Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

zaad van herma = mannelijk/vrouwelijk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: zaad van herma = mannelijk/vrouwelijk?

    hallo jongens
    ik heb vorig jaar ook zaad gevonden in mijn wiet laten ontkiemen dit jaar en geplant 1 bleek een dame 2 mannen 1 tweifel geval
    ik heb 1 plant bij een maat neer gezet
    nu heb ik een vraag is mijn zaad dat er af komt nu vrouwelijk of manelijk ??
    het is purpel haze wist ik ook niet
    heb er al van gerookt smaakt wel lekker

    Comment


      #17
      Re: zaad van herma = mannelijk/vrouwelijk?

      Regulier.. (mannelijk en vrouwelijk)

      @ Asta..
      Klinkt veel belovend, nu de test op grote school, ieder forumlid 1 zaadje
      Maar weet het wel, mocht ik ooit een herma hebben staan, bewaar ik mooi het zaad..
      Last edited by kroket; 19 September 2010, 17:34.
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #18
        Re: zaad van herma = mannelijk/vrouwelijk?

        Ik had hier ook al discussies over ik ga mee met shades of green (ook mede omdat ik zelf herma"'s kreeg,overigens waarschijnlijk door stress,en ik veel zaden heb verzameld om daar in de toekomst wat mee te doen)
        ik denk ook dat als de plant genetisch vrouw is er een grote kans is dat die zaden dat ook zijn.
        (ik zie t zo als ik een ledemaat verlies of een hersenbloeding krijg hoeft t niet zo te zijn dat mijn nakomelingen daar last van krijgen,mijn DNA is tenslotte niet veranderd,gaat overigens niet altijd op zoals bij straling en dergelijke maar daar word dan ook echt genetica gemuteerd)en nu zal t natuurlijk zo zijn dat sommige breeders instabiel zaad hebben en dat dus al in de genetica zit vastgelegd,dan is t weer een heel ander verhaal...
        Overigens de planten die zaden gingen aanmaken waren van dutchpassion en daar hoor ik niet de meest positieve verhalen over...dus wat dat betreft fingers crossed wat die zaden betreft
        maar uiteindelijk zal ik toch de proef op de som nemen en zaaien en dan zien we wel...
        En angel je manier van replyen was me al eerder in negatieve zin opgevallen
        Pz

        Comment


          #19
          Re: zaad van herma = mannelijk/vrouwelijk?

          intresant shades of green.
          ik heb ook zaad liggen van een herma !
          ga volgendjaar zeker eens testen met een guerillia kweek !

          ik ga dit zeker volgen , veel bruikbare info , thnx


          grtz

          Comment


            #20
            Re: zaad van herma = mannelijk/vrouwelijk?

            toffe topic
            ik ga gewoon dit zaad uit probeeren zal wel zien of het wat woord
            de toppen die van mijn herma af komen smaken lekker daar gaat het tog om
            of niet dan

            Comment


              #21
              Re: zaad van herma = mannelijk/vrouwelijk?

              Shades of green, jij hebt gelijk. angel777 weet idd niet waarover hij praat. Waarschijnlijk ergens iets gelezen of gezien en verkeerd onthouden ofzo.
              Feit dat ie er niet over wilt doorgaan zegt genoeg. Heb de waarheid hier voor me in m'n boeken

              Komt perfect overeen met jouw uitleg, shades.

              Comment


                #22
                Re: zaad van herma = mannelijk/vrouwelijk?

                Oorspronkelijk geplaatst door Shades of Green View Post
                Is wiet homogametisch vrouwelijk of homogametisch mannelijk?

                Indien homogametisch vrouwelijk dus XX = female en XY = male
                dan heb je in geval van een XX-individu enkel X chromosomen in je gameten
                => X in stijl en X in stuifmeel =>>> XX nakomelingen , dus alle vrouwtjes

                Als wiet homogametisch mannelijk is (dus XX= male, en XY = female) , dan ligt het anders, aangezien je dan X en Y in je stuifmeel en stijl hebt, en dus 3 combinaties (XX en XY en YY) bij de nakomelngen, (of die YY mannelijk of vrouwelijk zal zijn is de vraag, wss wel vrouwelijk dan)
                dan zijn er dus zowel mannelijke als vrouwelijke nakomelingen..

                edit: Voor een deftig antwoord op je vraag zou je dus eerst wat basis moeten weten van de genetica van wietjes
                edit2: na even logisch denken (feminised wiet) en even opzoeken, is gebleken dat wiet dus homogametsich vrouwelijk is, maw XX = vrouwtjes, dus enkel de bovenste alinea is van toepassing
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #23
                  Re: zaad van herma = mannelijk/vrouwelijk?

                  hmm. voorlopig hou ik het op deze werkwijze (hypothese):
                  -ik heb een vrouwtje dat ik prachtig vind.
                  -volgend jaar wil ik vrouwtjes met dit dna in (dus op zijn minst een deel zoals de knappe plant).
                  -ik wil dus zaadjes maken bij een ander vrouwtje om die zaadjes te gaan planten en liefts een vrouwtje met het dna van de eerste plant er in. (maakt mss niet uit, is zoizo wisselwerking, of het zaad nu van plant 1 of 2 komt)
                  -ik zorg voor stress bij plant 1 en verkrijg 'balzakjes' met vrouwelijk stuifmeel..
                  -dit stuifmeel breng ik aan op plant 2 waardoor plant 2 is bevrucht met vrouwelijke genen.
                  -plant 2 ontwikkeld zaden die 'genetisch gemanipuleerd' zijn en dus vaak vrouwelijke planten voortbrengen.

                  dus het zaad van een herma zou volgens deze hypothese moeten zorgen voor meer 'vrouwelijk' zaad.

                  Comment


                    #24
                    Re: zaad van herma = mannelijk/vrouwelijk?

                    heren ik heb van de vorige kweek kast vol hermas ivm met te hete zomer dagen... heb nu 15 van die herma zaden in de bloei staan (1week) ik hou jullie op de hoogte wat er uit zal komen ben echt benieuwd ...

                    Comment

                    Bezig...
                    X