Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Tekort aan iets? Verbranding? Kalk? HELP!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Tekort aan iets? Verbranding? Kalk? HELP!

Korting op 420shop
    Ik heb nu ongeveer 3 weken mn eerste plantje,
    nu zie ik kleine bruine vlekjes verschijnen op 1 blad,
    en 1 grote bruine plek op een ander blad.
    ik heb geen idee wat het is,
    hier zijn foto's(super low res 1.0mp)

EDIT:
    Extra foto's toegevoegd
    ik kom er net achter dat ik ze te lang in de groeifase heb laten staan wbt verlichting.
    Daarbij komt dat het schema voor water niet meer klopt omdat er dus meer belichting/verdamping is/plaatsvind.
    ik heb nog steeds geen idee of het daar aan licht, dus graag tips/opmerkingen/suggesties.

EDIT: ik heb de foto's beetje aangepast, zodat je de echte kleuren e.d. kan zien.
    hopen dat t nu wel voldoende is.
    Attached Files
    Last edited by Ohjee; 15 December 2009, 13:11. Reden: Fotos vervangen

Re: Tekort aan iets? Verbranding? Kalk? HELP!

lijkt of er water is blijven liggen op het onderste blad.
    vertel eens wa tmeer over je setup, soort aarde, water, wel of geen pH adjustment, voeding?

groetjes

Comment

Low budget kweekkast(geraamte, folie, 2 pc fannetjes) 2 lampen in totaal 1500 lumen. 10/15cm afstand
      ph waarde geen idee gewoon normale potgrond.
      op het bovenste blaadje lijkt het idd erg op verbranding
      onderste blad weet ik niet of het water er wel op kan blijven liggen, gezien de plek erg groot is.

Comment

nu krult het onderste blad helemaal schuin, en naar boven
        alstie nog iets verder krult zit de onderkant boven..
        ik heb voor de zekerheid tot ik duidelijk antwoord heb over wat het is, de lamp 10cm omhoog gehangen, die hangt nu 20/25cm.
        geen zin in verdere plekken van verbranding(?), en het lijkt wel alsof de groei licht is gestopt.
        magnesium tekort??

Comment

Lijkt me een fosfor te kort maar ben me daar niet zeker. je kwaliteit foto laat veel te wensen over moeilijk te beoordelen zo. Eens kijken wat de bladgeleerden er van vinden.

Grtz

Edit Net even rondgevraagd op de chat ook daar geen duidelijk antwoord. Iedereen is het er over eens dat je te maken hebt met een opname verstoring wat tot een tekort lijd de opname verstoring kan echter diverse oorzaken hebben, te veel water geven, (wortel verstikt en sluit zijn membranen en kan niks meer opnemen waardoor de tekorten ontstaan. Kraanwater geven waardoor je ph te hoog word. Grondmengsel niet goed gemengt waardoor hotstops in je medium ontstaan enz. Probeer anders van iemand een goed fototoestel te lenen goed beeld zou veel helpen, blijft een beetje giswerk zo.

Grtz
          Last edited by monty; 13 December 2009, 20:54.

Comment

overvoeding naar mijn mening en verbrand ,ik zou beginnen met enkel keren te spoelen en laat eens je PH en EC waarden weten en eventueel wat je voor voedingslijn gebruikt!
            Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

Comment

Als ik eerlijk ben ziet heel de plant er ziek uit.
              Is je hokje goed afgelsoten als de lampen uit zijn ? Kan er geen licht bij?
              Hoe vaak en veel geef je water?
              Geef je ook voeding?
              Wat voor aarde gebruik je?
              Sproei je de plant ook met water?
              Of geef je alleen via de aarde water?

Suc6
              God was never on your side..

Comment

Foto,s zijn een stuk beter. Gaat nie goed daarzo. Denk nog steeds een verstoorde fosfor opname.

