Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Kanabia - Kritical K laatste weken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kanabia - Kritical K laatste weken

    Korting op 420shop
    Hi,

    ik heb hier een 4,5 maand oude kanabia kritical k staan. Heeft het best goed gedaan behalve steeds stikstof tekort ('t ding heeft veel nodig).

    Maar nu een bladprobleem wat ik niet kan plaatsen. Als ik de bladprobleemoplosser volg kom ik uit bij een zink tekort maar als ik bij google zink tekort cannabis intype dan zien de plaatjes er heel anders uit. Ik heb er vorige week een top uitgeknipt met deze verschijnselen (hangend, slap en gedraaid blad, bruine vlekken op de blaadjes) en nu laat een tweede top dit zien.

    Ik kweek op makkelijke moestuin mix (1/3 turf, 1/3 vermiculiet, 1/3 grond) en heb een week of 3 een mixje gegeven van extra silica (3 gram ofzo), 4 eierschalen, wat epsom salt (bitterzout). En een dag of 5 geleden heb ik wat stamrot weggesneden en dit ontsmet met jodium. De hangende toppen zitten onder en boven deze oude stamrot plek.

    Close up van het blaadje:
    IMG_20161009_115724.jpg

    Het gaat om deze top:
    IMG_20161009_115810 uitsnede.jpg

    Voor het algehele plaatje de gehele plant (ziet er best netjes uit nog):
    IMG_20161009_120017.jpg

    Het lijkt nog het meest op deze foto (niet mijn plant! maar deze foto vond ik met als bijschrift te stunten met voeding, overwateren en wortelrot).


    Iemand weet wat dit is? Ik laat de grond telkens goed droog worden tussendoor. Of heeft het toch te maken met m'n experimentele voedingsgift van 3 weken terug? Of is het die stamrot?

    Thnx voor reacties!
    Attached Files

    #2
    Re: Kanabia - Kritical K laatste weken

    Ik denk idd wortel en/of stam rot. Maar vooral het eerste denk ik. Ze neemt zo te zien geen vocht meer op.
    Zeker weten doe ik het niet, ik ben nl. maar een beginnertje.


    I like it!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

    Comment


      #3
      Re: Kanabia - Kritical K laatste weken

      Als het zo koud is, dan is het normaal dat het blad wat hangt, en dat ze bijna geen vocht opnemen.

      Ik zie niet zoveel bijzonders.
      Zou deze wel heel goed in de gaten houden voor toprot, zeker omdat er stamrot geweest is is de kans dat je toprot krijgt eigenlijk wel 100%.

      Dat van die jodium gebruiken snap ik niet zo.
      Waar heb je dat gelezen, dat dat ook bij planten werkt ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Kanabia - Kritical K laatste weken

          Die foto bij 'het gaat om deze top'
          Die doet me vermoeden dat er ofwel toprot in zit; dat blad hoort niet zo te hangen. Oplossing: controleren, en bij rot verwijderen.
          Of dat de sapstroom is afgesloten door je behandeling; hierdoor verdampt er wel uit het blad, maar dat water wordt niet aangevuld. Resultaat: verlepte bloemen. Die kun je beter afknippen voordat er rot in komt, zonder sap namelijk ook geen afweerstoffen.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Kanabia - Kritical K laatste weken

            Zo te horen kan ik nog wel wat leren. Geen wortelrot gelukkig.


            I like it!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

            Comment


              #7
              Re: Kanabia - Kritical K laatste weken

              Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
              Die foto bij 'het gaat om deze top'
              Die doet me vermoeden dat er ofwel toprot in zit; dat blad hoort niet zo te hangen. Oplossing: controleren, en bij rot verwijderen.
              Of dat de sapstroom is afgesloten door je behandeling; hierdoor verdampt er wel uit het blad, maar dat water wordt niet aangevuld. Resultaat: verlepte bloemen. Die kun je beter afknippen voordat er rot in komt, zonder sap namelijk ook geen afweerstoffen.
              Op de foto ziet het er wat bruin uit maar in het echt is het nog netjes groen. Echter zijn de toppen gewoon aan het afsterven en zoals je zegt zonder sap geen afvalstoffen dus rot. Dus ik heb de hele top eraf gehaald en alles wat er minder fraai uit ziet weggegooid. Volgende keer dus iets beter opletten dat bij het verwijderen van groot blad de stam niet beschadigd.

              Comment

              Bezig...
              X