Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Mogelijk calcium tekort!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Mogelijk calcium tekort!!

    zolang julie iet weten hoe een plant kalk opneemt tja de rst doet ze actief behalve het kal
    de mate van opname is gen gebrek das hoe hoog jeje lamp he hangen hooor. pfff smalhanzendubbel formaat!
    tip lees je eens in hoe eenplt haar moete doet o iets op de nemen in een totaal verknoetit medium
    , agjah ik zeg beter minder als meer.

    Comment


      #17
      Re: Mogelijk calcium tekort!!

      Ik ging er ook vanuit dat calcium passief wordt opgenomen, maar er zijn toch ook wel publicaties die het hebben over de actieve opname van calcium:
      Recently, research on Ca(2+) transport in plants has been focused on cellular and molecular level. But the uptake, transport and distribution are also very important for calcium to accomplish its function at whole plant level. There are many cells along the way of transport of Ca(2+) from root to sh …


      Is het dan een combinatie misschien?

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #18
        Re: Mogelijk calcium tekort!!

        neen!

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        ik prat weleen poep maar weed je ook hoe de plant alle andere veoedingstoffen tot zich neemt enkel wat ze nodig heeft, ze staat er ionen voor af dat kost energie, enkel de kalk komt zonder in de plant en das dan afhankelijk ven de mate van verdamping
        .
        kan je geloven of nie of doe de studie die ik erover deed. kalk word pasief opgenomen

        ik ben chemisus en wat in je links stat werkt zo niet! soms hebenmensen het fout idd maar lees je rijker over kalkopname en planten er bestaat een spreekwoord over, kalk je grond en je hebt arme zonen!

        p.s. neemt niet weg dat ze planten krullen en kalkplekken vertonen,.. 1 + 1

        kortom deze planten hertellen niet meer!

        edi ik zal eens een je een gegrond onderzoek geven over de kalkopname. even gedult

        alereesrt moe je duidelijk zijn hoe de plant de rest opneemt das namelijk een actief proses. Eten kost de plan
        t inonen das chemisch, weed niet hoe chemisch jij bent onderlegt of enkel volgt wat er geschreven word.
        op de hts aden we et niet ver cannabis eerder over wat byer er van kan maken

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
        oef.... not nice... hoop dat iemand je goed advies kan geven
        tja je gelooft me of niet!

        he is dan aan je zelf om er achter te komen of ik gelijk had

        @ wietfras al je me de chemische reatie laat zien hoe Ca actief word opgeneme geloof ik je tot die dijd niet!

        oplossing in elk geval die lamp hoger!!!!!

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        leds en de afstand er bestaan geen tabellen over. bij hps wel.
        ik denk dat het probleem is de led e te kort op en niet kunnen verdampen.
        Last edited by FlintStoned; 7 November 2016, 12:35.

        Comment


          #19
          Re: Mogelijk calcium tekort!!

          Tsja, ik ga er ook altijd vanuit dat calcium passief wordt opgenomen, maar er zijn toch wel meer publicaties die het ook over een actieve transport hebben. Misschien dat Ca2+ ATPase over iets heel anders gaat en niet zozeer over de opname door de wortels? Ik ben zelf niet zo'n bioloog, maar ik ben wel benieuwd hoe het nou precies zit.


          De correcte hoogte van een led armatuur wordt bepaald door de uniformiteit van de lichtverdeling. Als het armatuur te laag hangt dan krijg je een heldere plek onder de lamp en donkere plekken rondom. Door het armatuur dan te verhogen neemt het verschil tussen donkere en lichte delen af. Het doel is dan dat de "donkere" plekken nog minimaal 80% van de gemiddelde lichtintensiteit krijgen.

          Als je het armatuur te hoog hangt dan is de uniformiteit wellicht wel beter, maar dan verlies je onnodig licht op de wanden. Truc is dus om zelf even uit te zoeken wat de optimale hoogte is zodat je een goede lichtverdeling hebt zonder al teveel wandverliezen. Vergeet ook de omgekeerde kwadratenwet. Die gaat dan niet (meer) op .

          Als je een smartphone hebt dan kun je daar wel een lichtmeter app op installeren en dan de lichtsterkte meten. Het gaat toch om een relatieve meting dus of de absolute waarde klopt doet er niet zo toe.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #20
            Re: Mogelijk calcium tekort!!

            Transport en uptake zijn twee verschillende zaken.

            ATPase is een ATP afbraak enzym, die heeft als cofactor voor zijn reactie waarschijnlijk een Calcium-ion nodig. Maar dat gebeurt allemaal in een cel. Niet daarbuiten. Daarna zal het wel weer actief getransporteerd worden; ATPase moet ook weer losgekoppeld worden van Calcium en ADP.
            Calciumtransport in de sapstroom gaat passief, maar cel-naar-cel (de sapstroom komt niet overal even gemakkelijk, dan gaan cellen als doorgeefluik werken) is er waarschijnlijk een hulp-enzym of potentiaalverschil nodig om het transport te bewerkstelligen. Zelf zou ik eerder gokken op een hulpenzym, omdat potentiaalverschil vaak wordt opgevangen met H+, of K+ in planten. Potentiaalverschil verklaart wel waarom er bij te lage verdamping, calciumproblemen ontstaan; het verdampen te weinig positief geladen atomen/ionen/moleculen, waardoor er geen nieuwe positieve atomen/ionen/moleculen worden aangetrokken in de sapstroom. Maar dat komt dus omdat de sapstroom dan compleet anders ligt. Sapstroom en cel-naar-cel (of zelfs intern in de cel) communicatie zijn ontzettend moeilijk te doorgronden omdat ze 90% overlap hebben, maar ook ontzettend verschillend zijn. Die twee uit elkaar houden is al een hobby op zich.

