Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zaailingen vallen om

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zaailingen vallen om

Korting op 420shop
    Beste hobbykwekers,

Ik heb voor anderhalve week geleden 4 zaadjes ontkiemt en vervolgens in de plagron lightmix gepoot zijn 0.4-0.5mm onder de grond.
    Ze waren met 46 uur boven, maar nu een weekje later hebben ze al 4 blaadjes en vallen ze om.
    Ik denk dat ik ze wat dieper had moeten doen, maar mijn vraag is kan ik de potten afvullen tot de rand, zodat ze stevigen staan?

Ik heb nu zon 9 liter aarde in een 11 liter pot.
    Of gaat de stam dan verrotten of iets anders?
    Misschien is het wel een hele domme vraag, maar als ik de pot afvul tot de rand dan zijn de onderste lobblaadjes net een kleine cm boven de aarde.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten,
    Yorrik

hoi yorik

Ja kan de grond aanvullen doe dit tot de lob blaadjes de eerste blaadjes die het plantje heeft gemaakt

Zet er geen stokje bij ze worden vanzelf sterker een klein briesje in je tent wil ook wel een helpen (niet rechtstreeks op je plantjes blazen)

suc6

Comment

Ik kreeg de tip een soort van terp ten maken. Dus bij de stam de aarde wat hoger dan de rest.

Comment

Kijk ook naar de oorzaak ; geen of verkeerd licht, lamp te hoog e.d.

Je kunt wel lapmiddeltjes gebruiken maar beter pak je het probleem aan bij de bron.
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Ik ben zo vrij geweest de titel van je topic aan te passen.
          Je hebt het over zaailingen, dat zijn geen stekjes.
          Een stek is iets heel anders. (zoiets)

Ahja, vullen die pot.
          Mag best een kop op, dat zakt toch weer in.
          Staan ze meteen mooi vast.

En de lamp laten zakken.
          Strekken doen ze alleen maar als ze niet genoeg licht krijgen.

Eigenlijk wat iedereen hierboven zei dus.

** geen water bij de stam geven maar vlak langs de rand van de pot, dan rot dat niet.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Top! Allen bedankt voor de snelle antwoorden.
            Ik heb weer wat geleerd en zojuist de afstand van de HPS 600 watt lamp gemeten. Deze hing op 71cm en heb hem nu op 60cm gehangen en tevens extra aarde toegevoegd.

Comment

Bezig...
            X