Heb voor het eerst plantjes buiten staan,groene vingers??neeee donkerbruin! maar oke voor een "eigen" wietje wil ik het wel proberen.
Nu is het zo dat ik 2 onbekende stekjes heb gekregen van dezelfde moeder.
1 hiervan loopt flink achter en heeft een soort van gekrompen blaadjes,lijkt op gesmolten plastic,gewoon wel blad maar dan opgefrommeld.Heb deze getopt omdat ook de steel/stam achterbleef, ze gaat nu wel 5-vingerig blad aanmaken in plaats van 1!!(ging duidelijk slecht)vingerig.
Komt waarschijnlijk door het doorspoelen met het regenwater van de afgelopen dagen,maar het frommelige blijft.
De 2e ging tot nu prima maar geeft nu opeens ongeveer 10% krom blad.
Normaal staan de "vingers" recht naar voren,deze blaadjes(1 per "hand")
groeien krom naar binnen zo: \\I/) denk hier bij aan de blaadjes middelste(I) is dus de lange (middelste)dus;vinger,vinger,vinger,vinger,kromme vinger.
Beetje omslachtig uitgelegd,maar kan nu even geen foto plaatsen.
Iemand enig idee?
Tnx
Daniella
Nu is het zo dat ik 2 onbekende stekjes heb gekregen van dezelfde moeder.
1 hiervan loopt flink achter en heeft een soort van gekrompen blaadjes,lijkt op gesmolten plastic,gewoon wel blad maar dan opgefrommeld.Heb deze getopt omdat ook de steel/stam achterbleef, ze gaat nu wel 5-vingerig blad aanmaken in plaats van 1!!(ging duidelijk slecht)vingerig.
Komt waarschijnlijk door het doorspoelen met het regenwater van de afgelopen dagen,maar het frommelige blijft.
De 2e ging tot nu prima maar geeft nu opeens ongeveer 10% krom blad.
Normaal staan de "vingers" recht naar voren,deze blaadjes(1 per "hand")
groeien krom naar binnen zo: \\I/) denk hier bij aan de blaadjes middelste(I) is dus de lange (middelste)dus;vinger,vinger,vinger,vinger,kromme vinger.
Beetje omslachtig uitgelegd,maar kan nu even geen foto plaatsen.
Iemand enig idee?
Tnx
Daniella
Comment