Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hoe bloeit een plant dikke toppen met zo weinig licht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe bloeit een plant dikke toppen met zo weinig licht

    Korting op 420shop
    Ik vraag me iets af, want als we kijken naar de hoeveelheid licht waaronder onze planten groeien als we we buiten zetten, vergeleken met de hoeveelheid licht als ze bloeien, dan is dat ongeveer hetzelfde als bij wijze van spreken van een 600W HPS naar een 100W HPS overstappen rond het midden van de bloei
    Toch krijgen we zelfs aan de buitenplanten onder dit weinige licht in de bloei, vrij dikke grote toppen buiten. Hoe kan dat? Want ik begreep Licht is Gewicht maar er is bijna geen licht en toch vaak aardig wat gewicht

    zou je toch haast zweren dat meer factoren dan enkel licht er toe doen..?

    #2
    Licht is er zolang de zon schijnt, ook al is dat achter de wolken.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      om een top af te bloeien moet je er eerst een hebben het meeste werk is dus al gedaan.
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


      #4
      klopt licht is er zeker! maar de intensiteit van het licht samen met de duur ervan bepalen hoeveel licht er daadwerkelijk is, en dat is nu in oktober zo goed als de helft misschien zelfs minder van wat we in bijvoorbeeld Mei hebben

      Comment


        #5
        Het is door de temperatuur dat ze minder licht nodig hebben.
        Hoe hoger de temperatuur, hoe meer licht een plant nodig heeft.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          Hmm da's waar, ik geloofde alleen niet dat het in zo een enorme verhouding stond, kunnen ze nog even "krachtig" bloeien of doen ze dat ook daadwerkelijk gewoon wat minder buiten, en zijn ze gewoon toch zo dik doordat de plant veel langer heeft gegroeid o.i.d. ?

          Comment


            #7
            Uit mijn 4 jaar ervaring zeg ik, dat zolang de temperatuur boven de 10 graden zit, de plant gewoon door gaat.
            Met meer zon en warmte gaat het natuurlijk beter / sneller.

            Word het buiten een graad of 5 dan hebben we wel een probleem. Dan hebben de planten er geen zin meer in.

            In theorie zou binnen af bloeien,voor mijn haze het mooiste zijn, maar hoeveel watt hps zouden we dan nodig hebben, met planten van 2 meter?
            Dat redden we niet met een paar spaar lampjes.

            Mijn 3 haze krijgen al zeker een maand geen direct zonlicht meer, maar groeien gewoon door.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


            #8
            Bladeren fungeren als zonnepanelen die energie opwekken. Een buitenplant tegenover een binnenplant, hoeveel groter is die doorgaans? Hoeveel gigantisch veel meer zonnepaneeltjes? Ook is er geen terugval, de bovenste zullen evenveel licht vangen als de onderste. Binnen zit je dan al te ver van het licht af. Groter wortelstelsel ook.
            Ik weet wel 1 ding, de dikke knotsen die ik binnen oogst die zal ik buiten nooit kunnen kweken in ons klimaat.

            Comment


            • BackYardPlant
              BackYardPlant commented
              Editing a comment
              hmm zeker waar

              die ene van geen terugval is inderdaad ook een goeie, het rendement van wat de plant op kan vangen is velen malen groter
              evenals de gemiddelde plant


              Ook die laatste, dat je t zelfde als binnen niet buiten krijgt, er zit dus wel degelijk verschil tussen begrijp ik?

            #9

            Comment


              #10
              Is het niet zo dat het ongeveer het zelfde is? Binnen kleinere plant maar grotere hoofdtop en buiten grotere plant en meer verdeelde toppen?
              Buiten zet je meestal ook geen 5 planten neer maar 2 max 3. Kom je uiteindelijk dan niet op ongeveer de zelfde grammen uit?
              Ik bedoel kweken in Nederland

              Comment


                #11
                Alles wat ik buiten geprobeerd heb ging kapot aan meeldauw en toprot. Bespaar mij de teleurstelling liever. En eentje geript. Dat heb je dan ook weer.

                Comment


                  #12
                  Ik hoop dat de link werkt.

                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...psrecht/page14

                  De laatste paar reacties gaan over dit jaar.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #13
                    Vorig jaar met lagere tempraturen en veel meer zon kreeg ik inderdaad maar kleine topjes

                    dit jaar heb ik de temp door de dag toch meestal rond de 22 a 26 graden
                    en minder zon maar toch dikkere toppen

                    Comment


                      #14
                      Dat zie ik dus ook aan de haze. Die doet het beter als vorig jaar, ondanks veel minder zon.
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment

                      Bezig...
                      X