Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Misvormde zaailing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Misvormde zaailing

    Korting op 420shop
    Ik heb 2 weken geleden 2 Dinamed CBD Auto's gezaaid. Een gaat goed maar de andere ziet er misvormd uit. Denken jullie dat dit nog goed komt, of zaai ik gelijk beter een nieuwe?

    Bedankt!
    Attached Files

    #2
    Je kan ze nog heel even de tijd geven. Als de volgende bladeren normaal zijn gaat het vast goedkomen. Maar zorg er dan wel voor dat er geen slakken zijn, want ik denk dat die aan je blaadjes hebben gezeten.

    Comment


      #3
      Thanks Bella. Ze staan op een eerste verdieping, maar hebben wel een dag of 2 een verdiep lager op niveau van de tuin gestaan, dus het kan wel. Het rare is wel dat 1 van de 2 eerste bladen een bocht van 90 graden naar beneden maakt. Blad 3 is er alsnog uitgekomen, maar 4 is helemaal afwezig. Denk je dat ik nog tijd heb om nog een nieuw AF-je af te bloeien tegen eind september?

      Comment


        #4
        De groeipunt lijkt opgesloten te zitten in de steel. Da's klote. Maar da's ook iets waar jij niets aan kan doen!
        Ik zou dinafem even mailen en de foto's meesturen. Gewoon, met het idee dat ze het misschien wel interessant vinden. Misschien krijg je nieuw zaad, misschien geen reactie. Het kan nooit kwaad om het even te melden.

        Een nieuwe AF gaat lukken hoor! Die zal rond september wel rijp zijn.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • menos
          menos commented
          Editing a comment
          Goed plan LR2, en bedankt!

        • menos
          menos commented
          Editing a comment
          "please let us know when you place a future order and will add an extra seed." thanks voor de tip LR2

          Ouch, wel te niet gedaan door de 12euro transportkosten. Ik zal eens bij de 'lokale' leverancier aankloppen.
          Last edited by menos; 21 June 2018, 17:18.

        #5
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          Had al zo'n idee dat ze zulke reacties zouden plaatsen.

          Met andere woorden het gaat ze weer veel te goed die zaadbanken...en Dinafem is niet de eerste met zulke uitspraken.
          The seeds of today are the flowers of tomorrow

          Comment


            #7
            Ik heb goede ervaringen met de lokale (nl) verdeler, hopelijk is er daar iets mogelijk.

            Sowieso wel duur voor 1 zaad dat bij manier van spreken in een envelop past. Ze zitten wel in een fancy blikken doos e.d., maar toch...

            Comment


              #8
              Het blijven zakenlui die weten dat ze op goude eieren zitten.
              Een verloren kweker maakt geen fuck uit, heck, een paar honderd minder heeft RQS (in sommige kringen RQHerma) nog niet uit het veld geslagen. Ze smijten gewoon nog eens 50 cent bovenop de verkoopprijs.

              Ik heb mijn naasten en familie ook duidelijk gemaakt dat als ik vroegtijdig kom te overlijden en mijn uitvaartverzekering keert niet uit, dan staat er in de vriezer nog een kleine 5000 euro aan zaad geparkeerd.

              Sinds mijn ervaringen met Dutch Passion kan ik geen vertrouwen meer hebben in zaadbanken. Behalve wietzaadjes.nl, maar dat zijn goedzakken die nog niet door hebben dat je iedereen kunt beflikkeren en er mee weg kan komen. Of ze doen dat niet uit oprechte overtuiging, dat weet ik niet. Als karma maak ik af en toe wat sluikreclame voor ze.

              Over zaad goed inpakken kan ik meepraten trouwens. Ik krijg regelmatig een envelop vol gemalen gruis in de bus, iets wat een dag er voor nog zaadjes waren. Dan betaal ik liever 3 euro extra. Een dode mus in de bus is zuur, al helemaal als je er - zoals bij chinese zaadhandelaren 4-6 weken op zit te wachten en weer net zo lang mag wachten op de volgende levering.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #9
                Attached Files
                Last edited by menos; 30 June 2018, 22:55.

                Comment


                • Ess
                  Ess commented
                  Editing a comment
                  Ja dat is wel heel apart die drie hoofdtakken. Ben benieuwd hoe dat verder gaat!

                • menos
                  menos commented
                  Editing a comment
                  Zal hier verder updaten als er nog relevante ontwikkelingen zijn.

                #10
                Status, 2,5 maand later. De plant heeft zich verder ontwikkeld in 3 hoofdtoppen. Weinig oogst, want de plant lijkt een korte soort te zijn, maar wel grappig die 3 hoofdtoppen.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                • Budhead
                  Budhead commented
                  Editing a comment
                  Dat is wel een klein plantje, volgende keer eventueel de pot een maatje groter nemen. Desalniettemin een mooi vrouwtje met die 3 hoofdtoppen!

                • menos
                  menos commented
                  Editing a comment
                  Dezelfde soort is een 12L pot is amper groter, rond de 23cm. Als ik vergelijk met de zelfde bij Slome Joop dan wordt hij daar ook niet veel groter. Bovendien heeft hij met zijn 'misgroei' ook wat achterstand opgelopen. Toch blij dat er nog een mooi plantje is uit gekomen.
              Bezig...
              X