Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Dilemma: ontkiemen of wachten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dilemma: ontkiemen of wachten.

Korting op 420shop
    Goeiedag..

Ik zit momenteel een beetje in een dilemma.
    Vandaag heb ik m'n zaadjes binnengekregen, alles staat al klaar
    en natuurlijk wil ik dolgraag beginnen.

Maar, nou ga ik van het weekend weg (zaterdag ochtend tot zondag avond).
    Als ik nou vanavond begin de zaadjes te ontkiemen, heb ik over 3 dagen waarschijnlijk een worteltje, zaterdag dus.

Als er zaterdag ochtend een worteltje aan zit, kan ik het zaadje natuurlijk in de zaai-grond zetten en de aarde bevochtigen, maar zal de aarde lang genoeg vochtig blijven zodat het tere worteltje het overleeft?
    En mocht ik nog geen worteltje zien, zal het worteltje zondag-avond dan niet al te lang zijn waardoor ik het risico loop dat hij het niet overleeft?

Of zou ik (in deze situatie) beter het zaadje direct in de zaai-grond kunnen plaatsen?
    Als ik dit doe, moet ik dan ook al de lamp(en) aanzetten, of pas als het plantje haar kopje laat zien?

Natuurlijk is er ook nog de optie van geduld is een schone zaak, maar wil al zo graag beginnen.
    Ik heb nog geen ervaring met het ontkiemen dus kan jullie advies goed gebruiken.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Re: Dilemma: ontkiemen of wachten.

heb er ook niet zo veel ervaring mee mmaar ontkiemen met 24 uur tl licht en spongepots en een beetje bato gaat perfecd

Comment

Re: Dilemma: ontkiemen of wachten.

Hmm.. Oke..
      Ik was een beetje ongeduldig dus heb inmiddels de keukenrol-methode toegepast.
      Schoteltje + nat keukenpapier + zaadje + nat keukenpapier + schoteltje.
      Hieromheen heb ik weer een (geperforeerd) boterhamzakje omheen gedaan om de LV hoog te houden.

Je hebt het over TL-licht..
      Ik zou eventueel 2 TL-lampen (4100K, 950 lumen p/s) aan kunnen zetten
      en/of 2 spaarlampen (6500K, 1300 lumen p/s).
      Is het aan te raden deze aan te zetten bij het ontkiemen?
      (Temperatuur in de kast word dan wel zo'n 25 graden)
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Bezig...
      X