Ben nieuw op forum so pls don't shoot me for mistakes [emoji6]
Ben een tijdje geleden aan een eerste binnen kweekje begonnen. Alles was goed gestart tot ik de plant in bloei zette.
Een paar van de onderste blaadjes begonnen lichtgroen/ geel te worden. Van buiten naar binnen en enkel de oudere bladeren.
Dus ik dacht stikstof tekort.
Ben dan voeding gaan halen, biobizz bloom,grow en topmax.
Na het geven van de voeding ( in week 2 bloei) begon ik verbrande bladpunten te zien, dus overvoeding dacht ik. Dan maar gestopt met voeding.
Zit nu in week 4 van de bloei net voor week 5.
2 dagen geleden heb ik besloten de grond eens te spoelen. Aangezien er nog steeds overvoedings verschijnselen waren.( zie nog geen verschil)
De plant doet het volgens mij nog redelijk goed buiten de onderste gele bladeren.
Nu zal ik even de gegevens van de kweek opsommen.
Het gaat om een gezaaide plant soort super lemon haze.
Hij staat in gewone potgrond gemengd met zaai en stekgrond en mestkorrels voor groenten. (achteraf gezien geen goed idee)
Ze is nog nooit verpot. Ph grond is 7 ( is te hoog)
Verlichting bestaat uit 10 spaarlampen 23W ww licht. ( lijkt goed te werken)
De kast heeft een afzuiging ( geen specificaties maar lijkt voldoende)
De temperatuur is tussen de 20 s'nachts en 28 overdag.
Heb ook bodemverwarming waardoor de grond een 20 graden blijft.
De luchtvochtigheid is een beetje een probleem, rond de 25%, aangezien ik geen luchtbevochtiger heb, misschien voor de volgende kweek.
Heb de grond al zuurder proberen te maken met afgezuurd water ph5,5 maar de grond blijft ph 7.
Heb de grond ook al afgedekt zodat het water niet te snel verdampt omdat deze te snel uitdroogde.
Heb ergens gelezen dat als het water te snel verdampt je plant geen tijd krijgt om de voedingsstoffen op te nemen.
Ondertussen worden de onderste blaadjes steeds geler. Bovenaan ziet ze er nog redelijk goed uit. Buiten een paar verbrande bladpunten.
Hieronder de foto's
Hebben jullie misschien nog suggesties voor dit bladprobleem?
Of maak ik mij teveel zorgen?
Ga volgende kweek andere grond gebruiken en waarschijnlijk ook een luchtbevochtiger. Dat lost volgens mij al veel op.
Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk
Ben een tijdje geleden aan een eerste binnen kweekje begonnen. Alles was goed gestart tot ik de plant in bloei zette.
Een paar van de onderste blaadjes begonnen lichtgroen/ geel te worden. Van buiten naar binnen en enkel de oudere bladeren.
Dus ik dacht stikstof tekort.
Ben dan voeding gaan halen, biobizz bloom,grow en topmax.
Na het geven van de voeding ( in week 2 bloei) begon ik verbrande bladpunten te zien, dus overvoeding dacht ik. Dan maar gestopt met voeding.
Zit nu in week 4 van de bloei net voor week 5.
2 dagen geleden heb ik besloten de grond eens te spoelen. Aangezien er nog steeds overvoedings verschijnselen waren.( zie nog geen verschil)
De plant doet het volgens mij nog redelijk goed buiten de onderste gele bladeren.
Nu zal ik even de gegevens van de kweek opsommen.
Het gaat om een gezaaide plant soort super lemon haze.
Hij staat in gewone potgrond gemengd met zaai en stekgrond en mestkorrels voor groenten. (achteraf gezien geen goed idee)
Ze is nog nooit verpot. Ph grond is 7 ( is te hoog)
Verlichting bestaat uit 10 spaarlampen 23W ww licht. ( lijkt goed te werken)
De kast heeft een afzuiging ( geen specificaties maar lijkt voldoende)
De temperatuur is tussen de 20 s'nachts en 28 overdag.
Heb ook bodemverwarming waardoor de grond een 20 graden blijft.
De luchtvochtigheid is een beetje een probleem, rond de 25%, aangezien ik geen luchtbevochtiger heb, misschien voor de volgende kweek.
Heb de grond al zuurder proberen te maken met afgezuurd water ph5,5 maar de grond blijft ph 7.
Heb de grond ook al afgedekt zodat het water niet te snel verdampt omdat deze te snel uitdroogde.
Heb ergens gelezen dat als het water te snel verdampt je plant geen tijd krijgt om de voedingsstoffen op te nemen.
Ondertussen worden de onderste blaadjes steeds geler. Bovenaan ziet ze er nog redelijk goed uit. Buiten een paar verbrande bladpunten.
Hieronder de foto's
Hebben jullie misschien nog suggesties voor dit bladprobleem?
Of maak ik mij teveel zorgen?
Ga volgende kweek andere grond gebruiken en waarschijnlijk ook een luchtbevochtiger. Dat lost volgens mij al veel op.
Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk
Comment