Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geel gekrulde bladeren

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Geel gekrulde bladeren

Korting op 420shop
    Ik heb een kweektentje ingericht van 120/120/200 met slakkenhuis+koolstoffilter max 300 kuup rechts boven.luchtinlaat is linksonder.ik gebruik een kleine ventilater.er staan 11 liter potten in.ik gebruik een 400 watt lamp en die hang op een halve meter.mijn luchtvochtigheid is min 45 % en max 80 %.temp is min 18 en max 27 graden.de plantjes waren 10 cm toen ik ze op 12/12 heb gezet.de eerste 7 dagen van de bloei heb ik ze enkel water met rhyzotonic gegeven.vanaf dag 8, canna terra flores samen met rhyzotonic gegeven.vanaf dag 9 werden er een paar bladeren geel en krulde ze naar boven.ook zijn de meeste plantjes licht groen tot zeer licht groen.ik heb ze de dagen er na enkel water gegeven maar xe zijn nu al aan dag 13 en het probleem is er alleen maar erger op geworden.ik hoop dat de foto's gelukt zijn .graag hulp van een kenner voor het te laat is.dank bij voorbaat.
    Attached Files
    Last edited by multipla; 3 December 2009, 22:27.

Re: Geel gekrulde bladeren

De foto's zijn niet gelukt I guess? Althans, ik kan ze niet zien...

Misschien is het handig om wat meer info te geven over je plantje?
    Wat voor soort?
    Hoelang staan ze al?
    Hoeveel voeding geef je ze?
    En, waarom zet je je plantje nu al in de bloei eigenlijk?

Het kan zijn dat je wortels nog niet goed volgroeid zijn en doordat je nu veel voeding gaat geven de worteltjes verbranden.
    Staan ze op speciale voedingsgrond die je bv. bij de growshop gehaald hebt? Zo ja, dan is de extra voeding nog lang niet nodig.

Voor nu zou ik zeggen, STOP met voeding geven en alleen nog maar water (met de juiste PH). Geef ze 200 ml water per dag, als de aarde de volgende dag nog steeds nat is (vinger erin steken) geef je deze dag geen water.

ohja, een paar enters in je verhaal is ook geen overbodige luxe.
    Battle the Ocean!

Comment

Sluit eerst de aarding van je hps al aan voor je tentje in de fik staat!

Comment

de soort is nlx.
        ze staan sinds 14 november onder de 400 watt lamp op 18/6
        en vanaf 17 november op 12/12 .
        ik heb ze maar 1 keer voeding gegeven op 25 november.
        de dagen daarna tot nu ,enkel water omdat de bladeren geel werden en krulde.
        ik heb ze na 3 dagen in bloei gezet omdat ze dat hebben gezegd in de growshop.

de grond heb ik gekocht in de growshop.ik moest de eerste week geen voeding geven hebben ze gezegd.
        ik geef sinds ik gele bladeren heb ,enkel flessenwater met een ph waarde van 6.2

ik ben nu nog eens 11 dagen verder en het probleem is er nog altijd.ik vrees dat ik opnieuw zal moeten beginnen.

Comment

je aarde ziet er redelijk nat uit of hadden ze juist waterbeurt gekregen ? hoeveel en welke voeding heb je gegeven , ze lijken wel wat verbrand ook

greetz,

Comment

Het blad is sterk vergeeld en ziet er verdroogd uit probeer bvij stekken altijd je LV boven de 55 te houden, stop met die flessenwater en koop je een ph meter (om je kraantjeswater af te zuren) of geef regenwater(daarvan is de ph relatief goed, dan moet je niet afzuren). Doe daar wat enzymen bij en geef dat enkele dagen door..

Bronwater en flessenwater bevatten soms de verkeerde mineralen, ijzers etc.. voor je plantje. Sommige mensen geven wel spa bruis maar das dan voornamelijk voor de extra CO2.

Kijk es op je zak van je grond hoe die noemt, is het een light mix, bat-mix,...
            Want als het een all mixje is dan mag je nog een tijdje wachten(+-6weken) met voeding geven

Laatste tip laat je grond es wat droger worden als die continu te vochtig is kunnen er ook gebreken ontstaan
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

PH meter en ec meter hadden dit kunnen vermijden jammer eigenlijk vind ik persoonlijk je beter advies moet krijgen van je growschop!! ga maar eens naar GSA,je zal gelijk te horen krijgen dat ph en ec doorslagevend zijn!suxes toch in je onderneming verder!
              Tip klik linkje
              voeding-tekort-of-teveel
              Last edited by Jointjedraaien; 27 May 2010, 12:44.
              Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

Comment

Bedankt voor de juiste tips.ik geef sinds enkele dagen bitterzout en enkel spa bruis.het heefd geholpen want ik zie duidelijk verbetering.
                Ik heb toch voor de zekerheid enkele nieuwe stekkjes onder de tl lamp gezet.
                En nu laat ik ze genoeg voorgroeien op 18/6.nog eens bedankt voor de hulp.grz

Comment

kan ook zijn dat het van je tent komt te veel giftige stoffen in de omgeving van je plantjes komt wel eens voor bij goedkopere tenten versies

Comment

hoi wat voor tent heb jij .ik heb ook zo een probleem gehad ik had ook een tent gekocht en het bleek dat de onder grond gif dampen veroorzaakten na 23 gr
                    daar door kreeg mijn bladeren na 2 week geel en gekrulde ik heb de tent weg gedaan en in een hok gemaakt nu heb ik geen probleem meer ik had ook in de begin zo iets van de tent zal wel goed zijn
                    maar helaas de was niet zo.je kan ook alleen de onder zijl. vervangen koop gewoon een vijver folie dan weet ik bijna zeeker dat de oorzaak weg is .
                    ik heb ook van alles geprobeerd.ik heb zo twee oosten naar de maan geholpen .maar nu gaat alles goed .probeer maar .
                    veel succes

Comment

Bezig...
                    X