Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Dagboek van een n00b : Elke week een nieuw probleem

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Oke zal wel goedkomen haha ga volgend weekend eens kijken voor wat anderen planten of mee bezig te zijn.
    ik word er inderdaad gek van,gewoon afwachten ga nu geen voeding geven voorlopig pas als het nodig is.

Comment

4 pagina's over platliggende stekken en bruine zaailingen ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

LR2 hoort dit er ook bij? Sorry dat ik je nog een keer lastig val maar het lijkt erop dat de bladeren erg droog zijn en een aantal plekken hebben.
        moet ik het gewoon laten staan of iets doen of is dit meeldauw?
        Ik zag gister namelijk ook een beetje stof of een vinger onderin de plant zitten ik heb dit weggehaald.
        ik waardeer enorm dat je me helpt.
        QnQ hoort dit niet? Ik weet niet precies waar ik iets moet vragen iemand had het zo voor mij gezet en die naam veranderd
        Attached Files
        Last edited by Exmember30108; 15 July 2018, 10:35.

Comment

Jazeker, maar ik had verwacht dat het probleem na 1 pagina al opgelost zou zijn, daarom vroeg ik me af of ze nog niet dood zijn als dit probleem al 4 pagina's duurt.
          Maar ik zie dat je elke keer weer een nieuw probleem ziet, dus ga maar door eh....dit is wel beter dan dat je voor elk wissewasje een nieuw topic start

Ik zal de titel nog eens aanpassen als ik een pakkende kan verzinnen

Comment

• QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Allrite, gebeurd. Hopelijk trekt het veel lezers

Ik gooi de handdoek in de ring anthony. Dit ga ik niet met je blijven doen.
          Je vind inderdaad bijna elke dag wel iets wat er mis is. Als je bijvoorbeeld niet inziet dat het blad beschadigt omdat de steel continu langs die bamboestok schuurt, dan heeft het voor mij ook weinig zin om elke keer te reageren.
          Lees nog eens terug hoe vaak ik zeg dat er niks aan de hand is, dat je niet zo vaak naar je planten moet kijken.. Dat meende ik. Precies hierom.
          Er is niks aan de hand.. Toch ga je dan dingen zoeken die er aan de hand kunnen zijn..
          Ik heb inmiddels meer dan 2 uur zitten in voorlichting aan je, de belangrijkste boodschap negeer je totaal. Da's tijd die ik niet meer terugkrijg. Da's tijd die jij kado hebt gekregen van me. Da's genoeg informatie om mee vooruit te kunnen.

Als je me niet serieus wilt nemen, dan doe ik dat ook niet meer. Ik voel me best beledigd dat je mijn belangrijkste advies, wat ik meerdere malen heb herhaald, totaal in de wind slaat.
          Je mag jezelf gek blijven maken op deze manier, en continu paniekvoetbal spelen, maar ik ga er niet meer in mee.
          Ik ben niet boos, we blijven vriendjes, maar ik ga hier geen tijd aan verspillen. Ik zou je willen vertellen dat jij dat beter ook niet kan doen, maar dat heeft de afgelopen pagina's ook weinig geholpen.

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik zal wel niks meer sturen en wel alles proberen op te zoeken.
            ik heb die plant niet meer aangeraakt en wil graag er op tijd bij zijn mocht ik wel iets moeten doen.
            maar sluit dit topic maar bedankt voor de info die jullie hebben gegeven.

Comment

LR2 ik hoop dat jullie me nu wel kunnen helpen,want zoals deze NOOB al dacht is er zeker iets mis met de wietplant en zaaingen jullie kunnen wel zeggen maak je niet druk maar er zitten overal dezelfde beestjes kleine zwarte met grote vleugels en wat er nog meer rondvliegt, gaten verkleuringen bladeren die slap hangt dag of nacht.
              dan begin ik me toch echt zorgen te maken.
              Attached Files
              Last edited by Exmember30108; 19 July 2018, 18:12.

