Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

karakter van wiet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

karakter van wiet

Korting op 420shop
    Hallo

Ik lees de laatste tijd regelmatig wat over de kleur van de trichomes die op de plant zitten, en dat de staat waarin dezen zich bevinden het karakter (stoned, high, mix van de 2) bepalen. Maar hoe zit het dan met de verschillende soorten wiet en de compleet uiteenlopende verhaaltjes die de zaad-fabrikanten er bij zetten?
    Dus de uiteindelijke vraag is: voor hoeveel procent wordt het karakter van je wietje door de soort bepaald, en voor hoeveel procent wordt het karakter bepaald door het moment waarop je oogst?

Re: karakter van wiet

Indica soorten geven een stoned effect, sativa soorten een high effect. Indica-sativa kruisingen geven een mengvorm. Naar het schijnt ligt de oorzaak in het cannabidiol percentage.(CBD). Het oogst moment kan ook van belang zijn: (te) vroeg geoogste (rauwe) wiet zal eerder "high" zijn (energiek), (te) rijpe wiet eerder stoned (rustgevend). Naarmate er later wordt geoogst zal het aandeel cannabidiol in procenten toenemen.

Comment

Dus hoe ik dit op moet vatten is: ik kan in princiepe zelf bepalen of ik stoned of high wil worden doormiddel van het oogst moment, maar een indica soort heeft meer potentie om een sterke stone te vekrijgen en een sativa andersom. Maar wat mijn vraag eigenlijk was, in hoe grote mate wordt het effect bepaald door het oogstmoment, een klein beetje, of maakt het heel veel uit?

Comment

Kijk eens op het forum naar het topic "Wanneer oogsten"

Comment

Wat daar staat wist ik allemaal wel .

De beste manier om mijn vraag te beantwoorden is om het gewoon uit ge proberen denk ik. Bij mijn volgende kweek ga ik gewoon 3 dezelfde soorten kweken, en elke plant op een ander moment oogsten. Dan merk ik wel hoe groot het verschil is . Toch bedankt voor de reactie

Comment

Indica's produceren naast de THC meer CBC en CBN deze geven het stonede effect. Sativa's maken hier veel minder van aan. CBN en CBC zijn afbraakproducten van THC. Oogst je vroeg, trichomes nog milkey, dan zit er weiniger van deze afbraakproducten in de hars, High effect. Oogst je laat , trichomes amber, dan is de concentratie van deze afbraakproducten veel hogen en geeft het ook een meer stoned effect.

Comment

Bezig...
            X