Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Mag ik al toppen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mag ik al toppen?

Korting op 420shop
    Beste hobbykwekers,

Mag ik deze al toppen? Ik heb namelijk maar een tent van 1.80m en de lamp is een 600 watt HPS met een nieuwe bulb dus die moet ik absoluut op minimaal 60 cm laten hangen. Ik wil niet hetzelfde probleem als de vorige keer krijgen dus mijn vraag mag ik deze al toppen of nog even wachten? Volgens mij heb ik 4 nodes?

Allen alvast bedankt voor de hulp.

Grt Yorrik
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

je kan al toppen vanaf de eerste internode , hangt er maar vanaf wat je van plan bent met deze plant

Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Het plan is dat ik een plant heb die maximaal 100 cm wordt. De vorige van dit soort en met dezelfde setup kwamen boven de 120 cm en daar had ik veel problemen en heb ik een 400 watt lamp erin gedaan, zodat die iets lager kon hangen.

Uiteraard wil ik een gezonde plant houden en niet toppen als het nog niet kan.

Het feit dat ik meerdere hoofdtoppen krijg is ook een leuk idee

Comment

hangt van plant tot plant af hoor hoe groot ze worden
        ik heb 8 dames getopt bij 4de node en kleinste met grootste plant is 40 cm
        dus misschien beter scroggen als je ze laag genoeg wil houden

succes

Comment

Een wietplant kun je gewoon buigen als ze te groot wordt. Of knakken. Of onder een netje binden.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door YorrikVD View Post

Ik heb besloten om mijn volgende oogst (autoflower northern lights) te voeden met Plagron.
            Autoflowers niet toppen... Je kan ze kleiner houden door ze in max 11 liter te zetten. Toppen is de helft oogst weggooien. Top naar beneden buigen is een optie, moeilijk is dat niet.

Comment

Ik begin eigenlijk (indoor) de indruk te krijgen dat getopte planten minder opbrengen?

Comment

Getopte photosynthese planten geven binnen altijd een hogere opbrengst. De meest rendabele manier is toppen en scroggen. En dan kan je nu iedereen gaan beginnen aanraden om niet te toppen gebaseerd op die indruk die je krijgt, zonder wsl ooit al is een scrog opgezet te hebben.

Comment

reden van toppen !

in mijn oogjes :

meer opbrengst , en als je schimmel moest krijgen ben je ni gelijk je hoofdbud kwijt , dan ben je gelijk de helft van je opbrengst kwijt van die plant
                  Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Neen ik raad niets af/aan.
                    Wel krijg ik persoonlijk de indruk dat niet getopte planten meer opbrengen dan getopte. Misschien in een scrog niet, maar daar groei je door tot het net vol is.
                    Ik merkte dat die getopte enkel dikke toppen maakte op de hoofden van de scheut terwijl de niet getopte wiet van over hun hele scheuten opbouwde. Ook was de hoofdtop van de niet getopte dikker.
                    Dit merkte ik toch al bij 2 soorten op.

Comment

Dan scheelt er iets aan uw manier van wiet kweken, want ik heb nog nooit een getopte plant gehad die dat deed. En da spreken we ondertussen over een ronde of 20. Dat een hoofdtop dikker is, dat is normaal, die begint al met een dikkere steel.
                      Twee jaar terug had ik zelfs toppen onder het net in alle oksels. Of je die nu topt of niet, daar komen gewoon toppen. Als er ergens geen toppen komen betekent dat dat ze er geen energie voor heeft. Met dat toppen heeft dat niks te maken.

Overigens groei je een scrog niet voor tot het net vol is, nog niet voor de helft...

Comment

Dag allemaal,
                        Bedankt voor jullie feedback. Ik wou als eerst even zeggen dat het geen autoflowers zijn, maar dat ik ze zelf in de bloei moet gaan zetten.

Ik zag hierboven de term scrogging en daar heb ik wat op gegoogled en ik denk inderdaad dat dit voor mij wel de beste optie is om de plantjes laag te houden. Ik heb verschillende sites gezien over scroggen en ook meerdere filmpjes op youtube over deze methode. Echter zie ik nergens echt conrete antwoorden wanneer je welke actie moet ondernemen. Is er iemand die mij kan helpen om de juiste acties op het juiste moment te nemen?

Dan kun je vooral denken aan:
                        - hoeveel cm doe je het scrognet boven je planten?
                        - moet ik toppen of iets anders en zo ja, wanneer?
                        - wanneer moeten ze in de bloei gezet worden en wanneer begin je met dieven aan de onderkant?

Allen alvast bedankt. Als er ergens een guide/handleiding bestaat voor deze methode dan zou ik die graag willen lezen.

Groetjes,
                        Yorrik

Comment

Daar bestaat geen handleiding voor, je gaat dus ook geen concrete antwoorden vinden op die vragen aangezien elke scrog anders is. Je geeft ook niet mee met hoeveel planten je die scrog gaat maken.
                          Zonder toppen zal het niet echt lukken, das de enige vereiste. Het net laat ik zelf zakken tot waar het kan. De meerderheid hier spant een net op voorhand. Wanneer in bloei zetten is gokken.Pas bij de oogst ga je kunnen zien of je langer had moeten/kunnen voorgroeien, niks aan te doen. Doorgaans schakel ik over rond week 5, maar dat is voor iedereen anders.
                          Houd een kweekverslag bij en je zal wel te horen krijgen wanneer de klok om kan. Dat op voorhand voorspellen is onmogelijk.

Comment

Beowulf,
                            In ieder geval dank voor je reactie.
                            Ik ga scroggen met 6 plantjes, 18 ltr potten en het zijn amnezia haze van het merk RQS.
                            Ik heb een ruimte van 1.20m x 1.20m met een hoogte van 1.80m, maar wel een 600 HPS watt lamp die op 60 cm moet hangen dus ze mogen maximaal zon 1.10m hoog worden in totaal.
                            Scrog net op ongeveer 35cm boven de plant is dat een redelijke richtlijn?
                            Zie onderstaande foto van mijn plant nu, misschien kan ik hem al toppen voor de 1e keer of zeg je beter ff wachten?
                            Alvast bedankt voor je info.
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 1 photos.

Comment

Kan alleen nog even meegeven dat de meeste planten op scrog een vierkant gaan vormen. Dus 6 op 120 op 120 is lastig. Week of 4 groei met 1 keer toppen geeft doorgaans een vierkant van 40 op 40 tot 50 op 50. Onderste node wordt weggediefd, dat wordt niks. En verder houd ik het doorgaans op 3, of 4 noden. Waar het makkelijker is als je de bovenste ook mee hebt met het toppen, eventueel de bovenste 2.

Comment

Bezig...
                              X