Comment

Foto 1: mineervliegschade, kun je niets aan doen. De larven kun je zien zitten aan de onderkant van het blad. Die kun je er met een naaldje uit plukken, of anders kapot knijpen. Als aan de onderkant een gat zit aan beide einden van de 'tunnel' dan zijn de larven al gevlogen.
                Foto 2: datzelfde blad wat langs die bamboestok schuurt, is nu kapotgeschuurd. Zie die eerdere post. Dat blad is dood. Zodra er aan de steel van het blad een duidelijke scheidingslijn ontstaat met de stam, kun je die wegpakken.
                Foto 3: normale ouderdomsverschijnselen en gigantisch veel witte plekken op het blad. Die witte plekken komen er niet zomaar.. Heb je de plant zelf nat gesproeid? Waarom? Het is een zout-aanslag. Die ontstaat alleen als je planten bijna dagelijks een douche geeft, wat totaal niet nodig is, of wanneer je aan zee woont.. Of in een steengroeve.
                Foto 4: zelfde verhaal.
                Foto 5 en 6: Lijkt me op een overvoeding van de planten. Zolang het blad strak aan voelt, zal het dat waarschijnlijk zijn. Ben je meer aan het voeden geweest dan het schema aangeeft? Heb je er rekening mee gehouden dat het warm weer is, en dat water soms sneller verdampt dan de plant het kan opnemen (zoals een pannetje met zout water droogkoken, teveel zouten zijn schadelijk). Voeden volgens schema hoeft niet altijd op warme dagen, het is beter zelfs om dan enkel water te geven.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Bedankt voor je reactie,
                  ik heb idd voeding gegeven dat was 3 dagen terug maar dat was maar 2.5 ml met 1 liter water maar misschien dat het dan idd te snel verdampt.
                  ik zal vanaf nu ook alleen maar water geven tot ze om voeding vraagt zag zojuist dat er 2 bladeren los hingen die vielen er nog net niet af.
                  wat mij ook opvalt is dat ze elke ochtend omhoog stonden maar nu niet meer.
                  ik heb ze een keer besproeit savonds met koud water.
                  ze staan er allemaal zielig bij.
                  Overigs die ene kleine AFje voor het raam is klein maar staat mooi in de bloei daar zal ik vanavond een foto van maken.
                  Attached Files

Comment

LR2 bedankt voor alle info maar ze gaan kapot het is te laat ik kijk tot zondag aan,dan gooi ik het weg ben er helemaal klaar mee die buiten rotzooi en ga nooit meer iets buiten planten zonde van me geld en tijd.
                    dit is hoe het er nu bij staan alleeb die autoflower binnen doet het goed maar dat is maar een klein ding heb je ook niks aan.
                    zouden jullie gelijk mijn account kunnen sluiten aub.
                    alvast bedankt voor alles.
                    Attached Files

Comment

Een vraag van beginner tot beginner. Heb je jezelf wel eens de tijd genomen je in te lezen? Je wordt bijgestaan met raad en bijna daad door de meest ervarenen van het forum.

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat je dit ziet als opbouwende kritiek.

Probeer het eens zoals hier meermaals gezegd is. Dirt cheap aarde (what's in the name) redelijke pot en een zaadje.
                      Lees je goed in, ontkiem op de manier die na het inlezen je voorkeur geniet. En ga dan terug wat lezen. Tussen iedere 'fase' die de plant doorgaat moet je eigenlijk niets doen buiten lezen en soms eens wat water geven. Blijf voor de eerste keren weg van voeding (ik heb ook een blunder begaan daarmee). Als je nog iets zou willen doen zodat je ermee bezig bent kijk dan eens naar LST.

Ik kan de uren dat ik heb zitten lezen al lang niet meer tellen en ik lees absoluut niet graag, maar heb het nooit als vervelend ervaren. Ook ben ik op zeker 30-40 topics geabonneerd, als het er niet meer zijn. Daar leer je super veel van bij.
                      Maar het is niet omdat je leest dat je geen vragen meer kunt hebben, zelf zeer simpele dingen die je al x keer gelezen hebt wil en kun je opnieuw vragen. Maar soms moet je eens stilstaan en zelf eens nadenken.