            Het hele NCBI artikel heb ik ook niet gelezen, maar mijn vermoeden is dat het om een intern transport gaat, en niet om extern->intern (uptake).
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #21
              Re: Mogelijk calcium tekort!!

              Mag je geen reputatie meer geven,maar bedankt in ieder geval

              Ik kreeg ook het gevoel dat het over transport zou kunnen gaan omdat ze het steeds over cellen hebben, maar in de samenvatting staat dan "Ca(2+)-ATPase play roles in the uptake and transport of Ca(2+) in root cells" dus toch iets met uptake?

              Dan komt de volgende zin en dan haak ik echt af:
              "To be transported from root surface to xylem, Ca(2+) needs to traverse endodermal cells and xylem parenchyma cells. Endodermal Casparian band, the main barrier for the apoplastic movement of ions into the stele, compels some Ca(2+) to enter root symplast through Ca(2+) channels in endodermal cells and then reach xylem parenchyma."

              Heb het nog in Google translate geprobeerd of het misschien een andere taal was maar nee. Ik hou het er maar gewoon op dat het passief wordt opgenomen (in de sapstroom) en dat ik de rest niet ga begrijpen

              Sinds ik met die leds kweek had ik namelijk steeds steeds weer last van calcium tekorten, maar dat is wel over nu ik er elke keer wat extra calcium en magnesium bij doe.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #22
                Re: Mogelijk calcium tekort!!

                Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post

                Sinds ik met die leds kweek had ik namelijk steeds steeds weer last van calcium tekorten, maar dat is wel over nu ik er elke keer wat extra calcium en magnesium bij doe.
                In welke verhouding doe je dat? Loop hier tegen het zelfde probleem aan. Heb wel losse additieven staan(canna cal/mag) ben enkel bang om het verkeerd te doseren.

                Comment


                  #23
                  Re: Mogelijk calcium tekort!!

                  Dag 44 12/12

                  Ik vind dat de haartjes erg lang wit blijven. Ook zien ze er niet echt super uit hoop dat ze het overleven tot ze rijp zijn. Ik heb wel het idee dat de snelheid waarmee ze afsterven verminderd is. Heb ook een aantal keer calcium meegegeven en de lampen hangen hoger. Toch zit er tussen de top van de plant en de lamp op sommige plekken 30 - 35 cm tussen maar de lampen kunnen niet meer hoger dus ze moeten het er maar mee doen.

                  Hoelang zouden ze ongeveer nog moeten nu? Denken jullie dat het nog wat word?





































                  Comment


                    #24
                    Re: Mogelijk calcium tekort!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                    Mag je geen reputatie meer geven,maar bedankt in ieder geval

                    Ik kreeg ook het gevoel dat het over transport zou kunnen gaan omdat ze het steeds over cellen hebben, maar in de samenvatting staat dan "Ca(2+)-ATPase play roles in the uptake and transport of Ca(2+) in root cells" dus toch iets met uptake?

                    Dan komt de volgende zin en dan haak ik echt af:
                    "To be transported from root surface to xylem, Ca(2+) needs to traverse endodermal cells and xylem parenchyma cells. Endodermal Casparian band, the main barrier for the apoplastic movement of ions into the stele, compels some Ca(2+) to enter root symplast through Ca(2+) channels in endodermal cells and then reach xylem parenchyma."

                    Heb het nog in Google translate geprobeerd of het misschien een andere taal was maar nee. Ik hou het er maar gewoon op dat het passief wordt opgenomen (in de sapstroom) en dat ik de rest niet ga begrijpen

                    Sinds ik met die leds kweek had ik namelijk steeds steeds weer last van calcium tekorten, maar dat is wel over nu ik er elke keer wat extra calcium en magnesium bij doe.
                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    En dejerry, die planten komen er wel. Blijf gaan zoals je gaat nu, maak het probleem vooral niet erger door teveel te willen sturen. Die planten passen zich wel aan, zolang de omstandigheden stabiel blijven.
                    Ik denk dat je er alsnog een aardige oogst vanaf kunt halen.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #25

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #26
                        Re: Mogelijk calcium tekort!!

                        Als de rest inderdaad hetzelfde is gebleven qua omstandigheden, dan vermoed ik ook dat het eerder aan de verdampingssnelheid ligt. Dan krijg je te weinig concentratieverschil om een aanzuigende werking te krijgen.
                        Dan kun je uiteraard de temperatuur verhogen (LV daalt en verdamping stijgt) of de temp gelijk houden en de ventilatie verhogen. Dat hangt nogal van de omgeving af natuurlijk, als je vochtige lucht gaat aanzuigen, dan verdampt er alsnog niet veel meer dan voorheen.
                        Als het op te lossen is door wat meer calmag toe te voegen, dan hoef je eigenlijk ook weinig extra trucjes uit te halen. Ik houd er wel van om dingen makkelijk op te lossen.

                        Eb en vloed vind ik akelig als systeem. Als de vloed een keer wegvalt, staan ze te droog en gaan ze dood. Ik vertrouw best wel je elektro-skills Wietefras, maar productiefouten blijven voor komen in alle systemen. Eerste week bloei, en dan hapert het een keertje.. Ik moet er niet aan denken.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #27
                          Re: Mogelijk calcium tekort!!

                          Ja ik hou het dan wel gewoon bij wat extra calcium.

                          Je kunt het water ook tegen de zwaartekracht in omhoog pompen. Dan stroomt het vanzelf terug als de pomp uit gaat. Althans dat was mijn idee

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment

                          Bezig...
                          X