Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Plant verminkt met zeep

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ik zie dat de bladeren die boven aan de hoofdstam groeien er niet zo lekker bij hangen bij de tangerine ( voorste plant foto ) misschien wel te weinig ijzer? Als iemand me can helpen graag!
    ​​​​
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #17
      Heb je ze wel of niet grotere potten gegeven?
      Lijkt een voedingsprobleem.
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


        #18
        Ja, ze stonden eerst in emmers van 15-20L en ik heb ze overgepot naar 30 L potten.

        Comment


          #19
          Oef.. Ongeldig
          Zie jij wat ik zie? Een enkele tak van de plant, met geel blad tot bovenin. De rest van de plant onaangedaan. Na het verpotten is het probleem ontstaan..

          Ltlaak check de stam, zie je daar een duidelijke verkleuring? Heb je misschien wat lomp overgepot of zijn de wortels op een andere manier mogelijk beschadigd? Teveel water? Lang in de regen gestaan? Een schep in de grond geramd, zoiets? Een raar scheurgeluidje gehoord?
          Het gaat er niet om of je iets doms hebt uitgehaald of niet, daar reken ik je niet op af. Maar ik wil vermoedens bevestigen of ontkrachten, dan moeten we even eerlijk zijn en blijven. Ik denk namelijk aan wortelrot. En dat is een gigantisch probleem. Gigantisch? Het betekent in feite dat je die plant kunt afschrijven.
          Meer informatie is broodnodig. Foto's ook.. Zonder die extra info blijft het gokken.
          Ik wil niet dat mensen straks dezelfde plant als ik overhouden, daar gaat het mij vooral om.

          De plant hieronder begon namelijk ook op dezelfde manier te stunten, na het rommelen met snoeiwerk en de wortels.. Nu is het dit:

          DSCF0159.JPG
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #20
            Tsja als LR2 het zo stelt. Dan kan ik er jammer genoeg moeilijk om heen. Zaak blijft dat je meer info en foto's gaat verstrekken om het met zekerheid te kunnen zeggen. Wortelrot of misschien plaatselijke stamrot dat is inderdaad een voedingsprobleem. Ze eet zichzelf op. Want ze is niet meer in contact met haar onderste helft. Check ook de stam daar waar de plant de grond uitkomt, wrijf evt voorzichtig een beetje de toplaag aarde weg. Soms zijn pissebedden mede oorzaak, ze houden van vochtig.
            Zowel voor mij als voor LR2 resulteerde dit in planten die op het kerkhof belanden. Vorig jaar had ik deze;

            Als jouw plant er zo uit gaat zien dan weet je genoeg. Ik heb de stam toen met bleek behandeld mede op advies van bovenstaand lid. Maar niks werkt als ze eenmaal al zover is als mijn plant hier was. Het begint met lichter van kleur/geel worden en hangen.

            IMG_20170817_140133302_HDR.jpg

            Dit is was wortelrot aan de voet van de stam zichtbaar bij knielen.
            Bruine rotte plekjes daar waar de stam contact maakte met de aarde. Pissebeddenvraat.
            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

            Comment


            • Greyvol
              Greyvol commented
              Editing a comment
              Oei..

            #21
            Bedankt voor de vele info en het straight forward zijn, het zou best kunnen dat ik niet de voorzichtigste ben geweest met overpotten, plantje staat nog steeds en is wel vol bezig aan top formaties.

            Zelf had ik gevonden dat het misschien een te weinig aan coper was, vanwege de bruin/oranje blad randen en sommige bladeren een paars achtige tint kregen.

            Er is verder aan de stam te zien geen vraat of bruin te bekennen waar hij uit de aarde komt tot aan de top van het bladerdek.

            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #22
              Ik ben er achter gekomen dat het hoogst waarschijnlijk een redelijk ongewoon te kort is, namelijk een tekort aan molybdeen ( komt in kleine hoeveelheden voor, daarom is een tekort aardig ongewoon )

              Comment


              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Molybdeen is een redelijk mobiel element en zou zich over de hele plant aftekenen. Hier is het duidelijk aan de hand bij slechts enkele takken. Dat maakt het waarschijnlijk een beknellings- of beschadigingsprobleem, of toch sluipende wortelrot. Met koper en molybdeen ben ik het als plantenexpert niet eens; het is zoeken naar lucifers in een brandend huis. Alle signalen geven iets anders af dan die twee stoffen, en die signalen gaan meer richting een lokaal transportprobleem.

                Maar goed, ze groeien door toch? Dat is een goed teken!

              • Ongeldig
                Ongeldig commented
                Editing a comment
                Hou je ons op de hoogte? Ik ben wel nieuwsgierig of en hoe je de tak gaat kunnen afbloeien.

