Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help mijn auto white widows groeien niet (buiten)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help mijn auto white widows groeien niet (buiten)

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal.

    Ik ben nieuw hier en een noob mbt de plantjes. Ik heb twee auto white widows gezaait welke op 21 april hun hoofdjes buiten de aarde staken. Ik heb de zaailingen toen in een 15L en een 10L pot geplaatst (uiteraard heel voorzichtig). De groei van beide plantjes loopt heel erg achter. Sinds het transplanteren zijn ze nauwelijks gegroeid. Ik heb ze in de grote potten gezet zodra ik de eerste kartelblaadjes zag. Wat doe ik verkeerd?

    Mijn setup:

    Grond:
    Ik heb een mix gemaakt van 60% universeel potgrond (14-16-18) en 40% zanderige tuinaarde. Ik heb hier een klein beetje kalk en een goede hoeveelheid perliet aan toegevoegd.

    Water:
    Mijn planten staan eerder te droog als te nat. Ze krijgen regenwater.

    Voeding:
    Vandaag (dag 6) ben ik crea bea geweest met het maken van wilgenwater om de wortel groei te stimuleren. Verder heb ik niets toegevoegd.

    Licht: Mijn zaailingen hebben vanaf 10.00 tot 20.00 direct zonlicht. Daarvoor en daarnaar krijgen ze indirect zonlicht.

    Temperatuur: Vanwege de nog lagere temperaturen heb ik de potten in een kas tentje gezet ( plastic tentje van 1m x 1m x 1,5m). De temperatuur is in het tentje tussen de 15- en 25 graden C (hangt af of de volle zon er op staat) Het tentje staat half open geritst om te voorkomen dat de luchtvochtigheid te hoog wordt. Afgelopen nacht heb ik de potten binnen gezet omdat het net 5 graden boven het vriespunt was.

    Hoop?
    Beide plantjes zijn sinds de verhuizing naar de grote pot amper gegroeid echter is 1 plantje verbrand tijdens de laatste zomer dag van april. Vermoedelijk zat er een druppeltje op het blad. De lob- en kartelblaadjes van deze plant zijn deels verbrand. Dit plantje heb ik eigenlijk al opgegeven en is zelfs kleiner dan het andere plantje op de foto. Kunnen jullie aangeven wat ik fout heb gedaan?

    Alvast bedankt!

    Greetz,

    Knallend Blauw

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Je bent erg vroeg begonnen met je autos te zaaien dat op de eerste plaats als je begin mei begint met kiemen is dat vroeg zat en het beste zaai je die gelijk in een grote pot i.p.v overpotten
    Er hoeft zoieso geen voeding bij om je wortels te stimuleren je grond bevat genoeg voeding stoffen .

    Als jij zegt dat je grond eerder te droog is dan te nat dan moeten we dat maar aannemen daar is niks van te zien op de foto met die lap erover dan zou dat goed moeten zijn.
    Weet je zeker dat je met over potten geen wortels heb beschadigd ??

    Comment


      #3
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Nonsense Vroeg ben ik inderdaad wellicht is het zomerweer van vorige week is me iets wat in de bol geschoten. Waarom is nu eigenlijk te vroeg? Heeft dit te maken met de temperatuur buiten of vooral met licht? 100% zeker van het niet beschadigen van de wortels ben ik niet maar de kans acht ik niet echt groot. De lap is worteldoek. Ik las ergens een tip om dit eroverheen te doen om de warmte vast te houden.

        Flip Hasjkip Welk materiaal het is weet ik niet precies. Het tentje heb ik gekocht bij intratuin. Het voelt aan als een douche gordijn (als of je wat aan die info hebt) het is transparant en van vrij dik materiaal. Geduld is iets wat ik nooit heb gehad maar als ik de plantjes vergelijk met andere auto white widows blijft ze erg achter. Helemaal als ze maar 3 weken groeit, er is nu al 1 week voorbij. Ik zal kijken of ik nog ergens een zakje geduld kan vinden

        Comment


          #5
          Je kan er nog niet alles van verwachten zeker na 6 dagen? Ik ben ook nieuw en ook de eerste plantje.

          Hallo, ​​​​​​Ik zal toch proberen een verslagje bij te houden van dit probeersel. Omstandigheden zijn verre van perfect, het is


          Ik probeer de dingen hier wat bij te houden in een kweekverslag, zoals je zal zien is die van mij zeker niet groter. Heb ook datums bij geschreven. Het is misschien interessant als we zouden kunnen vergelijken als je ook een kweekverslag aanmaakt? Kunnen we gelijk van elkaar leren

          alvast veel succes verder, niet teveel panikeren allesinds.
          - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
          - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

          Comment


            #6
            Flip Hasjkip Op de website van intratuin is mijn tentje te vinden onder Kweekkas transparant. Er staat kunststof bij als materiaal. Ik zal ze morgen lekker in de zon plaatsen. https://www.intratuin.nl/pop-up-kwee...ansparant.html

            Comment


              #7
              Op 21-4 is zon op 6.30 en zon onder 20.49 is 14 uur en 19 minuten licht
              Op 5-5 is zon op 6.02 en zon onder 21.13 is 15 uur en 6 minuten licht
              Op 15-5 is zon op 5.45 en zon onder 21.30 is 15 uur en 45 minuten licht

              Hoe meer licht uren hoe beter met een auto flower ook worden de temperaturen wat beter snachts die kunnen nu nog wat aan de te lage kant zijn
              Het zou nog kunnen ''vriezen'' tot 15 mei ijsheiligen en daarna ben je bijna zeker dat het niet meer gaat vriezen .

