Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Albino wiet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wetenschap Albino wiet.

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal.

    Laatst las ik een berichtje dat er bij wietplanten ook albinisme kan voor komen.
    Hieronder een linkje waar het een en ander te lezen is.

    https://herb.co/2017/02/04/albino-weed/

    Nu weet ik wel dat als je zo'n plantje in het donker laat staan dat ze ook wit gaan worden.
    Maar albinisme kan ook voor komen in de genetica van het zaadje/ plantje.
    Maar ik vraag me af..... zijn er hier op het forum mensen die dit wel eens tegen gekomen zijn in hun tuin/ tent?

    Mocht dit zo zijn dat iemand hier dit wel eens is tegen gekomen, zijn er dan ook foto's van gemaakt toevallig?
    Graag zie of hoor ik hier meer van.
    Ik ben wel benieuwd of dit echt wel eens voor komt in het echt.

    Groet van Brainwreck.
    sigpic Don't talk shit. Just smoke it.

    #2
    Zoiets genetisch als op deze foto van stonerguide heb ik nog nooit gezien :

    albinismeinwiet_stnrgd.JPG

    Lightbleaching komt wel regelmatig voor in de toppen, vaker bij leds/cobs dan bij hps.
    Merendeels omdat de lamp te laag hangt, of doordat er hotspots zijn onder de lamp.

    Ik ben het zelf gelukkig nog nooit tegengekomen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Zelf ben ik ook nog nooit zoiets tegen gekomen.
      Ik wist niet eens dat albinisme in de planten wereld bestond.
      Daarom vond ik het wel grappig om hier wat meer over te weten te komen.
      sigpic Don't talk shit. Just smoke it.

      Comment


        #4
        Albinisme is ontzettend zeldzaam in planten, omdat ze hun kleur verkrijgen uit moleculen die energie opwekken. Geen van zulke moleculen, betekent simpelweg dat ze ergens anders van moeten leven.
        Japan kent bijvoorbeeld veel parasitaire planten, Nederland ook een tiental (zijn net uitgebloeid helaas) evenals Belgie. Die planten zijn vaak te herkennen aan de volgende kenmerken:
        - Het is niet meer dan een steel, met een bloem, soms met raar ontwikkelde plantdelen
        - Er is geen ondergrondse knol
        - De planten leven op wortels van een andere plant

        Er is niet veel van bekend, en erg veel te ontdekken. Er zal vast een bioloog zijn die meldingen aan het noteren is, maar dan moet het wel gemeld worden. Zie je dus een rare bloem of vrucht boven de grond steken aan een steeltje, en er staan er meer (anders is het zonde van de natuur) dan kun je een stukje graven ter controle. Hier in Nederland heb ik er 1 gevonden in een nabij bos. In de Ardennen zie ik ze vaker in de buurt van eikenbomen. Welke soort het is, weet ik niet.

        De planten zijn dus niet levensvatbaar, tenzij men suikers of een andere energiebron kan aanbieden.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Ik vond hier dat het voornamelijk (uiteraard ook bij zeer grote uitzondering) bekend is bij sequoia bomen.
          https://ascendenza.wordpress.com/201...ndere-planten/

          Ik blijf het een bijzonder fenomeen vinden.
          sigpic Don't talk shit. Just smoke it.

          Comment


            #6
            https://www.zambeza.nl/blog-albino-c...of-fictie-n100



            Nog even 2 berichtjes met wat aanvullende informatie.

            https://sensiseeds.com/nl/blog/de-10-mafste-cannabismutaties/
            Last edited by Brainwreck; 15 November 2017, 17:41.
            sigpic Don't talk shit. Just smoke it.

            Comment

            Bezig...
            X