Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

omhoog staande bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    omhoog staande bladeren

    Korting op 420shop
    ik heb in mijn eerste kweek (buiten) naast een white widow ook nog een candy kush gekweekt.
    nou staan de bladeren hiervan steeds omhoog nou lees ik hier en daar dat de plant het dan naar z`n zin heeft,
    kan iemand dat bevestigen of is er toch een probleempje?
    de panten staan ff binnen ivm hevige regenval.

    20160821_133210.jpg

    20160821_133218.jpg

    20160821_133227.jpg

    20160821_133241.jpg

    #2
    Re: omhoog staande bladeren

    Dat kan ik bevestigen.
    Planten hebben een zogenaamde turgor, dat is de druk die de wortel opwekt door water omhoog te pushen. Als die druk hoog is, gaat het blad stijf staan, en vaak omhoog wijzen. Een beetje zoals bij kerels die het naar hun zin hebben. Het kan er echter ook op wijzen dat de plant te weinig aan het verdampen is, dus dat de bodemtemperatuur hoger is dan de bladtemperatuur (de wortel denkt aan meer water pushen, maar het blad denkt niet aan verdampen). Da's vaak geen probleem. Maar als je het enkele maanden achter elkaar ziet, dan kan dat wel aanwijzingen geven.

    Het omhoog staan vindt ook vrijwel altijd plaats in de ochtenden, omdat de wortel 'weet' (door middel van een biologische klok) dat de dag eraan komt. Die begint dan alvast met water pushen zodat zodra de zon doorbreekt, direct fotosynthese kan plaatsvinden.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: omhoog staande bladeren

      ok dank voor de uitleg. heb ff temp van grond nagemeten en die komt 0p 21,5 C , dit is ook ongeveer de buiten temp.
      zie dit trouwens al geruime tijd bij deze plant, maar hij zit er verder gezond uit en groeide als kool, bloei komt er al lekker in.
      als het nou wel een probleempje is waar moet ik dan aan denken. zit me al suf te zoeken op het web.

      Comment


        #4
        Re: omhoog staande bladeren

        Het is geen probleem dus je hoeft er niet aan te denken.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: omhoog staande bladeren

          ok bedankt zal dit niet doen, na zoveel tijd zijn het net kinderen overal moet je om denken.

          Comment


            #6
            Re: omhoog staande bladeren

            Haha nee, dat maken we er zelf van. Da's een van de nadelen van de hobby; we willen alles onder controle houden. We willen weten wat er mis is als we een afwijking zien (hoe klein die ook is), we denken dat er iets mis is als er wat aparts gebeurt. Daar gaan veel - niet alle, maar wel echt veel - kwekers de fout in; actie ondernemen vanuit paniek. Zonder vanuit meerdere bronnen informatie in te winnen.

            Gewoon eens lekker chillen, dat werkt prima. Laat die plant het werk maar doen, als er wat verkeerd gaat, dan laat ze dat wel zien.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: omhoog staande bladeren

              niet teveel voeding erin gegooit misschien?

              Comment


                #8
                Re: omhoog staande bladeren

                niet dat ik weet, hou me redelijk aan het schema van biobizz, en geef niet elke dag.
                ook ziet de plant er wel gezond uit geen verkleurde bladeren of rare vlekken.
                dus zoals een wijs man zei gewoon chillen en zie wel wat er van komt.
                evengoed bedankt voor het meedenken.

                Comment


                  #9
                  Re: omhoog staande bladeren

                  Wat LR2 in post 2 aangeeft.
                  Verder zie je bij cannabis wel eens omhoog staande bladeren als ze wat Mg missen maar dan tonen ze dat ook al in hun blad.

                  Ik zou dus de zaak gewoon aankijken. Kweken doe je vooral met de handen in je zakken.

                  Comment

                  Bezig...
                  X