Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladproblemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladproblemen

    Korting op 420shop
    Goedenavond iedereen, zouden jullie me kunnen helpen want ik de indruk dat ik een probleem heb. Ik heb al een beetje gezocht op deze forum en ik zit een beetje met mijn twijfels want ik heb gelezen over overbevoeding maar dat denk ik niet want ik geef voor het moment 2,5ml alga bloom op 1 liter water en dit om de 2dagen. Ik heb ook gelezen over zuurstof tekort of gedeeltelijk wortelrot. Zou iemand me kunnen helpen. Alvast bedankt. DSC_0007.jpgDSC_0003.jpgDSC_0006.jpg
    Ps ik vind dat mijn haartjes vlug bruin worden, niet overal maar de bovenste toppen. Ik heb dit maar met 1plant
    Last edited by Rastabwoy; 29 September 2016, 18:13.

    #2
    Re: Bladproblemen

    Niemand die me kan helpen, want ik zoek al de hele tijd het internet af voor oplossingen en /of antwoorden

    Comment


      #3
      Re: Bladproblemen

      En wat is het probleem precies ?

      Dat ze het niet zo goed doen is logisch als ze niet in het licht staan.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Bladproblemen

        Ze staat buiten in een pot van 20liter. Mijn bladeren worden eerst licht groen en daarna geel. Heb soms een licht paarse streep op de stengel maar niet overal. Ik heb ergens gelezen dat het zou komen door de koudere temperatuur maar weet het eigenlijk niet meer want ik heb zoveel gelezen maar niets dat echt overeenkomt met mijn probleem. Zou het kunnen zijn dat het komt doordat de herfst er aan komt. Zal proberen een betere foto's te zetten. Dank u

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        DSC_0004.jpgDSC_0005.jpgDSC_0006.jpg
        Ik hoop dat het met deze foto's al een beetje duidelijker is. Ben al aan het zoeken sedert gisteren en vind niet waar het probleem zou zijn. Heb zodanig veel gelezen dat het een kortsluiting veroorzaakt in mijn hoofd lol. Nog eens bijzeggen dat het mijn eerste kweek is dus sorry als ik zoveel vraag. Ik weet dat er hier ervaren mensen zitten het is daarom dat ik me tot jullie meld. Alvast bedankt

        Comment


          #5
          Re: Bladproblemen

          Als ik het zo lees en foto's zie.
          je zegt voldoende licht... Is toch niet zo fel dan?
          Ge geeft ze bloom momenteel. Hebben ze ooit grow gehad? Het ziet eruit als een stikstof probleem. De eerste weken bloei hebben ze nog wat stikstof nodig omdat ze nog wat doorgroeien.

          ze staan buiten, ikzelf kweek binnen maar ik dacht dat voor buitenkwekers de eerste weken bloei nu ongeveer bezig zijn? Wnr ben je gestart met bloom toedienen? Mogelijk wat tevroeg? Teveel van het ene kan problemen geven in de opname van iets anders.

          Voor ge ze nu klakkeloos stikstof toedient, of de bloom ff aan de kant zet...

          Het is ook mogelijk dat er voldoende stikstof in u aarde zit maar u ph compleet fout is en hij die niet kan opnemen. Meten is weten!

          Of gezien ze buiten staan, en eventueel veel regen vangen. kan het ook zijn dat ze te nat staan en u wortels een zuurstof gebrek hebben, of zelfs al wegrotten. Stop es u vinger erin, kleeft er aarde aan als je m eruithaalt staat ze vast te nat. (Ietske vreemde zin haha).
          Haal es in het donker voorzichtig u kluit uit de pot, witte wortel=ok bruin = rot.
          Zo kunnen ze stikstof ook niet opnemen denk ik zo.

          Ik heb zelf nog niet zoveel ervaring, (totaal van een afgebloeid plantje of 6) dus neem dit niet aan als een 100℅ zekerheid. Het is wat IK vermoed, en zou doen uit, wat ik aan info gelezen heb de laatste maanden. maar dat kan fout zijn he nu moet jij zoeken welke het veroorzaakt en er naar proberen handelen. Bv te nat = pot afdekken & ev. Es wat bladvoeding met N spuiten tot ze droger is. Of... Ph aanpassen. Of... Stikstof toedienen. Of... Je snapt m wel eh ondertussen.

          Het is ook herfst, dan verkleuren bladeren sowieso he!

          Tip.
          Na meten, kijken, google, fora,... Probeer je de oplossing op wat je denkt dat het is. Dan wacht je een paar dagen en kijk of er ev. verbetering is. Niet erger worden is soms ook verbetering. Dood blad word niet plots terug groen! Zoals een opgegeten stuk blad ook niet teruggroeit. Maar de bladeren die nog geen sporen geel vertonen, worden mogelijk terug wat donkerder.

          Als ge alles tegelijk probeert in een paniekreactie maak je het vast erger en weet ge voor de toekomst ook niet wat de echte oorzaak of oplossing was mocht het wel beteren.

          Mocht ge deze gemist hebben. https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...bleem-Oplosser
          Brengt je al heel wat op weg in de diagnose. Het is zowat de eerste die aan bod komt naar mijn mening #2. Maar ik snap het best. Heb/had ik ook, door de bomen het bos niet zien he. Start met een hulp zoals deze, eens ge denkt te weten wat het is. Verdiep u in dat specifiek probleem en besluit/neem actie. Als ge ze eerst allen gaat lezen ga je van alle tekorten iets beginnen zien en denken. Net zoals ge van zelf zoeken meer leert dan van... Zo lees je es een toevallige tip, komt die mogelijk ooit van pas...

          Succes!
          Last edited by ergonaut; 1 October 2016, 01:33.
          verslag 1, verslag 2

          Comment


            #6
            Re: Bladproblemen

            Niemand die me kan helpen, want ik zoek al de hele tijd het internet af voor oplossingen en /of antwoorden
            overhaastige kwekers ken niemand helpen guge. leer kweken met de handen inje zakken. met je zaailing is niks mis hoor dat hoort zo. wat minder shopwiet roken word je wat minder parranoija van

            Comment


              #7
              Re: Bladproblemen

              @flintstoned: ik denk zeker niet dat ik een overhaastige kweker ben, want anders zou ik de rupsen plaag die ik gehad heb behandelen met product en dat heb ik niet gedaan, ik heb ze manueel afgehaald, was geen lachertje. Ik wilde gewoon weten of het normaal was of dat ik iets verkeerd deed. Ik ben zeker niet paranoia lol maar gewoon een beginnende kweker die op de duur niet meer weet hoe het hoort want je leest en hoort zodanig veel tegenstrijdige antwoorden dat je het op den duur niet meer weet. Toch bedankt voor jullie antwoorden en dus volgens jou is het normaal hetgeen mijn plantje doet.
              @ergonaut: bedankt voor je volledige beschrijving, zonder vooroordelen, want ik weet dat veel dezelfde vragen misschien terug komen maar als we elkaar kunnen helpen is het zoveel beter.
              Thanks

              Comment

              Bezig...
              X