Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help! eerste keer. blaadjes worden geel/bruin tot kapot!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Help! eerste keer. blaadjes worden geel/bruin tot kapot!

Korting op 420shop
    hallo,

ik had 5 ontkiemde zaadjes geplant, ze groeide eerst als kool. maar na 1 en halfe week stopte die groei en werden de bladeren geel,bruin tot kapot. nu heb ik er nog maar 1 staan. dit is mijn eerste keer!

Ik heb er nu een klein bureau lampje boven van 16 Watt . kan het zijn dat mijn lampje er te dicht of te ver weg van af staat of te veel water ik zou het echt niet weten. mijn lampje staat er ongeveer 20 a 25 centimeter boven.
    Ik hoor het graag

alle suggesties zijn welkom@

Rustig

Re: Help! eerste keer. blaadjes worden geel/bruin tot kapot!

Foto's aub, de beschrijving die je geeft is te algemeen. Ook je wattage van je lamp is aan de lage kant en lijkt me er heeeel ver af te staan...

Comment

Oke maar de laatste plant is helaas ook overleden.

hebben julie nog tips voor me want ga het weer proberen.

Rustig

Comment

Het staat in een bak( om het water opte vangen zeg maar ) met daar nu nog boven een bureau lampje van 16 watt, temperatuur 24 Celsius, vochtigheid 60%, Ph grond 5,2- 6,2.

Comment

Met een bureaulampje ga je het niet redden,
          Dat geeft namelijk geen bruikbaar licht af voor planten.

Onder mijn post staat misty's abc,als je op die link klikt heb je al een heleboel info te pakken,evenals een aantal bruikbare links ivm verlichting.

ph grond=goed(voor zaailingen altijd de eerste 2-3 weken zaai- en stekgrond gebruiken en niet voeden!),luchtvochtigheid en temperatuur is ook goed..

Ventilatie?

Grts
          Daniella
          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

Bedankt

nee ventilatie heb ik niet. is dit echt van levens belang?
            en hoe krijg je dan genoeg zuurstof voor je plant? zonder een heel buizen assortiment op me kamer te hebbe?

Rustig Ramon

Comment

Een (zwenk)ventilator bijvoorbeeld. Een kwartiertje lezen in micro topics en je zult constateren dat je gestelde vragen daar reeds in alle toonaarden aan de orde zijn geweest. Als je 5 planten wil laten groeien onder een wolframlampje van 16 watt dan spreek je over ongeveer 200 lumen aan lichtdruk en dat is echt te weinig. Een plant heeft nu eenmaal een bepaalde lichtdruk nodig voor de fotosynthese. Komt de lichtdruk beneden een bepaalde waarde dan assimileert de plant niet maar dessimileert zij. Elke plant met een spaarlamp van 20 watt belichten, dus 5 spaarlampen, dan kom je uit op ongeveer 5000 lumen. Dat is nog erg weinig.
              In ieder geval succes met je tweede poging.

Xtreme

Comment

Thanks man

Rustig ramon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                  Een (zwenk)ventilator bijvoorbeeld. Een kwartiertje lezen in micro topics en je zult constateren dat je gestelde vragen daar reeds in alle toonaarden aan de orde zijn geweest. Als je 5 planten wil laten groeien onder een wolframlampje van 16 watt dan spreek je over ongeveer 200 lumen aan lichtdruk en dat is echt te weinig. Een plant heeft nu eenmaal een bepaalde lichtdruk nodig voor de fotosynthese. Komt de lichtdruk beneden een bepaalde waarde dan assimileert de plant niet maar dessimileert zij. Elke plant met een spaarlamp van 20 watt belichten, dus 5 spaarlampen, dan kom je uit op ongeveer 5000 lumen. Dat is nog erg weinig.
                  In ieder geval succes met je tweede poging.

Xtreme
                  Heb nu een 60Watt Gloeilamp van 710 lumen. is dit oke?

Rustig

Comment

Heb nu een 60Watt Gloeilamp van 710 lumen. is dit oke?Heb nu een 60Watt Gloeilamp van 710 lumen. is dit oke?
                    En conventionele gloeilamp geeft bij lange na niet het juiste lichtspectrum voor je plant. Het zent wel voor ons oog veel licht, (en warmte) uit maar de plant kan er bijna niks mee.

Lees deze topics eens door. Een goede voorbereiding ids het halve werk dude.

Grtz

Comment

Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen: een gloeilamp is een warmtebron (zeg maar kachel), die 90 % van zijn energie gebruikt om warmte te produceren en bijkomstig 10 % van de opgenomen energie in licht omzet. Als je 90 % van je energie wil verspillen ga dan gerust je gang. En die 700 lumen boven je planten is gewoon 2 keer niks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                        En conventionele gloeilamp geeft bij lange na niet het juiste lichtspectrum voor je plant. Het zent wel voor ons oog veel licht, (en warmte) uit maar de plant kan er bijna niks mee.

Lees deze topics eens door. Een goede voorbereiding ids het halve werk dude.

Grtz
                        Monty echt super bedankt hier heb ik veel aan !!! super bedankt iedereen voor het helpen, het is mijn eerste keer dus moet nog een hoop leren.
                        Bedankt iedereen.

Jullie horen het nog.

Rustig

Comment

@ Kaza

goed je er iets aan hebt ,je hebt mensen die dat niet hebben ook al krijgen ze de juiste informatie suxes grtzzzzzzz
                          Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

Comment

Bezig...
                          X