Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

EC vraag.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

EC vraag.

Korting op 420shop
    Goeienavond mensen,

Ik heb een dringende EC vraag en vroeg me af of iemand een antwoord voor me heeft.

De plek waar ik mn plantjes kweek heeft namelijk een basiswaarde van 2,06 EC.
    Nou heb ik me laten vertellen dat de zouten in het water (zonder voeding) de ballastzouten zijn.
    Ik dacht dus zo dat het moeilijk wordt om voeding bij te voegen. In ieder geval niet veel.

Maja ik vroeg me dus af .. De ballastzouten in water ; Zijn die zouten in dat water per definitie niet bruikbaar ? Of wat kan ik ermee ?

Bestaan er voedingsproducten die de EC omlaag kunnen brengen of constant kunnen houden ?
    Lastige issue vind ik dit... dus brand maar los

Re: EC vraag.

In kraan- en regenwater zitten mineralen. Vandaar dat kraan- en regenwater elektriciteit geleiden. Gedemineraliseerd water is inert: geleidt dus geen elektriciteit. Water uit de kraan of grondwater zal niet snel een EC hebben van 2.06. Je zegt dan ook "plek". Heb je soms de grond "uitgeknepen" en van het vrijkomende vocht de EC bepaald?

Comment

Nee , het water dat wij (overal in huis) gebruiken , komt uit een waterput. Om het maar duidelijk te schetsen ; Ik zit in Italie op het platteland en bij ons is het water niet drinkbaar en wordt het vanuit een put naar de kranen gepompt.
      Er staan ook veel fruitbomen in de omgeving dus ik vroeg me af in hoeverre dat water al vol zat met mineralen.

Ik heb het zelf ook nog nooit meegemaakt ergens maar het is dus echt puur kraanwater van die omgeving en geen uitgeknepen grond.

Comment

Dus dan moet er drink- en kookwater in jerrycans worden aangeschaft voor het dagelijks gebruik. Dit zou ik ook maar voor de planten gaan gebruiken.

Comment

Bezig...
        X