)
        Grond ? Ze staan in emmers zo te zien, zitten die wel helemaal tot het randje vol ?
        Onregelmatig water geven, of verkeerd water. Kraanwater is het meest geschikt als je voeding toevoegt.
        Voila, en verse lucht is natuurlijk belangrijk. De planten hebben CO2 nodig, dat zetten ze om in zuurstof.
        Als het afgesloten is, raakt de CO2 op en belemmert de fotosynthese.

Eerste twee weken hebben ze geen voeding nodig.
        Vita Race geef je 1x per week volgens Plagron, vanaf ze 2-3 nodes hebben.
        Dat grote blad is precies het meest belangrijk.
        Dat juist die geel werd was al een teken dat er iets mis was.

Ik zie wel wat verbeterpuntjes.
        Vaak is er ook niet 1 oorzaak, maar een combinatie van oorzaken.
        Wel een interessant soortje, is die van Greenlabel ?
        Voornamelijk Sativa, en dat is wel te zien
        Succes!
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Vita race 2 uur voordat het licht aangaat?
          Geef je ze dan licht tijdens hun 12 uur duisternis?

Bladvoeding geef je 5 minuten voordat het licht uitgaat,
          zo heb je de minste kans op verbranding van het blad.
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

bedankt voor de reactie's,

@Qnq ik heb ze als stekjes gekregen van een moederplant geen idee waar ze oorspronkelijk vandaan komen
            Ze hebben 3 weken op onbekende groeivoeding gedraaid daarna plagron pakketje gekocht en me netjes aan het schema gehouden 2 dagen nog gedraaid op de plagron groeivoeding voordat ik ze 12/12 zetten en met bloeivoeding ben begonnen.
            Zal iets gaan verzinnen voor de verse luchttoevoer, raam openzetten met daarvoor een hor (voor beesjes) of iets in die richting.
            PH meter moet ik nog ergens vandaan scoren, gebruik kraanwater met voeding die ik een dag voordat ik het gebruik klaarmaak en bij de planten zet, ik weet dat het kraanwater hier regenwater is.
            De emmers zijn nu voor 85% gevuld 3 dagen terug nog bijgevuld zal er nog een laagje bovenop doen uiteraard zitten er gaatjes onder de emmers

@ Stemma, 2 minuutjes licht van me telefoon, ik had verschillende dingen gelezen over de Vita race, zal die nu niet meer gebruiken deze kweek.
            Volgende kweek zalk het 5 minuten voordat het licht uitgaat.

Thanks voor de tips heb ze genoteerd en ga er wat mee doen, mssn dak er vanaf vanavond een kweekverslag van maak ook de volgende kweek.

Comment

Stekjes dragen meestal als verrassing spint bij zich, heb je hier om gedacht?
              Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Haha, twee minuten licht van uw telefoon in de donkere periode tijdens de bloei. Ik heb planten herma weten uitdraaien van minder.
                Voedingsschema's misleiden altijd. Er zit nog amper bloei in, maar je bent wel al effe bezig met ze bloeivoeding te geven?
                Kraanwater is regenwater? Geen aanvoer verse lucht?

Als je dat allemaal optelt dan hadden ze er veel slechter kunnen bijstaan.

Comment

2 dagen nog gedraaid op de plagron groeivoeding voordat ik ze 12/12 zetten en met bloeivoeding ben begonnen.
                  Bloeivoeding pas beginnen als de bloei er is. En zelfs dan, als het kan, nog 2 weken wachten. Anders krijg je te vroeg deze verschijnselen, en loopt de oogst drastisch terug.

de bloei is begonnen als je witte pruiken ziet, trouwens, en niet als de klok omgaat.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Best leerzaam zo'n eerste kweek.....

Comment

Nog een klein puntje, als je water een dag van te voren klaar zet is dat geen probleem, maar doe er dan nog geen voeding in. (ik weet niet of je dat zei, maar zo begreep ik het?)
                      Organisch/biologische voeding geef je het liefst binnen 24 uur nadat je het gemaakt hebt, en als je dat een dag van te voren klaar zet, dan kom je al dichtbij.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ofniet had al een flinke lading verslagen gelezen maar praktijk is toch even anders ^^.
                        ze zijn nu 7 weken oud vanaf stekje gerekend daarvan was ik er 4 weg, uiteraard zorgde iemand er wel een beetje voor

Mssn slim om een paar dagen alleen water te geven dan? heb ook een oplossing voor de verse lucht inmiddels, normaal maak ik een kan van 10 liter aan zal nu idd wachten met de voeding erbij te gooien
                        Morgen even shoppen naar nieuw materiaal, zal vanavond wat nieuwe foto's maken.

IMG_20160731_163528716[1].jpgIMG_20160731_163500476[1].jpg
                        Last edited by priestoz; 31 July 2016, 17:51.

Comment

Bezig...
                        X