Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Paarse stelen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Paarse stelen

Das wel een pakske erges dan bij mij het is idd wel raar dat het maar 2 van 4 plantjes zo gaan doen. raar

Izzz

Comment

He? dat is bij mij ook zo en zelf nog erger zou ik durven zeggen. In mijn geval gaat het om een NL die buitenstaat. Paars is niet vreemd aan de plant maar of het echt genetisch is, dat zal ik binnenkort wel eens weten te vertellen Soms zien de pistels echt zwart maar dit is ook eigenlijk geen plant voor buiten...
      Daarnaast, een vraagje voor je monty. Vanaf heden heb ik beslist altijd 1 black jack in mijn hok te steken omdat deze dient als een indicator dat de omstandigheden in je kast niet optimaal zijn. Kleurt heel snel paars gedurende 1 internode en de volgende is het alweer weg. Zo kan het verspringen internode per internode. Nu heb ik onlangs vastgesteld (omstandigheden niet ideaal in mn hok, dat weet je wel...) dat deze paarse verkleuring IN het blad aanmaakt (dus niet alleen steel en dikke nerven). Heel vreemd... Weet jij hier een reden voor?

Grtz $iR
      sigpic

Comment

Als het fosfor transport in een plant verstoord is kan dit leiden tot paarsverkleuring in steel, stengels en blad. Echter zoals al in de beginpost vermeld kan het een legio aan oorzaken hebben. tekorten van bepaalde elementen , te lage lv, te lage temp, te veel temp schommelingen, wortelschade, zuurstofgebrek bij de wortels, te hoge ph enz.
        Het hele paarsverkleuren (sommige planten reageren er met een geelverkleuring op) is ook voor mij nog een zeer groot mysterie.

Je zou een voor een de mogelijke oorzaken kunnen nalopen en wegstrepen wat absoluut niet de oorzaak kan zijn.

Grtz Monty

Comment

Hey mont,
          Ziehier de foto van de black jack. Er was idd een voedingsstoffenopnameprobleem, volgens mij door te hoge temperaturen van de potten tussen de wortels. Het leek op een stikstoftekort, dat wel. K voeg ik toe via green sensation dus daar zoek ik niets, alhoewel de temp een rol speelt uiteraard. Mg & Ca tekort kan volgens mij niet voorkomen en sporenelementen... tjah, op batmix... Vreemde toestanden maar alles is terug in orde!
          Op de foto zie je dus de black jack (begin 6e week bloei) met vooraan een paars gekleurd blad. Ik heb er 4 staan en 2 hebben er last van. De foto's zijn gemaakt met het licht aan en dit is een uitknipsel van helemaal in de hoek, vandaar het eerder wazige beeld. Zo valt de vergeling ook niet te veel op
          Zoals gezegd vind ik het een superplantje als verklikker, zoals de kanari in de steenkoolmijnen. Vanaf heden staat er telkens 1tje in mn hok.

Grtz $iR
          Attached Files
          Last edited by SirSmokeAllot; 25 May 2010, 04:38.
          sigpic

Comment

Dus geen verwarming meer bij de wortels?

vale.

Comment

sigpic

Comment

Okay dan
                Goed om te lezen dat je dit onder controle hebt.

vale.

Comment

Attached Files
                  Last edited by SirSmokeAllot; 17 November 2009, 16:43.
                  sigpic

Comment

Paarse steeltjes

Anthocyanen

Een rode/paarse bladverkleuring kan ontstaan door de kou (anthocyaan) en door fosfor gebrek. Anthocyaan gebruiken we om een verkleuring te beschrijven als gevolg van een tekort aan bladgroen(=chlorofyl).
                    Anthocyanen zijn kleurstoffen die in de celvacuole van hogere planten voorkomen, vooral in de epidermiscellen en behoren tot de .
                    Deze anthocyanen geven een blauwe, paarse of rode kleur. Tot nu toe zijn er meer dan 300 verschillende flavonoidenanthocyanen bekend. Ze komen overal in de plant voor, maar vooral in bloemen, vruchten en bladeren. De kleur van anthicyanen hangt af van de structuur, maar ook van de zuurgraad van de plant. De meeste anthocyanen zijn rood bij zure condities en blauw/paars bij meer basische condities. AnthocyanenAnthocyaan
                    wordt gevormd uit de overgebleven suikers en zit opgelost in het celsap.Bij koude kunnen suikers die aangemaakt worden in het blad niet goed meer afgevoerd worden waardoor ze in het blad opstapelen. Eens een bepaalde drempel is bereikt gaan deze suikers onder invloed van licht binden op bepaalde eiwitgroepen tot anthocyanen
                    Last edited by monty; 14 May 2010, 11:55.

Comment

Bezig...
                    X