Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Herma's door overdruk in tent?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Herma's door overdruk in tent?

    Korting op 420shop
    Ik heb bij mijn eerste kweek 4 herma's gekweekt. (Perongelul welliswaar )
    Ik heb me lang afgevraagd waaraan het zou hebben kunnen liggen. Maar ik denk dat ik weet hoe het komt, en zou graag eens willen horen wat jullie ervan denken.

    Ik had dus een inlaat ventilator geplaatst wat meer lucht in de tent blies dan dat de filter kon afzuigen. De tent ging dus bol staan nadat de rits gesloten was. Niet bij stilgestaan dat er iets zou kunnen mis gaan. Pas na enkele weken bloei begon ik te merken dat ze bolletjes onder de toppen begon aan te maken, en enkele weken erna kwamen er stampertjes uit.

    Is het mogelijk dat dit het gevolg is van een "overdruk" in de tent ?

    Alvast bedankt !

    #2
    hoe kwam je aan het zaad?
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      SRH
      Denk dat het voor Hans Klok een makkie moet zijn!!
      Last edited by QnQ; 28 May 2018, 08:34.

      Comment


        #4
        neen , slecht zaad , veel foute stress , lichtlekken ... zijn zaken die dat bevorderen
        overdruk onderdruk niet echt

        Comment


          #5
          bolletjes onder de toppen
          Je weet zeker dat je die niet verward hebt met normale okselcalyxen? Zoals o.a. in dit topic:
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo.../1330003-herma
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Hey guys

            Ik heb nu terug van hetzelfde zaad 4 planten staan, en het ziet er naar uit dat het weer van dat is. Het enigste verschil dat ik momenteel merk is dat er uit de bolletjes geen stuifmeel komt als ik ze open knijp. Ik hoop nog steeds dat het normale okselcalyxen zijn, maar komen deze ook zo gemakkelijk los zoals de zaadjes doen op een Herma of een mannetje ? Als je er aankomt vallen ze er bijna vanzelf af.

            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank View Post
              hoe kwam je aan het zaad?
              Het kwam uit de organic earth in Maastricht, het gaat over de headstash zaadjes van karma genetics. Je zou denken 8 zaadjes voor 70 euro, zou toch geen 8 herma's mogen geven ?

              Comment


                #8
                gaan klagen!

                greenhouse bv garandeerd alle zaden kiemen , of nieuwe gratis terug.
                sucked wel van u hermas

                Comment


                  #9
                  Wat moet ik hier nu van denken ? De bolletjes groeien dicht bij elkaar en vallen direct er af als je er aan komt , maar het lijkt toch alsof er witte haartjes uit groeien, ipv stampertjes zoals bij de mannelijke planten. Iemand een idee ? Want ik was net van plan alle bolletjes eraf te plukken
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #10
                    Dit is 100% herma.
                    Wat je zegt pluk al die bolletjes eraf tot je plant is afgebloeid.
                    Wel even wat werk maar je kan het iig goed roken .

                    Veel geluk .
                    The seeds of today are the flowers of tomorrow

                    Comment


                    • SRH
                      SRH commented
                      Editing a comment
                      Bedankt! Ik hoop dat ik er nog op tijd bij zal zijn

                    #11
                    pas maar op dat je u tent niet bestuifd!

                    Comment


                    • SRH
                      SRH commented
                      Editing a comment
                      Heb ze de vorige keer al volledig moeten kuisen

                    #12
                    Het herma-gen zit al in fem. zaden.
                    Je activeert dit door stress.

                    Zou toch even een mailtje sturen naar de verkoper, en vragen wat ze er van denken en hoe het nu verder moet.
                    Je doet inderdaad iets verkeerd waarschijnlijk, maar deze zijn zo gevoelig voor stress, da's niet zoals het zou moeten.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                    • SRH
                      SRH commented
                      Editing a comment
                      Ik merk wel dat er een paar paarse strepen te zien zijn, wat aan zou duiden op stress. Maar mijn vorige kweek met autoflowering (cheese XXL) hadden de planten nog meer stress als nu, en die waren perfect. Aangezien 8 van de 8 herma's zijn, en de vorige kweek op exact de zelfde manier wel goed gelukt is , vrees ik er toch voor dat het probleem meerendeels bij de zaadjes ligt ipv aan de kweekwijze. Nu ik ben absoluut geen expert dus ik kan dit niet met zekerheid zeggen. Ik ga deze laten afvloeien en heb al nieuwe zaadjes besteld van een andere fabrikant. Hopelijk zal ik het hierbij niet meer aan de hand hebben

                    #13
                    ja en al die verloren uren zonlicht ... das het klote eraan he

                    Comment


                    • SRH
                      SRH commented
                      Editing a comment
                      Ik heb ze in een tent staan, dus daar moet ik niet op kijken het is gewoon spijtig dat ik 15 weken moet wachten op zaad gevulde toppen

                    #14
                    ja zeker , ik zou klagen ,en auto's in de plek vragen , it's not to late

                    Comment


                      #15
                      Zou zo snel mogelijk nieuwe zetten en deze wegdoen.
                      Een balletje plukken kan je doen, als je er af en toe eentje ziet, maar met zoveel is het geen doen.
                      Precies wat je zegt, je hoeft er maar eentje te missen en er waaien duizenden stuifmeelkorrels door de toppen en je hebt alles vol hermazaad.

                      mijn vorige kweek met autoflowering (cheese XXL) hadden de planten nog meer stress als nu, en die waren perfect.
                      ah, oke, ik dacht dat je vorige ook herma waren geworden, maar je had nog een kweek tussendoor.
                      Als je niks veranderd hebt en dit keer worden ze allemaal herma, dan twijfel ik sterk aan de kwaliteit van de zaden.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      Bezig...
                      X