Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Knoflookplantjes in dezelfde bak als de wietplant weghalen of laten staan???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Knoflookplantjes in dezelfde bak als de wietplant weghalen of laten staan???

    Korting op 420shop
    Ik heb al een aantal keren lopen rondspeuren op het web.

    Ik heb knoflookplantjes bij mijn wietplanten in dezelfde bak trekt de smaak nou echt in het wiet als je het laat staan of is het een fabel....

    Wie kan mij hiermee helpen.

    Ik kan ze eruit halen.
    tuurlijk.
    Als het niet hoeft waarom zou ik ze dan weghalen iemand enig ideee????

    #2
    Nee, da's een fabeltje.
    Nog een fabeltje is dat het tegen beestjes helpt.
    Eigenlijk doet het niet zoveel, behalve mee snoepen van de Kalium.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Waarom heb je uberhaupt knoflook tussen je wiet staan?
      Trips, luizen en zelfs spint groeien er goed op. De spintvarianten die er niet goed op groeien, die zitten boven in je wietplant.. Daar gaat knoflook op de grond niets aan veranderen.

      Iedereen die ik ooit knoflook heb zien gebruiken, gebruikt nu wat anders. Niet vanwege de geur of smaak, maar omdat het niet helpt.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Ik probeer dingen uit die ik lees.
        knoflook werd een aantal keren genoemd en dacht: Ik moet toch ook iets doen heb elk blaadje afgenomen.
        met water spiritus en druppel dreft en 1 keer geneveld ze waren er een tijd niet en heb nog steeds geen rag dag nummer 47
        Ik wil niet zeggen dat het allemaal goeie oplossingen zijn.
        Ik had ook wel gelezen over een plant in je tent zetten die minder goed is spuiten met masai.
        Is mijn eerste kweek Goed dat je het zegt allemaal.
        tips zitten niet bij je bericht je weet er vast veel van af?

        Wellicht heb jij nog wat goeie ideeen?

        Gr

        Comment


          #5
          Ronde uitzitten, uitkuisen en opnieuw beginnen. Je leest veel, maar dan ook heel veel onzin. Alle middelen tegen spint of ander beestjes (buiten roofbeestjes) zijn contactmiddelen. Als je een plant met masai in je tent zet gaan ze zitten op die zonder en heb je nog kans dat het product op de toppen waait. Blijf weg van ccnnb of hoe de site ook heet tegenwoordig want daar staat veel van die onzin.
          Je kan wat stofzuigen, dat helpt.

          En voor de rest, geen spint in huis halen werkt het best, die komt nl altijd van ergens anders.

          Comment


            #6
            Spint op knoflook? Lijkt me wel wat raar.. Het is reeds bewezen in de tuinbouw dat knoflook en pepers etc helpen tegen veel beestjes. In bio buiten tuintjes planten ze deze doorheen hun andere groenten en meer gevoelige soortjes om de beestjes op een natuurlijke wijze buiten te houden.


            Peper en knoflook zijn natuurlijke insect werende middelen. Insecten hebben een hekel aan sterk geurende kruiden.

            + Spint kan zich wel resistent opstellen tegenover knoflook als het er reeds is maar indien het er nog niet is, is het wel een geweldig middeltje om ze buiten te houden. Want geloof me vrij eenmaal het hok vol spint zit kan zelfs het beste middel niet meer helpen.

            Ik zou deze alvast laten staan wat niet deert kan geen kwaad en helpen zal het zoiezo. Wat de knoflook aan Kalium eet zal je plantje zeker geen last van ondervinden
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

            A. The cop!

            Comment


              #7
              Er zitten anders insecten genoeg op mijn pepers buiten. Binnen hebben die beestjes ook geen andere keuze, als het moet dan gaan ze op de knoflook zitten ook. En sowieso op de wiet naast de knoflook. Denk ni dat ze zich verhongeren omdat het naar knoflook ruikt

              Comment


                #8
                Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                A. The cop!

