Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Opname van water lijkt sterk te zijn verminderd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Opname van water lijkt sterk te zijn verminderd

Korting op 420shop
    Beste iedereen,

Mijn buitenplant in een speciekuip die imiddels al aardig gegroeid is met een afmeting van ca. 1meter hoor en een omvang van een meter hangt de laatste dagen slapjes erbij. dwz bladeren hangen ietsje af de gehele dag.
    Als ik de plant water geef word het water slecht door de aarde/grond opgenomen en het duurt ff voordat het water intrekt naar de aarde/grond in. Dus eerst een plas water bovenop de aarde/grond en ff later trekt het water pas in !!
    De dag erna is het oppervlak droog (op bv een niet zonnige dag)
    Voor mijn idee lijkt het erop dat de aarde/grond na een tijdje de eigenschap heeft gekregen om het water niet of nauwelijks op te nemen.
    Wat kan ik hieraan doen?

Re: Opname van water lijkt sterk te zijn verminderd

Hoe vaak en hoeveel water geef je de plant?
    Zo te horen lijkt het er op dat je grond te droog is. Dan neemt het slecht water op en is het dus ook weer sneller uitgedroogd.
    Een fototje zou misschien wel ff handig zijn. Kunnen we het even zien.

Je zou de plant 1 liter water kunnen geven een uurtje kunnen wacht en het dan weer doen tot dat hij je water weer opneemt.
    Daarna denk ik dat je haar vaker/meer water moet geven. (wacht de foto af)

Tip: Als je de plant water wil geven kan je ook eerst een 0,5L geven en dan een uurtje of twee later de rest, dan nemen de wortel het
    nog beter op.
    Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
    Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

Als aanvulling wil ik je nog even de volgende tip meegeven:

Je aarde zit momenteel erg dicht op elkaar, hierdoor neemt het water ook moeilijk op.
      Pak een vork of iets dergelijks en spit daarmee je aarde een beetje om.
      Zo zorg je ervoor dat de aarde weer makkelijk zijn water (en zuurstof) kan opnemen.

Verder zou je een paar regenwormen in je speciekuipen kunnen gooien, dan maken die de rest van de aarde wel los
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Je grond is zo te horen dichtgeslemd en neemt hierdoor geen water meer op. Omwoelen met een vork en doorprikken. Wel opletten dat je langs de randen prikten miet de penwortel raakt. Je loopt wel enige wortelschade op maar dat hersteld ze snel.

Grtz

Comment

inmiddels lijkt de aarde weer redelijk water op te nemen, een goeie foto maken is lastig daar de plant aan de onderkant aardig wat zijtakken heeft en daarmee de bodem in z'n geheel bedekt is.
          Door de plant regelmatiger water te geven: meerdere keren dagelijks kleinere hoeveelheden. En tussendoor nog wat kleine regenbuitjes.....

Comment

Bezig...
          X