Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zielige planten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zielige planten

Korting op 420shop
    Goede morgen,

Me plantjes zijn nu 4 weken oud. Ik geef ze om de 3 dagen water 1L verdeeld over 3 plantjes. Had er 5 maar vanwege te weinig licht op een te groot oppervlak 2 plantjes weggedaan. Nu heb ik 1 dag overgeslagen en hadden me plantjes 3 dagen geen water gehad. Bij mijn water 1L doe ik volgens schema 1ml biobizz grow en 0.5ml bloom. Nu gaan ze alleen vreemd staan. Ik heb 1 hele domme fout gemaakt en geen idee waarom heb 2 dagen de bloom lampen erin gedaan van me t-neon.. nogmaals geen idee waarom en ze net water gegeven na 3 dagen zonder. Alleen hangen ze er somber bij zie fotos. Wat denkem jullie?

het gaan om AF AK47. Met een 2x 55watt tneon grow lamp / bloom eruitgehaald.

alvast bedankt. 1e kweek ooit en me best gedaan met inlezen maar moet en kan nog heel veel meer leren. Vooral dat moeten want voelt niet als succes dit.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Ze zien er niet zo slecht uit toch ?

Tneon is niet optimaal voor autoflowers, of je kan 't ook andersom zeggen, auto's zijn niet zo geschikt voor tneon
    Mgoed, dat wist je al, roeien met de riemen die je hebt, he
    Er zit een mooie dikke stam aan, dus die mogen wel iets vaker water hebben.
    Wat nu gebeurt is dat ze 1 dag te nat staan, check het bolle blad, en dan 1 of 2 dagen te droog.

Dus ik zou wat minder water geven, maar wel wat vaker.
    Ze hebben net genoeg voor meerdere dagen gehad, dus wel 1-2 dagen overslaan nu.

En de voeding kan je zelf bekijken. Als ze mooi groen zijn mag je best een keer alleen water geven.

Dat kapje van de TNeon kun je beter origineel laten, ik zie dat die wat verbogen is.
    Nu gaat het weerkaatste licht op de wanden.
    (niet buigen met de lampen erin
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hartstikke bedankt, ik ga hier mee aan de slag! Ja inderdaad volgende keer geen autoflower en waarschijnlijk 1 leuke plant met een pot met gaten aan de onderzijde. Ik zal over 2 dagen weer wateren en dan een stuk minder maar dan wat vaker, bedankt. ja wou btw andere verlichting halen maar dat zie ik over 4 weken als dit process achter de rug is. Ja vond ze beetje zielig gebogen maar dat is dus niet zo gelukkig.
      Last edited by QnQ; 16 July 2018, 14:01.

Comment

Duidelijkere foto: waar komt dit door? Die gekrulde bladeren?
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

Comment

• philly
          philly commented
          Editing a comment
          kijk vooral naar hoe de nieuwe bladeren er uit zien, die geven je meer informatie over de huidige 'stand van zaken', die onderste bladeren die vallen er in een verder stadium (waarschijnlijk) toch af.

• Startinoff
          Startinoff commented
          Editing a comment
          Bedankt voor je reactie, 2 van mijn 3 plantjes hebben dit probleem op de nieuw groeiende bladeren, de andere plant lijkt het uiterst goed te doen, mooi kleurtje en geen last van dit probleem.

Dat komt doordat de lamp te dichtbij staat of doordat ze op de tocht staan.
        Cannabisplanten houden niet van tocht binnen.

De lamp te laag is het niet, dus dan is het tocht.
        Zit je inlaat soms links ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Tocht van buitenaf (is mogelijk mijn kast heeft een kier), niet de ventilator die op ze gericht staat? die heb ik vollop op de planten.
          Last edited by QnQ; 17 July 2018, 12:24.

Comment

• QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ja, dan komt het niet door dat kiertje
            Niemand hier richt een ventilator op z'n planten.

Oorspronkelijk geplaatst door Startinoff View Post
          Tocht van buitenaf (is mogelijk mijn kast heeft een kier), niet de ventilator die op ze gericht staat? die heb ik vollop op de planten.
          Dat is dan een behoorlijke fout geweest. dankjewel voor de hulp! Gelijk eraf gehaald!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Startinoff View Post
            Het trekt nu langzaam weg! Bedankt.

Comment

Bezig...
            X