                Comment


                • LR2
                  LR2 commented
                  Editing a comment

                #9
                Super bedankt allemaal voor de informatie....
                Vandaag bij de growshop geweest en omdat ik geen rag heb (nog niet) heb ik besloten om nog roofwanten te gaan uitzetten 2500 denk ik misschien wel 5000 en ze gaven een middeltje mee genaamd:https://www.rogis.nl/ ook weer knoflook dusssssssss allemaal onzin???
                Of is dat erg veel.
                Ja lees overal over het knoflook en pepers.
                Heb ook gewoon wat tips nodig van ervaren mensen deze ronde ging niet perfect.
                Als deze ronde eindigt maak ik alles schoon draai alles uit elkaar en stop alles weer in de tas.
                Mooi even een dagje knutselen.
                Ik kan wel vertellen dat je me hier snel weerziet.
                Groetjes...

                Comment


                  #10
                  We hadden het over een knoflookplantje naast de wietplant in de pot.
                  Een knoflookplant (of peperplant) bij de wietplant in de pot maakt niks uit, dat zal inderdaad eerder beestjes aantrekken.
                  Spint zie je dan vaak het eerst.
                  Dat is ervaring uit de praktijk.

                  Ik begrijp dat je al spint hebt ?
                  Dan kun je wantsen inzetten of een contactmiddel gebruiken (niet op de toppen spuiten)
                  Je kunt niet beide doen, dan spuit je de wantsen ook dood.
                  Je kunt niet preventief wantsen uitzetten.
                  Dan eten ze elkaar op, of verhongeren.

                  Je zegt ook steeds, nog geen rag, maar die webjes zijn het eindstadium.
                  De weken voor ze gaan webben heeft de plant al flink te lijden.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #11
                    Hier heb ik wat aan inderdaad. Dankje.
                    ik heb Refona besteld 2500 stuks die zet ik erin er is niet heel veel levende spint aanwezig.
                    Maar zoals ik heb gelezen gaat het aardig snel aantal toppen hoeven denk ik nog zeven dagen en de rest wel 10 schat ik. Ik zet zometeen een aantal foto's op mijn kweekverslag. Thx qnq

                    Comment


                      #12
                      Ik ontken niet dat kloflookextract helpt tegen ongedierte. Ik ontken dat een knoflookplant in een tent met spint iets gaat uitmaken, ze gaan heus de tent niet uit maar zullen gewoon op de wiet blijven zitten. Had je een tent puur knoflook dan nog komt daar spint op. Buiten vliegen beestjes weg, binnen kunnen ze niet buiten de tent. Wat nut heeft het daar dan om een knoflookplant te zetten? Al die middelen zijn contactsprays met een eerder verstikkend effect en een knoflookextract is nog geen knoflook.


                      Comment


                        #13
                        Je hebt inderdaad een groot punt het schrikt ze af. ik denk dat ze door knoflook extract en plantjes zich minder snel zullen voortplanten. Maar dat verzin ik nu ter plekke eenmaal in de tent zitten ze erin en moet je het binnen de perken houden.
                        Deze ronde is op het eind dus het word een grote schoonmaak.
                        Was zeker geen aanval denk dat het wel enig effect heeft en jahzeker als ze in de tent zitten blijven ze erin fijne avond ...

                        Comment


                          #14
                          Let ook op de omgeving waar je tentje staat want soms kunnen die beestjes zich ook geruime tijd verstoppen in de omgeving van je tentje, dit is zeker iets waar je rekening mee moet houden. Daarom dat sommigen de beestjes desondanks het perfect reinigen van hun tentje meerdere kweken meesleuren. Ook de buitenkant van je tentje en je materiaal grondig behandelen.


                          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                          A. The cop!

                          Comment


                            #15
                            20 a 25 teentjes knoflook samen met 20 takken brandnetel's in 5 of 10liter aan de kook brengen en dan een uurtje of 3 laten trekken en dan met plantenspuit volledige plant besproeien en dan 1 dag 2dagen nix enz. Tegen spint bij mij buiten heeft die kuur weldegelijk geholpen alleen heb je tijdelijk wel een ongename guur van knoflook
                            Maar dawasni de vraag
                            Last edited by QnQ; 8 February 2018, 06:56.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            Bezig...
                            X