              Comment


                #8
                JackyS leuk ik ga je groei zeker volgen. Heb op mijn laptop al een soort van kweeklogboekje staan, zal eens kijken of ik die hier heen kan transplanteren.

                Toen ik zonet even kijk zag ik bij mij dat de tweede generatie kartelblaadjes langzaam opkomen. Er is groei. Ik vraag me af of mijn wilgenwater een beetje geholpen heeft, omdat mijn radijsjes ook ineens een stuk verder zijn dan gisteren. Misschien heeft het er niets mee te maken en is het de tijd die alles doet

                Comment


                  #9
                  Autoflower die overgepot is kan even moeten bijkomen van de veranderingen .... Zover ik weet kan je auto's beter direct in de grote pot zetten.

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Justgrower View Post
                    Autoflower die overgepot is kan even moeten bijkomen van de veranderingen .... Zover ik weet kan je auto's beter direct in de grote pot zetten.
                    Klopt! Nooit overpoten gaat 9 van de 10 keer mis....Kost zeker een week tot tien dagen voor herstel. ( als ze het gaan redden).....
                    De enige manier om een kans van slagen te hebben is heel voorzichtig de gehele kluit over te zetten.
                    Dan nog moet je geluk hebben aangezien de dame maar vier a vijf weken groeit.......................

                    Ik heb nooit begrepen waarom die voor groei ??

                    Maar toch succes!
                    Last edited by Ipie; 28 April 2018, 11:23.

                    Comment


                      #11
                      Ipie en Justgrower Achteraf gezien was het handiger geweest als ik me beter had ingelezen over autoflowers. Ik had ze al in kleine kweekbakjes geplaatst om te ontkiemen voordat ik las dat je auto's niet moet overpotten. Bezint eer gij begint heeft haar waarde bewezen. Mijn vrees is dat ik van deze eerste kweekpoging niet zo heel veel meer hoef te verwachten.

                      Inmiddels heb ik 5 northern light zaadjes besteld van het huismerk ve bekende wiet zaadjes site in Nederland. Ik ga het bij deze kindjes anders aanpakken . Hopelijk wordt het nog wat met de white widows die ik nu heb staan maar mijn gevoel zegt dat het niet zoveel wordt. Zoals jullie eerder tipte is geduld hebben belangrijk, ook al is dit niet een karakter eigenschap van mij XD.

                      Comment


                      • Ipie
                        Ipie commented
                        Editing a comment
                        Niet geschoten is altijd misssssss...
                        Succes hoor!

                      #12
                      Ik heb een beetje hetzelfde probleem als jij. Ik heb 3 autoflowers Amnezia XXL en mijn fout was ook dat ik misschien iets te vroeg ben begonnen.\
                      Mijn grootste fout is waarschijnlijk dat ik ze na het ontkiemen eerst in wat kleinere potjes op de vensterbank heb laten groeien (6 weken) en daarna pas in een grotere pot buiten heb gezet.
                      Aan de andere kant: vorig jaar deed ik hetzelfde met een automaat en die ging wel goed op dezelfde manier.

                      Nu groeien ze niet meer en zijn al in de bloei geschoten... dus tja...

                      Comment


                        #13
                        Ragnar Jammer man gelukkig leren we van onze fouten. Hoe groot zijn jou haze plantjes nu? Heb je een foto?

                        Mijn plan voor de northern light zaadjes is in de grote pot waar ik ze in wil afbloeien, een kuiltje te maken ter grote van een kweekpotje met daarin kokos. Het idee is dat ze daarin makkelijk en snel in ontkiemen. In kokos substraat zit geen voeding waardoor de worteltjes niet kunnen verbranden. Tegen de tijd dat het plantje wat groter is en voeding nodig heeft bereiken haar worteltjes de aarde. Op deze manier hoef ik niet te verpotten.

                        Is dit een goed idee? Zie ik wat over het hoofd?

                        *edit vraag aan Ragnar.

                        Comment


                        • Ipie
                          Ipie commented
                          Editing a comment
                          Nou, nee hoor, ontkiemen bv. in een keukenpapiertje. Haal een zak potgrond bij de super, goedkoop, werkt prima en zit voor minimaal zes weken voeding in.Niet moeilijk doen als het makkelijker kan toch?

                          Ps. ze hebben altijd voeding nodig in ''elk'' substraat....
                          Last edited by Ipie; 28 April 2018, 21:03.

                        #14
                        Ipie Onnodig moeilijk doen is verspilling maar.. Wat ik begrepen heb is dat je de gekiemde auto zaadjes direct plant in de pot waarin je ze wilt afbloeien las ook ergens dat npk 14-16-18 net te sterk is voor zaailingen. Loopt ik met jouw methode niet het risico dat ik mijn worteltjes verbrand? Ik ben in de war

                        Comment


                        • Ipie
                          Ipie commented
                          Editing a comment
                          Nee hoor, zoals ik zei een zak potgrond van de super gaat altijd goed, groeivoeding gebruik ik niet pas als de eerste bloeiverschijnselen komen dan geef ik bloeivoeding......

                        #15
                        Ipie Koel dank u voor de wijze les

                        Comment

                        Bezig...
                        X