Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zijn deze bladeren in orde? (zie foto)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zijn deze bladeren in orde? (zie foto)

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb sinds kort een plant van een vriend overgenomen die bij hem buiten stond op een plek met weinig licht en warmte. Nu heb ik 'em bij mij onder lampen gezet, in een kast etc., maar ik vroeg me af of de bladeren er wel goed uitzien, aangezien ik hier zelf niet veel verstand van heb. Ik vind ze enigszins 'zwakjes' aandoen.
    Het gaat overigens om een (lemon) Skunk, en hij begint net te bloeien.
    Hij staat op special grond uit een growshop (volgensmij gewoon potgrond met voeding erin ofzo), en ik geef 'em sinds enkele dagen Terra Flores van Canna. Een speciale snelwerkende voeding voor cannabisplanten tijdens de bloeifase. Deze zit in een oplossing van 1:200. Ik geef 'em ongeveer elke dag water, maar ik sla over als hij nog nat is.
























    Greetzzz Loek

    #2
    Re: Zijn deze bladeren in orde? (zie foto)

    ik durf het niet met zekerheid te zeggen

    punten van de bladeren -----> teveel voeding verbrande punten

    gele bladeren van onderen ------> natte voeten teveel water maar zotezien is je plant ook aan het bloeien dus dat durf ik dat niet met zekerheid te zeggen want in de bloei is dat normaal dat de bladeren geler beginnen te worden in een verder stadium van bloei.

    als ik het fout heb corigeer mij dan

    mvg DH

    Comment


      #3
      Re: Zijn deze bladeren in orde? (zie foto)

      Plant ziet er indd een beetje triest uit.
      Wat voor lamp heb je er boven hangen?

      Ik zie 2 spaarlampen, tja daar moet je niet te veel van verwachten, dan kan je ze nu beter buiten neer zetten.

      Comment


        #4
        Re: Zijn deze bladeren in orde? (zie foto)

        Mja, ik probeer het 'micro' te doen zoals het dan heet. Buiten ben ik bang dat hij niet genoeg warmte krijgt...

        Comment


          #5
          Re: Zijn deze bladeren in orde? (zie foto)

          de lichtsterkte buiten is vele malen meer als met die paar lampies waaronder ze nu staat
          gauw naar buiten die plant ze zal echt niet doodgaan door deze temperaturen
          niet te veel water meer geven en ze lust ook wel wat meer voeding zo te zien
          een handvol thomaskali zal dr goed doen.

          Comment


            #6
            Re: Zijn deze bladeren in orde? (zie foto)

            Ok... Mijn vraag is dan; Waarom houden veel mensen hun planten binnen, en hebben ze in sommige gevallen hele plantages binnen ?
            Daarnaast nog een vraag; Ik heb katten, zullen die niet aan de plant gaan wreten ofzo?

            Comment


              #7
              Re: Zijn deze bladeren in orde? (zie foto)

              Al onze planten staan nog buiten,dus te koud?niet echt..
              Je zou haar eventueel 's nachts binnen kunnen zetten,
              Het is een plant die van buiten komt,die wordt van een heerlijk windje/zonnetje/plekje opeens binnen gezet,ik zou me ook zielig voelen.
              Verder denk ik idd dat ze wel eens te nat kan staan,even paar dagen weinig of niets geven.
              Reden dat mensen binnen kweken is dat ze zo beter temp e.d. kunnen regelen,geen tuin,lastige buren,kweken in de winter...enz...enz.
              En sommige katten zijn dol op onze plantjes


              Grts
              Daniella
              Last edited by misty; 21 September 2009, 13:42.
              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

              Misty's ABC

              Comment


                #8
                Re: Zijn deze bladeren in orde? (zie foto)

                gun je kat toch dat kleine beetje zelfmedicatie

                omdat je binnen met GENOEG licht je alle omgevings factoren in de hand hebt
                je probeert de natuur na te bootsen,wat je buiten niet hoeft te doen

                maar je plant is al in de bloei en zal voor de herfst (half okt)klaar zijn
                net als zoveel planten in de natuur.

                buitenweed is beter!!

                Comment


                  #9
                  Re: Zijn deze bladeren in orde? (zie foto)

                  Aha...
                  Dan ga ik deze maar een buiten plaatsen .
                  Het was ook niet de bedoeling om dit meteen heel gericht te doen, een vriend vertelde alleen over zijn planten die het buiten heel erg slecht deden (hij had er drie, dit was de enige die nog leefde), dus dacht ik dat ik het maar eens zou proberen. Binnen kweken vind ik zelf wel prettiger, maarja, dat is dus blijkbaar niet zo verstandig .

                  Comment


                    #10
                    Re: Zijn deze bladeren in orde? (zie foto)

                    Je kunt prima binnen kweken,maar niet met een paar spaarlampjes voor zo'n grote plant.
                    Binnen is binnen(kunstmatig licht,wind,zuurstoftoevoer,),
                    en buiten is buiten(de natuur doet zn werk)
                    Succes

                    Grts
                    Daniella
                    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                    Misty's ABC

                    Comment


                      #11
                      Re: Zijn deze bladeren in orde? (zie foto)

                      Aha...
                      Naja, dan ga ik voor de lowryders die ik hierna wil gaan doen maar eens grotere lampen aanschaffen, maarja, dat komt allemaal nog wel dan.

                      Comment


                        #12
                        Re: Zijn deze bladeren in orde? (zie foto)

                        Ik heb de plant gister nog buiten gezet, en ik moet zeggen dat de bladeren al iets meer overeind lijken te staan !
                        Nu ben ik alleen bang dat er veel wind staat, en dat dit niet goed is voor de plant, aangezien het om behoorlijke windvlagen gaat, waarbij de plant ook beweegt enzo.
                        Moet ik me hier zorgen over maken?

                        Comment


                          #13
                          Re: Zijn deze bladeren in orde? (zie foto)

                          don't worry.....let nature do it's thing

                          Comment


                            #14
                            Re: Zijn deze bladeren in orde? (zie foto)

                            Ok, thanks .

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X