Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladprobleem met foto's

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

bladprobleem met foto's

Korting op 420shop
    hoi iedereen,

ja kan aan de foto's zien dat de puntjes van de bladeren omhoog krullen. het is net alsof de bladeren uitdrogen. ik heb het in dit hokje al eerder aan de hand gehad weet iemand wat het zou kunnen zijn?
    ik heb een 400W HPS doe er 60 cm boven hangt, omdat ik dacht dat het vorige kweekje mislukt was door de lampen te dicht er op te hangen. vandaar die voorzorg van 60cm bij 400W
    de dames zijn trouwens ondertussen 3 weken oud
    Water:
    tot nu toe hebben de plantjes nog geen voeding gekregen, omdat de grond was voorbemest.
    de EC waarde van het water dat ze krijgen is 0.60
    PH waarde van het water is 5.9 al vanaf het begin

klimaat:
    dag 28 graden
    nacht 21 graden
    LuchtVochtigheid tussen 50/60%

verzorging:
    1e keer water hebben zo Bioroots wortelstimulator gehad ongeveer 1L
    dan een week niets
    dan, om de dag (ongeveer) 250ML water

dit zijn de foto's
    blad.prob.plant1.jpg

blad.prob.Plant2.jpg

blad.prob.plant 4.jpg

iemand suggesties
    Last edited by fastlurner; 1 January 2010, 01:03.

Re: bladprobleem met foto's

is er niemand die weet wat het zou kunnen zijn? :s

Is het verstandig de planten in deze toestand op 12/12 te zetten? ze worden nogal groot :p

Comment

Denk dat ze het te warm hebben..

grtjs

Comment

jta.....temp te hoog kan wel. !!!!!! heb je luchtcirculatie genoeg, staat er ventilater in je hok , en de luchtvochtigheid zou je best op 60/70% zetten ..
        en in bloei zetten die handel anders groeien ze door je dak!!!!!!!!
        vet 2010.........tjw

Comment

ja, dat is het eerste waar ik aan dacht dus heb ik deze kweek een weerstation aangeschaft die geeft steeds 27 graden aan. die van mijn klimaatcontroller geeft ook steeds 27 aan. ik heb de voelers boven op de potten liggen is dat goed? Ik heb ze vandaag in de bloei gezet maar mijn hokje is 2m5 hoog dus ik kan ze al wat langer laten groeien he

een ventilator heb ik maar die staat niet aan omdat de plantjes vorige week paarse steeltjes begonnen te krijgen. beter trug aan zetten?
          maar voor mijn duidelijkheid, dit kan niet het gevolg zijn van giftige lucht?
          wat is de minimale dag temp? mss kan ik ze een aantal dagen om minimaal zetten en dan terug opbouwen?
          en jullie ook allemaal een voorspoedig nieuw jaar

Comment

Ik zit er over te denken de potten te spoelen om zeker de juiste voedingswaarde en ph waarde te hebben zodat ze dadelijk de beste omstandigheden hebben om te recupereren. zou dat verstandig zijn? en welke ph waarde? 5.9?

Comment

Comment

ik heb mijn meter nu bovenin de planten gehangen! en dat gaat een GROOOOOT verschil zijn. spoelen ga ik inderdaad niet doen. de ventilator staat ook aan maar die heb ik tegen het plafond gehangen. nu hebben ze zeker geen last van die wind.

ik zie wel dat de puntjes van de blaadjes geel worden en zelfs afsterven. wel enkel de uiterste puntjes van de blaadjes. wat zou dat kunnen zijn? ik maak er morgen even een foto'tje van

en de bladeren die zijn aangetast door de warmte, zouden die zich nog kunnen herstellen? of werken die blaadjes nog zoals het hoort?
                Last edited by fastlurner; 1 January 2010, 21:57.

Comment

Goed dat je,je ventilator aan hebt gezet! Best zou zijn dat je die tussen je lamp en je plantjes laat blazen(zwenken) word de eerste warmte van je lamp weggeblazen !
                  Welk medium kweek je? als je bv batmix gebruikt(voorbemest) en hebt ze nog niet lang overgepot kan het zijn dat de uiterste puntjes van je bladeren geeltjes worden!!Best is als je ff tijd hebt? foto'tje plaatsen,kan ook iets helemaal anders zijn!!!
                  Die gekrulde bladranden komt wel goed als het aan de temp lag

grtjs

Comment

Die krullende bladpunten is een teken dat het te heet is,
                    De plant beschermd het blad door naar binnen te krullen.
                    Dus zorgen dat je lamp hoog genoeg hangt,en idd zoals stiff zegt de ventilator tussen je planten en lamp laten draaien.
                    De bladeren zullen zich niet helemaal herstellen,maar het is dan wel opgelost voor het nieuwe blad.
                    De gele puntjes kunnen duiden op wat voedingsoverschot.

