Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad probleem

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Blad probleem

Korting op 420shop
    Hallo

dit is mijn eerste kweek en heb sinds week 3 last van verbrande bladeren zit nu in week 7
    Kan iemand mij helpen

zie foto
    Attached Files

Re: Blad probleem

vale.

Comment

oh sorry

het is ook voor het eerst dat ik gebruik maak van een forum
      Hier is mijn situatie ik heb een complete kweektent gekocht van silverbox 1m x 1m x2m met een 600watt lamp afzuiging en heb all mix (aarde) van biobizz met de bij behorende voeding (rootjuice biogrow biobloom en topmax) en heb er 9 PP plantjes er in staan.volgens de verkoper hoefde ik de PH niet in de gaten te houden maar heb 2 weken geleden toch een PH meter gekocht en heb mijn water-voedings mengsel gemeten en kwam op een waarde uit van 7.8 en heb meteen PH- en PH+ gekocht en hou me PH waarde nu op 5.8 maar ik zit al in me 8ste week dus vrij weinig kans dat het nu iets gaat uitmaken maar probeer er achter te komen wat ik fout doe. Ik heb ook commentaar gekregen op mijn ventilatie eerst trok frisse lucht uit de vakjes aan de onderkant van de tent ik heb nu een buis van me raam (dat op de ventilatiestand staat) en gaat nu me tent met een kleine ventilator en boven om de frisse lucht te verdelen (zie foto)

Ik hoop dat er iemand me kan vertellen wat ik fout deed of nog doe
      Attached Files

Comment

Heb je vanaf het begin bijgevoed met biogrow?

Als het all mix aarde is, dan is bijvoeden overbodig (dacht ik, correct me if i'm wrong)

Verbrande bladeren kan het gevolg zijn van overbemesting namelijk

Groetjes, Tosti

Comment

Hoi

ik had dat kaartje gecheckt van de voeding en het staat op dat je nog voeding moest bij geven zie foto is misschien niet goed te zien maar het gaat om de middelste rij
          Attached Files

Comment

Klopt, ik zie het inderdaad ook staan.

Maar dat zijn wel richtlijnen, en als ik je plantje zo zie heeft ie een mooi grote pot.
            Een plantje van die grootte kan aardig lang doen met zo'n pot.
            Dus ik denk dat er nog genoeg voedingsstoffen in de aarde zat.
            En dat je nu langzaamaan de plant aan het overbemesten bent.

Stel dat je plant 3 keer zo groot was geweest, dan was het bijvoeden wel noodzakelijk geweest.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes, tosti

Comment

Ok bedankt

moet ik hier met de volgende kweek nog rekening houden of kan ik dat voedings schema aanhouden?

Comment

die slang onder je ventilator is aanvoer van verse lucht??? zo ja........leg deze naar beneden...........
                -waarschijnlijk te veel voeding..........
                -iets minderen dus en geregeld ook eens GEEN voeding geven..........
                -waarom kreeg je komentaar??
                - en als ik een hele nuttige tip mag geven:

ZORG BIJ JE VOLGENDE RONDE VOOR EEN KALENDER EN SCHRIJF ALLES OP DAN OOK ALLES>.............. zoals temp. LV. hoeveel voeding, hoogtes, enz...kortom alles......kun je de eerst volgende keer alles bijhouden en herzien........
                sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

ok zal ik doen
                  inderdaad die slang is van me frisse lucht aan voer van me raam ik trek die tent in feiten vacuum voor de verse maar ik zal wat naar beneden plaatsen en die ventilator ook

en dat commentaar was vanwege die lucht slang zou niet genoeg frisse lucht aan trekken er werd me aangeraden om een ventilator te kopen om frisse lucht aanvoer

Comment

Hi SGH,
                    Regel bij ventilatie en afzuiging,
                    Zorg dat je aanzuigopening(en) tenminste 2x zo groot zijn als de afzuig(afvoer) opening.
                    Daarnaast denk ik ook dat je ernstig overvoedde plantjes hebt staan.
                    Een kweekschema is idd een richtlijn,de meeste grond is al voorbemest voor 4 tot 6 weken,(een lightmix is een minder felle grond die sneller gevoed kan worden).
                    Zodra je dus je plantjes bijvoorbeeld gaat overpotten moet je hier weer rekening mee houden.
                    Het is idd goed om een growboekje bij te houden,dan kun je veranderingen snel opmerken,en ook snel terugkijken naar waar het aan kan liggen dat er wat veranderd is.

Grts
                    Daniella
                    Last edited by misty; 21 September 2009, 01:15.
                    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

idd. Zoals bij mij, hangt ook een badkamer ventilator aan het raam...met slang. deze gaat onderin de tent naar binnen...word gecirculeerd d.m.v. een boxvent. daarnaast staat er ook een zijflap open...(tegenovergestelde richting) dus dezelfde kant als m'n inblaas. deze flap staat ook richting raam....

en wel doen hoor, is een kleine moeite effe notitie's maken...heb al jaren een kalender en maak weekelijks wat foto's die ik weg zet...om eventueel te vergelijken met vorige keren..... je kunt alles terug vinden....bij te hoge temp, aantekeningen enz...problemen die zich voordoen...alles gewoon opschrijven.....kleine moeite per dag wel zo makkelijk..............
                      sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

Ph? Een tijd te droog gestaan? Wat zijn de temperaturen in je hokje? Post eens foto`s van je plantje in een vroeger stadium ook.
                        Van waar komt je tentje? Neem es een foto van je doos en je complete tentje.

Je plantjes zien er erg bleek uit voor overvoeding en bio bizz is organische voeding dus echt wel moeilijk tot onmogelijk om te overvoeden zeker als je hun schema toegepast hebt..
                        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Hoi smoking fifi

Ik heb me tentje gekocht bij growshop extratuin zie link http://www.extratuin.nl/index.php?it...000162&lang=NL

en mijn planten hebben nooit langer dan 3 dagen zonder water gestaan
                          en hier is een foto van de 3de week je ziet dat de bladeren al geel beginnen te worden het is niet erg goed te zien met die lamp aan
                          Attached Files

Comment

je moet je temp naar beneden schroeven meer water..... om de dag en..... voeding is niet alles....

Comment

als ik het zo zie heb je je ec veel te hoog

Comment

Bezig...
                              X