Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

hoe zaden in de grond stoppen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

hoe zaden in de grond stoppen ?

Korting op 420shop
    hey, ik heb een vraagje. Ik heb 4 zaadjes en ik ga ze vandaag laten ontkiemen. Nu is de vraag, zodra dat witte worteltje eruit komt hoe moet ik hem dan in de grond steken ? helemaal in de grond of het zaadje onder de grond en dat witte dingetje boven de grond. of juist het witte dingetje onder de grond.
    Last edited by Jointjedraaien; 26 July 2010, 17:11.

Re: hoe zaden in de grond stoppen ?

dat witte dingetje is de wortel
    dus met de wortel omlaag
    kuiltje maken 1 cm (niet dieper),
    zaadje erin,
    beetje afdekken met wat grond en dan maar afwachten wanneer ze bovenkomen

grtz angel777
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

zaadje ontkiemd.jpgdaar hebben we een zeer goede vraag. normaal gesproken redeneert men dat men het zaad met de wortel naar onder zou poten. echter.

als men de natuurlijke vorm en ontwikkeling van het zaad bekijkt en eens wat gaat experimenteren blijkt het tegenovergestelde. Zaden vallen in de natuur op de aarde rondom de plant. Deze zaden liggen dus op de blote aarde , niet ingegraven. Wat blijkt nu als het regent zorgt de vorm van het zaad ervoor dat deze op de juiste manier in de grond komt. Slim he. Ik heb dit zitten nabootsen met zaden en een plantenspuit. en jawelhoor het zaad draait zo dat de wortel eerst naar bovenwijst en dan een bocht maakt . nadat het zaad is ingeregend ligt het dus met de wortelpunt omhoog en maakt een 180 graden bocht. dit schijnt het afwerpen van de zaadhoes te bevorderen zodat deze in de rond achterblijft en niet als een helm indroogt op je kiempje,

Grtz
      Last edited by monty; 28 July 2010, 14:04.

Comment

Bedankt voor de reacties hier heb ik wat aan.

Comment

Comment

oow jongens ik wil jullie hiervoor ook bedanken
            want ik hoorde ook dat je zoals normaal de wortel naar beneden doet.
            maar deze moet dus omhoog.
            morgen na het ontkiemen mag ik het doen!
            bedankt!
            super skunk

Comment

en als ze te vroeg licht krijgen, belemmert dat de groei later toevallig?
              Hi doe mij maar 20 euro bubblegum... Hebben we nie we hebben wel sportlife

Comment

Te vroeg licht voor een kiem bestaat niet. Sterker nog zodra je kiem boven de aarde is is licht zeer belangrijk. Licht in de eerste uren na ontkieming is van groot belang voor de verdere ontwikkeling van de plant. Een kiem die in het donker boven komst zal altijd een mindere plant worden dan een kiem die meteen licht heeft. Cannebiszaad is niet lichtgevoelig qwa ontkiemen. Er is geen lichtimpuls nodig om het te laten kiemen maar licht meteen na ontkiemen is wel van groot belang dus gewoon ontkiemen met je licht aan. Fe blauwe lichtfotonen die voor een deel ook in de aarde doordringen helpen je wortel ook om zijn weg naar onder te vinden.

ogen van de plant

Grtz

Comment

Bezig...
                X