Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zijn dit herma ballen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zijn dit herma ballen?

Korting op 420shop
    Dag JD,

Ik heb weereens advies nodig. Bij inspectie van m'n plant kwam ik volgende tegen, zie bijlage.

Is m'n plant bisexueel geworden, of is dit normaal?

Plant is een Fast Eddy van RQS ("8-9 weeks from seed to harvest") en is bijna iets meer dan 7w geleden ontkiemd. Ze is wel niet super gelukkig (bladeren vergelen, zie ook hier).
    Attached Files
    Last edited by menos; 10 June 2018, 18:49.

zie er voor mij uit als calyxen, vrouwelijk dus... of kijk ik verkeerd??

Comment

Ik heb op calyxen gezocht, dat is het inderdaad. Sorry, ik ben nog aan het leren.

Bedankt!

Comment

• Meglow
        Meglow commented
        Editing a comment
        no problem

Heb net dezelfde fout gemaakt, paar dagen sinds ik voor het laatst echt gelezen heb (dit topic dus niet eerder gezien) en blijkbaar zijn er dus meerdere mensen die de vraag stellen.
      Het zou (denk ik, mijn mening natuurlijk) handig zijn voor beginners als er een perfect verslag, stap voor stap of dag voor dag (waarschijnlijk iets te extreem), met mogelijke fouten ookal loopt het perfect, als sticky geplaatst wordt voor de beginners.
      Dat zou voor vele mensen al veel vragen oplossen en voor de doorwinterde die hard posters veel frustraties wegnemen.
      ​​​​​Een probleem is denk ik ook dat de zoekfunctie zeer omslachtig werkt en je naar weinig relevante topics loodst, dat is althans terug mijn ervaring.
      Zou er dus ook toe leiden dat mensen minder toevlucht zoeken naar cnnbs, mediwiet en weet ik wat nog allemaal.

Enkel een idee dus.
      ​​​​​
      Alvast mijn excuses aan de OP.
      - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
      - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

Comment

• Helemaal Top
        Helemaal Top commented
        Editing a comment
        Was laatst iemand die zich hier aanmeldde op het forum die daarmee aan de slag zou gaan. Was een week of 4 geleden... Misschien gebeurd het

• JackyS
        JackyS commented
        Editing a comment
        Ik zou dat dagelijks gaan proberen, maar is me niet gelukt, lijkt me meer iets voor iemand die een jaartje of twee bezig is en die al weet wat er goed en fout kan lopen.

De zoekfunctie van deze site is niet helemaal toppie. Ik tik soms in duckduckgo 'site:www.jointjedraaien.nl' plus het onderwerp wat ik zoek, dat levert een hoop resultaten op.

Ik heb ooit een stuk geschreven over veilig je kweekruimte inrichten en dat was al tientallen uren werk. En dat is dan nog maar 1 simpel aspect van het kweken... Je kunt niet verwachten dat iemand hier een verslag gaat maken waarin alles waar je tegenaan kunt lopen instaat; dan kun je beter een jaar vrij nemen en een boek gaan schrijven.

De praktijk is dat de meerderheid (niet iedereen gelukkig) na vijf minuten zoeken al verveeld of verward is en vervolgens een vraag post die al tig keer gesteld is. Als we merken dat iemand dat doet, dan kun je brombeer-reacties verwachten. Je doet er dus goed aan om te laten blijken dat je zelf wat moeite hebt gedaan om een antwoord te vinden en daarbij genoeg informatie aanbiedt waarop we ons antwoord kunnen baseren; de kwantiteit, kwaliteit en vriendelijkheid van de antwoorden stijgt dan navenant.

Leren kweken is gewoon een proces wat meerdere jaren van succesjes en fuck-ups inhoudt. Mijn advies is dus om je te abonneren op een paar verslagen en af en toe probeert om vragen te helpen beantwoorden. Door mee te denken leer je een hele hoop bij. En denk niet dat je het meeste leert van verslagen van oudgedienden, want die maken relatief weinig fouten en juist die fouten zijn zo leerzaam.

Comment

Bezig...
      X