              #23
              Ja ik zal jullie op de hoogte houden, het lijkt tot nu tor de groei niet te beinvloeden en de blaadjes die erbij gekomen zijn, zijn groen zo als het hoort.

              To be continued

              Comment


                #24
                Toch herken ik de verschijnselen van wortelrot niet in mijn plant. Zelf denk ik toch dat het misschien wel iets met phospor te maken heeft. Als iets geblokeerd zou zijm neem ik aan dat er op die plek niet de beste topvorming is, laat staan dat daar de eerste trichomen verschijnen, maar laat dit nou wel het geval zijn

                Comment


                • LR2
                  LR2 commented
                  Editing a comment
                  De circulatie van een plant gaat van het hout, naar het blad, via de bast naar beneden; dat houdt in dat de groeipunten het langst overeind blijven. Fosforproblemen zijn zeldzaam en zouden over de hele plant zichtbaar moeten zijn, ook fosfor is namelijk erg mobiel. Die kan je sowieso uitsluiten dus. Maar ik hoop voor je dat het niets ernstigs is.

                #25
                Ik duim voor je!

                (bij Ongeldig was het echt naar om te zien , heleplant naar de verdommenis )
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #26
                  bedankt voor het duimen dat zijn er alvast 2 meer. Apart vraag me af wat het zou zijn. Het enige dat ik kan doen is dus afwachten, Mocht ik heftige veranderingen opmerken zal ik jullie weer updaten!

                  Comment


                    #27
                    TMV is het eerst ontdekte plantenvirus. Nu blijkt dat het ook cannabis kan aantasten. Let op deze symptomen.

                    Comment


                      #28
                      Alleen denk dat al me planten al de lul zijn nu ik zo verschillende foto's van TMV bekijk op google

                      Comment


                        #29
                        Ik verbaasde me al waarom de blaadjes om de white widow zo vervormt waren op de top. De symptomen zijn wel minder merkbaar bij de grotere planten. Maarja ik weet niet hoe ik de planten nu nog 2 maanden moet onderhouden, omdat er heel weinig over bekend is.

                        ​​​​​​sorry voor de vele berichten. Maak me alleen erg zorgen

                        Comment


                          #30
                          Wat je zegt: over het tabacsmozaiek virus is heel weinig bekend. Dat komt omdat het nagenoeg niet meer voorkomt in nederland . Volgens mij las ik laatst ergens dat het de afgelopen 20 jaar nergens in nederland is geconstateerd.

                          Ben er vrij zeker van dat het geen tmv is.

                          Kweking Eend

                          Comment


                          • LR2
                            LR2 commented
                            Editing a comment
                            Over TMV is ontzettend veel bekend als je op de juiste plaatsen zoekt. Het is een model-virus (een van enkelen) namelijk, wat veel gebruikt wordt in biologisch onderzoek.
                            TMV op wiet is echter zeldzaam. Zo zeldzaam, dat praktisch elke keer dat de diagnose gemaakt is, dat die fout is. Zonder een Enzyme Linked ImmunoSorbent Assay (ELISA) is het lastig vast te stellen. Patroontjes op bladeren kunnen door allerlei zaken komen. Bekijk eens een paar honderd grassprieten, of een tiental sla-blaadjes of een hele boom; ze hebben lang niet allemaal last van virussen, maar wel kleine schoonheidsgebreken die, als je er lang genoeg naar kijkt en in dezelfde krochten van het web blijft cirkelen, het einde van de wereld in zouden luiden.
                            Alle keren dat ik dacht TMV te hebben, is de plant er overheen gegroeid trouwens. Ik heb 't maar 2x laten testen op m'n werk, en daarvan was het in 1 geval ook TMV, de andere keer een bacterie. Een enkel blaadje was aangedaan, en dat was het dan ook.. TMV is geen probleem, het is geen issue, het levert geen nadeel op. Het ziet er niet leuk uit, dat klopt.
                            Goed, als de hele plant loopt te stunten, dan is het vervelend. Maar we hebben het dan over 1 op de circa 200.000 planten. Dan moet het in het zaad gezeten hebben.

                          • Kweking Eend
                            Kweking Eend commented
                            Editing a comment
                            Ik verwarde TMV even met de bladvlekkenziekte, waar onze welbekende (en gehate) cnnbs.nl ooit een enorm slap verhaal over heeft opgehangen. Ik ben nog niet erg lang actief op dit forum, maar ik erger me wel enorm aan de mate waarin sites als cnnbs.nl hun onzin verkopen. (In dit geval geldt dus blijkbaar hetzelfde voor de site voor rqs). Als mensen zouden stoppen met lezen van dat soort sites, en hun informatie zouden bemachten door fora als JD, dan zouden de meeste kweken stukken beter eindigen. Ik vind het maar zonde.

                            Kweking Eend
                        Bezig...
                        X