Fosfor speelt een belangrijke rol bij de celverbranding en de totale energieoverdracht in de plant. Het is een bouwsteen van de celwanden, het DNA, allerlei eiwitten en enzymen. Voor jonge planten is fosfor onontbeerlijk: ongeveer driekwart van de totale fosforopname gebeurd voordat de plant een kwart van haar levenscyclus heeft doorlopen! De grootste concentraties fosfor vind je dan ook in de groeiende plantendelen zoals wortels, groeischeuten en het vasculair weefsel.

Fosfor is een chemisch element wat in zuivere vorm niet in de natuur wordt aangetroffen. De mens is het gaan gebruiken als meststof in de vorm van gemalen beenderen, guano en fosfaatrijke ertsen.

Symptomen

Een fosforgebrek uit zich bij cannabis door een kleine plant met paars/zwarte necrotische (afstervende) bladdelen die het blad vervormen en doen opkrullen.

Ontwikkeling

In chronologische volgorde

in het begin is de plant donker blauw/groen. (dus niet zoals bij K-tekort donkergroen)
                lengtegroei en zijscheut-ontwikkeling is geremd.Na 2 – 3 weken ontstaan donker paars/zwarte necrotische vlekken op de middeljonge en oudere bladeren, waardoor het blad vervormt.
                Het afsterven breidt zich daarna verder uit tot in de bladstengel.
                Het blad draait, krult en sterft af.
                Dood blad is gekruld, verschrompeld en oker tot paars van kleur en valt af.
                De plant bloeit uit maar de toppen blijven klein en iel.
                Oplossingen

Bemesten met fosfaathoudende meststoffen nadat een tekort is vastgesteld geeft vaak weinig resultaat. De groeistoornissen in de jeugdfase zijn vaak nauwelijks te herstellen achteraf. Gebruik dus goede grond en een goede meststof.

Bij een hoge PH kan men het medium aanzuren met een verdunde oplossing van fosforzuur

Fosfaathoudende meststoffen zijn Guano, bloedmeel, beendermeel, thomasslakkenmeel en drijfmest.

Comment

ik gebruik geen voeding, gister voor de eerste keer met simpele huis tuin en keuken voeding begonnen(cheapy pokon), er wordt aangeraden om een half dopje op 3 liter te gebruiken, 1x per week, ik heb een kwart dopje op 3 liter gedaan, nu 1x bewaterd hiermee.
                  ik geef normaal 1x per dag ca. 200ml water.
                  de ene dag met een plantenspuit(geen nevel)
                  de andere dag met een beker gewoon in de aarde
                  ik besproei de plant nooit, daarom zou verbranding ook raar zijn.
                  ik heb de lamp weer omhoog gedaan, ben nu eerder bang dat ie gaat strekken ipv verbranden..
                  de kast is volledig afgesloten qua licht in de nachtfase
                  ik gebruik normale potgrond ph waarde onbekend.
                  heb ook geen ph strips ofzo dus meten wordt moeilijk
                  wat is EC?

Comment

Waar kan ik Guano, bloedmeel, beendermeel, thomasslakkenmeel of drijfmest kopen?

Comment

Vreemd zeg .
                      Was je plantje toen hij klein was ook al zo raar? of toen wel mooi van kleur?
                      Die pokon is niet echt goed voor je planten dat kan ik wel zeggen beter haal je dan een goede voeding van canna bv en stop met de pokon dat is niet voor cannabis gemaakt
                      Suc6

In growshop kan je alles kopen wat je nodig hebt ALLIEN <---Klik
                      Last edited by belladonna; 15 December 2009, 13:43.

Comment

Nu ik de beter fotoos zie, lijkt het me een een tekort aan kalium, wat belledonna zegt is goed advies, zorg voor echte aarde en goede voeding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ohjee View Post
                          Waar kan ik Guano, bloedmeel, beendermeel, thomasslakkenmeel of drijfmest kopen?
                          Last edited by monty; 16 December 2009, 02:38.

Comment

Tjonge jonge jonge pffff

Comment

verkeerde pH , denk ik. maar bij een fosfor tekort wordt het blad toch ook dik en donkergroen?

Comment

Bezig...
                              X