Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Plant verminkt met zeep

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Oh gelukkig, dat stelt me al een beetje gerust. Maar hoe kan ik het nou zeker weten. Ik kan niet verklaren wat er nou aan de hand is en waarom de ander planten ook beginnen lichtelijk symptomen te laten zien.

    Comment


      #32
      Morgen zal ik even een foto van de andere planten sturen. Echt super bedankt nogmaals aan alle mensen die tijd steken in het helpen van andere groeiers! ( jullie dus)

      Comment


        #33
        TMV komt regelmatig voor en vooral bij stekken.
        Bij zaailingen is het een stuk zeldzamer.
        Ik zie geen TMV in dit topic.

        (ook op JD staan heel wat topics over TMV)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        #34
        Misschien gaat het meer richting wind schade?
        When the leaves of a cannabis plant are exposed to too much of a breeze for too long, the affected leaves start to curl and "claw" where the wind from the fan is hitting them.

        Comment


          #35
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.

          Comment


            #36
            Die eerste foto heeft wel wat weg van een virus, maar ze heeft ook al heel wat meegemaakt.
            Als ik alleen die foto zou zien, inderdaad tmv of een ander virus, maar omdat de hele voorgeschiedenis hier staat hou ik het bij 'mogelijk'.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #37
              Na nog meer zoeken denk ik dat de op de foto afgebeelde apartheden Gemuteerde bladeren zijn.

              Comment


                #38
                Gemuteerd <------ken je dat is even uit leggen?
                God was never on your side..

                Comment


                  #39
                  Yes, sorry. Het is mogelijk dat er een mutatie plaats vindt die de vorming van chlorofyl(bladegroen) dwars zit kan over de hele plant plaats vinden, maar ook op een aantal bladeren ( de mutatie vindt plaats op het gen wat de plant zijn mogelijkheid geeft bladgroen te vormen ) in dit geval staat het gen 'uit' in sommige delen van de plant. De mutatie wordt ook wel variegation genoemd.

                  Comment


                    #40
                    Ik denk dat het vooral de mishandelingen zijn die ze heeft moeten doorstaan die wat afwijkingen veroorzaken.
                    Variegation bij cannabis komt nauwelijks voor dacht ik.

                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #41
                      Waarom sluit je een bacteriele infectie uit?
                      Waarom sluit je een schimmelinfectie uit?
                      Waarom denk je aan TMV? Omdat enkel het patroon overeenkomt? Er zijn een paar honderd mozaiekvirussen, tientallen daarvan doen het ook op cannabis.
                      Waarom denk je dat eerder aangedragen oplossingen niet de juiste zijn?

                      Als chlorofylgenen uit staan, dan is er totaal geen groen meer. Want chlorofyl geeft de groene kleur aan blad. Zulke virale mutaties zijn dom van een virus; het heeft immers levende cellen nodig om zichzelf voort te planten en te kunnen verspreiden, als het zijn gastheer doodt of de hele energiehuishouding verpest, dan heeft het virus geen enkele kans om te overleven. Het had niet eens kunnen komen waar het is, als het chlorofyl zou aantasten.

                      Variegation is inderdaad dodelijk bij cannabis; de plant verliest zijn vermogen om te leven. De meeste variegated soorten nemen ook enkel die kleur aan als ze eigenlijk een probleem hebben; ze zijn gekweekt om bij lage of hoge pH te groeien, en worden op een normale bodem gezet waardoor ze continu verkleurd zijn omdat ze voedingsstoffen tekort komen. Ik heb hier in de tuin 3 variegated soorten die gewoon donkergroen zijn met de juiste aanpak.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #42
                        Ze staan allemaal nog, het weer zit tot nu toe mee en anders binnen afbloeien. Zal jullie van de week weer ff een fototje sturen.

                        Comment


                          #43
                          Vraagje, is het normaal dat sommige zaadhoesjes sneller zwellen dan andere en keihard zijn( pincet gebruikt om te voelen ), of heb ik hier en daar wat zaad tussen mijn planten?
                          denk dat de bijen ze misschien wat bestoven hebbem
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 2 photos.

                          Comment


                            #44
                            Het zit een beetje willekeurig verspreid over de plant. Hier en daar een soms 2. Ja in sommige zitten echt zaden zie ik nu ook. Iemand een idee hoe dit gekomen zou zijn? Zo ver nog geen Herma onderdelen gezien. Bijen? In ieder geval is mijn oogst nu heel erg aangetast?

                            Comment


                              #45
                              You do not have permission to view this gallery.
                              This gallery has 4 photos.

                              Comment

                              Bezig...
                              X