Grts
                    Daniella
                    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

misty, bedankt voor de reactie.

ik heb de planten nog geen voeding gegeven tot gisteren. ze staan dus drie weken in de grond voor ik op 20L 25ml canna terra Flores heb toegevoegd. dat is 50% van de aangegeven hoeveelheid. voor ik die voeding er bij heb gedaan, hadden de blaadjes dat ook.
                      mijn vraag is nu, zou er in de grond zelf te veel voeding kunnen zitten of zou het ook juist een voeding tekort kunnen zijn?

stiff, ook jij bedankt voor de reacties. hulp is altijd welkom (zeker als het fout loopt :p)
                      bij het aanschaffen van de potgrond heb ik een grote fout gemaakt. ik ben on voorbereid te werk gegaan en heb de grond in de growshop gekocht. daar zijden ze "dit gebruiken ze allemaal en dat is gewoon goed) het zijn witte zakken zonder merk. daar had ik al moeten beseffen dat ik verkeerd bezig was. toen ik thuis kwam besefte ik dat ik was vergeten te vragen of het was voorbemest en toen ik belde (nogal grote afstand) kreeg ik te horen "ja de grond is voorbemest want er zit perliet in" En in mijn ogen is dat een belachelijk antwoord aangezien dat Perliet volgens de ABC van Misty gewoon lavasteen is, en helemaal niets met de voeding te maken heeft. ze weten het in die growshop helemaal niet. en ik kan er ook niet achter komen omdat de zakken totaal blanco waren. ik weet dus niet hoelang de grond is voorbemest

het is me ook opgevallen dat het vooral de bovenste blaadjes zijn die gele puntjes krijgen (kregen) mss inderdaad te dicht bij de lamp

ps. het is niet om de eigenwijze uit te hangen dat ik het vraag hoor

ik heb trouwens nog een vraag. een vriend van mij wist te vertellen dat je kan zien hoe sterk dat je plant is door te letten op hoeveel vingers de bladeren hebben. klopt dit en weet iemand een linkje voor meer info daar over
                      Last edited by fastlurner; 2 January 2010, 13:49.

Comment

hoi fastlurner,
                        hangt er van af welke grond je gebruikt!!!
                        geef eens wat gegevens , van de aarde??(staat op de zak)

Comment

Planten van 3 weken oud geef jij die voeding?
                          God was never on your side..

Comment

Ik denk dat ze in de growshop bedoelen dat grond waar perlite in zit bij hen altijd voorgemengde en bemestte grond is.
                            Deze grond is niet geschikt voor jonge plantjes omdat jonge plantjes nog geen voeding nodig hebben.
                            Meestal is zulke grond voor 5-6 weken voorbemest en hoef je dus voorlopig nog niet bij te voeden.
                            Ik denk toch dat je op deze manier te maken hebt gekregen met overvoeding.
                            Wat het aantal vingers van de blaadjes betreft:
                            Hieraan kun je zien of de plant zich lekker voelt,hoe meer vingers,hoe beter ze zich voelt.
                            Als het heel slecht gaat met een plant kunnen ze zelfs 1-vingerig blad geven...
                            Maar 5- tot 7 vingerig blad is al goed en normaal..

grts
                            Daniella
                            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

(Belladonna, we zijn hier om te leren he)
                              Misty, Ik weet niet zeker of die redenatie klopt omdat ik niet de verkoper aan de lijn kreeg maar zijn vrouw. het was mij in de winkel al duidelijk dat zij nog nooit een wietplant heeft gezien. de eigenaar van de winkel die mij eerder had geholpen was niet aanwezig en de dag erna is de winkel voor twee weken dicht gegaan vanwege de feestdagen. Ik hoop morgen bij hem meer info te krijgen over de grond, normaal gesproken is hij morgen weer geopend. kan het zijn dat ja als je een dag 50% van de voeding geeft en dan enkel Terra Flores, (dus geen booster of pk13/14) je de dag erna al gele punten en zelfs bruine puntjes hebt?

Is het mogelijk op de een of andere manier een staal te nemen van het medium om zo de EC en de PH waarde te controleren? ik heb ooit iets gelezen over gedistilleerd water maar ik ben niet meer zeker.

alvast bedankt

groetjes

Comment

Bezig...
                              X