Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder
Soort hars op plant? Blad vreemd? help?
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: Soort hars op plant? Blad vreemd? help?
geschift jong...
Volgens mij heeft een beestje je plant serieus onder handen genomen, vandaar het bloeden/hars. Deze heeft je plant ongetwijfeld besmet met het tmv virus zoals fief zegt. Ik zit met hetzelfde probleem en heb het tabaksbontvirus (eerder milde vorm) gekregen door trips.
Ik check alles nog eens voor mezelf en hou er je draadje ook eens bij, want het lijkt er verdacht veel op.
Ben je zeker dat ie de ziekte heeft van de fruitbomen? Staan er dan misschien veel fruitbomen in de buurt?
Toon je foto's ook eens aan vale want die is echt een krak op dit vlak
Grtz $iRsigpic
Comment
-
yep
zoals je kan zien bij foto hieronder, de verkleuring stop aan het begin van de tak, waar de verkleuring is is ie niet perse zachter maar hangt het bladtakje wel slap
De verkleuring loopt enkel op de hoofdstam en stopt bij de bladertakjes en een paar centimeter onder de toppen
dat ene ding heb ik net getjeckt, is gewoon zo een druppeltje dat verhard is, geen beest of zo, meer zo dat ene ding waar die mug op de stok van die oude man bij jurrasic park inzit
volgens mij is het toch dat bacterievuur, heeft net dezelfde symptonen, kleuring stam en jonge twijgjes, sap dat uit de takken loopt...
van de site over bacterievuur:
Bloem, bladstelen en groene scheuten vertonen op sommige plaatsen slijmachtige afscheidingen (eerst wit, later oranje bruin)
.. Niet echt fruitbomen bij mij in de buurt, zie er een staan als ik naar beneden kijk, iemand achter mn huis heet wel een fruitboom.
ook op website van dat bacterievuur staat dat het veel voorkomt bij warme vochtige dagen, zoals vorige dagen waren...
plant krijgt trouwens genoeg water, niet teveel, ook niet teweinig
eigenaardig vind ik het, nog niets over gevonden bij wietplanten, mss is dit wel de eerste?
groetjesLast edited by Menno; 9 September 2009, 18:00.
Comment
-
komt dat tegen... Moest je goed overeenkomen met de buurman zou ik toch eens een smoesje verzinnen om eens die zn boom te gaan checken hoor... Waar zou het anders van komen? Shot desnoods een bal over de omheining en vraag of je erom mag lopen. en zeg, btw jij hebt daar wel een mooie fruitboom staan man, eet je die vruchten ook op? En je bent vertrokken he. Zou goed kunnen zijn dat je het elk jaar zweten hebt anders...
Als je zeker bent dat het bloeden niet veroorzaakt is door beestjes dan zou ik idd ook concluderen dat het bacterievuur is... Toch vreemd want de 2 zijn volledig verschillende typen planten zoals je een chichiwawa een een st bernardus met andere noden. Maar ik denk dat je plantje zwaar ah afzien is want ze kampt nog met enkele probleempjes denk ik zoals reeds aangehaald.
Suc6 alleszind en ik duim voor je!
Grtz $iRLast edited by SirSmokeAllot; 9 September 2009, 18:07.sigpic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Menno View Post
Comment
-
ja indd, vreemd he... bij mij zijn de bladeren en de knoppen niet verkleurt, enkel de hoofdstam en dikkere takken..
indd ze is zwaar aan het afzien, ik heb altijd getjeckt naar beestjes, in het begin had ik last van bladluizen maar toen heb ik zo lookwater gemaakt , had gelezen dat ze daar niet tegen konden, ook mieren toen gedood omdat zij de bladluizen beschermen..
ik heb vandaag een groot stuk van de aarde ververst, hopelijk zal ze opnieuw kracht vinden om sterk te worden... fingers crossed...
is trouwens heel besmettelijk virus maar andere plant nog geen symptomen op gezien..
ik denk dat ik die man zijn fruitboom is ga inspecteren met een verrekijker.. bij bomen zouden het de bloemen/vruchten zijn die eerst worden aangetast, kan geen bal over de muur shotten, mn 'tuin' was een garage, dus is overdekt :p
Comment
-
Bladluis is een pest en kan als waarschijnlijk als oorzaak aanzien worden voor het uitbreken van tmv zoals ik vaak lees op engelstalige fora en in artikels. Een draadje hierover komt er binnenkort aan van me.
Buiten had ik er ook last van maar heb ze tijdig (dacht ik) kunnen verwijderen, binnen echter nooit iets opgemerkt en nog steeds niet. Handen wassen doe ik steeds en werk smorgens of smiddags in de tuin met tuingereedschap, savonds wanneer het licht aanfloept in de kast met fijner werkmateriaal. Op beide plekken heb ik tmv aangetroffen, dezelfde vorm (en tripsen uiteraard...).
Waarschijnlijk nemen die parasietaire mispunten ook andere ziektes mee maar daar zou ik me nog eens in moeten gaan verdiepen van hoe en wat precies. De meeste middeltjes hebben een tamelijk sterke en snelle werking op het gebied van bladluis in vergelijking met andere hardnekkige bijtende insecten.
Grtz $iRsigpic
Comment
-
2dingen bacterievuur,en stress,sproei je plant schoon met zacht lauw water,en eventueel wat spruzit,verder voeg je rizotonic toe van canna,of aptus startbooster,dit heeft een kennis een geholpen,ik zouw zeggen probeer het oja aptus is 2,5ml op 10l water is sterk geconcentreerd,je doet er superlang mee en kost je 18euro totaal goed voor 2500l water
Comment
-
spruzit is 100% biologisch product op basis van een natuurlijk pyrethrum en bestrijdt zeer effectief alle bijtende en zuigende insecten.dus kevers,witte vlieg,luizen,rupsen en het helpt ook tegen spint,.
je kunt het gewoon halen bij hornbach etc, aptus startbooster of canna rizotonic raad ik je aan doordat het anti stress werkt,het is echt een wondermiddel,test maar eens uit een plant die je de gehele cycles het meegeeft,en 1 plant niet,je zult de verschillen zien,algen is een belangrijke bron voor planten,waaronder ook ons plantje,alleen veel mensen zullen het gebruiken de 1e week en dan overgaan op voeding,
Comment
Comment