Het is, heb ik gemerkt, ook handig een soort te nemen waarvan 1 of meerdere Kweekverslagen zijn. Dan heb je toch al een idee van het verloop van de kweek.

Niet te snel opgeven, vallen en opstaan, telkens opnieuw. Het enige belangrijke is dat je weet waarover je gevallen bent en dat je niet terug over het zelfde struikelt..

Just my 2 cents hier
                      - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
                      - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

Comment

Je laat je verslaan door jezelf, je eigen ongeduld en je eigen onzekerheid. Waar is al dat blad opeens heen? In een enkele dag mist je plant opeens gigantisch veel bladeren.. Die zijn er niet door de wind af gewaaid. Die heb je zitten plukken.
                        Dan kun je beter ophouden ja.. Maar om de schuld aan de plant of de locatie te geven, da's bullshit. Dat is kinderachtig. Je huis in de fik zetten, de brandweer bellen voor hulp en dan de waterslangen doorsnijden en een kan benzine over het vuur smijten. En dan zeggen dat het blussen niet lukt omdat het vuur te machtig is..

Je houd mij niet voor de gek, en ik ga me ook niet voor de gek laten houden: je saboteert jezelf en je trekt mij er in mee om het op te lappen, vervolgens saboteer je jezelf opnieuw en roep je mij er weer bij voor hulp.
                        Daar ga ik ook geen tijd in stoppen.

Wat ik nog erger vind, is dat ik dus 2 uur van mijn kostbare tijd in je hulp heb gestopt. MIJN tijd. Mijn vrije tijd, waarvan ik 1 uur per dag heb. Ik heb dus twee volledige dagen aan vrije tijd opgegeven, zodat jij de handoek in de ring kunt gooien. Bedankt man! Zal ik nog eens doen! Stank voor dank. Stik er maar in kerel, echt. Verwijder je account maar en kom alsjeblieft nooit meer terug. Ik stop er tijd en moeite in om er wat van te maken, en dan doe je alsnog precies het tegenovergestelde. Je lijkt gewoon je best te doen om zoveel mogelijk fuck-ups te maken.

Je bent de eerste - in bijna 8 jaar tijd - op mijn ignore lijst. En je gaat er ook niet meer van af komen. Ik ben hier echt helemaal klaar mee. Dat geduld is echt op. Ik heb me ingezet om het tot een goed einde te brengen, met veel energie, met veel moeite, met veel herhaling.. Jij negeert dat totaal en gaat je eigen gang. Da's prima, maar vraag dan gewoon niet om hulp en laat mij m'n tijd aan iemand besteden die er wel wat mee doet. Het heeft gewoon geen zin. Je kunt het inderdaad beter allemaal wegflikkeren, en hou mij er buiten in het vervolg.
                        Ik voel me namelijk best wel op mijn pik getrapt, ik voel me beledigd, misleid en belazerd. Dat mag je best weten. Maar dat is niet mijn schuld, ik ben er ter goeder trouw ingestapt, met goede moed, met in mijn ogen bruikbare tips en adviezen, dat is nu op, dat is nu voorbij, dat heb jij helemaal zelf gedaan Anthony. Dus niet alleen heb je je eigen planten zitten verkloten, je hebt ook nog iemands positieve instelling beschadigd.. Misschien dat iemand anders nog wilt helpen, maar daar zou ik niet op rekenen. De meeste mensen hier hebben namelijk minder geduld.

Dit hele topic roept een enkel internet-plaatje bij me op, en dat is deze:
                        mad.png

Comment

Je noemt LR2 een stumperd, terwijl jezelf niet eens onkruid kan laten groeien? Iets wat eigenlijk vanzelf groeit dat kan jij kapot maken.
                          ​​​​​​Wie is hier nu de stumperd.?

Comment

Comment

Bezig...
                            X