Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

ontbladeren in de zomer: een goed idee?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

ontbladeren in de zomer: een goed idee?

Korting op 420shop
    Hallo,

Is het niet zo, dat een plant afkoelt door het verdampen via de bladeren, dus als je in de zomer aan defoliation doet, dat de kans op oververhitting dan stijgt?
    Om dat jet hun "koelelementen" weghaalt?

En dat jet dat in de zomer eigenlijk beter niet doet?

Wanneer begin je daarmee?

HIer zijn wel heel veel bladeren (nog nooit gedaan) en inderdaad, als die wegzijn, valt er meer licht op de onderliggende toppen.

Maar ik zit in week 10 van de bloei en denk niet dat het nu nog veel gaat uihalen, voor de volgende kweek

Thanks
    Attached Files

Defoliation? Die cnnbs site toch...

In ieder geval, er hoeft geen direct licht te vallen op de toppen, de bladeren sturen energie rond naar de toppen.

Comment

Blad is eigenlijk het enige waar ik van af blijf. Het zijn de enige chemische fabrieken in de plant.
      Let op de typische vergelijkingen in zowat elk artikel: een kweker heeft ofwel een hele tent ontbladerd met "geweldig resultaat", of de proef stopt toevallig compleet qua resultaatvermelding na het ontbladeren.
      Als je ergens twee planten, waarvan er eentje ontbladerd is en de andere niet, afgebloeid kunt vinden.. Dan wil ik best m'n mening opzij zetten en er een les uit proberen te trekken.
      Maar vooralsnog zie ik elke keer dat er geen afgerond vergelijkend onderzoek is gedaan. Da's onhandig, want zo zien we nooit wat het effect over de hele kweek nu eigenlijk is.

In de regel geldt namelijk dat wiet sowieso sterk reageert op snoei door een tandje bij te zetten. Er zijn minder riskante snoeitechnieken te vinden, die volledig van begin tot eind beschreven zijn.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
      X