Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vriezen voor water curen, heeft dat zin?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vriezen voor water curen, heeft dat zin?

Korting op 420shop
    Ik wil een deel van mijn komende oogst gaan water curen en vraag mij af of het zin heeft om de toppen eerst te vriezen zodat de celwanden open barsten door de ijskristallen of dat dat overbodig is omdat ze door de osmotische druk zoveel water opnemen dat ze evengoed wel barsten.
    Wat denken jullie?

Daarnaast vraag ik mij af of ik dit kan doen met gedestileerd water van bijvoorbeeld de LIDL, op de verpakking staat dat het voor radiatoren, strijkijzers (geen idee wat dat zijn) en batterijen is en niet gedronken moet worden.

De totale oogst betreft trouwens een enkele buiten gekreekte autoflower plant die door wat koude en bewolkte dagen de beloofde 110cm bij lange na niet gaat halen. Plantje is zo'n 45-50cm na 8-weken
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

Ik heb geen antwoord op je vraag, wel een vraag over je vraag.
    Waarom ga je watercuren?

Daar wordt wiet niet beter van maar slechter.
    Je verliest een hoop waardevolle stoffen.
    Die cellen wil je juist heel houden.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cleargreen View Post

De totale oogst betreft trouwens een enkele buiten gekreekte autoflower plant die door wat koude en bewolkte dagen de beloofde 110cm bij lange na niet gaat halen. Plantje is zo'n 45-50cm na 8-weken
      Woon je op IJsland?

Breeders maken hun omschrijvingen over het algemeen veel te rooskleurig, daarnaast is achterstand in groei en bloei vaak te wijten aan de omstandigheden waarin de plant wordt gekweekt.

​​​​​​De grootte van de plant zegt niet alles over de kwaliteit van de wiet, dus maak je daar geen zorgen over. Beter 5 gram heerlijke wiet met effect dan 20 gram baggerwiet.

En dan net als Q al zegt waarom watercuren? Als je maar 1 plantje hebt, zou ik die gewoon op de gewone manier laten drogen en curen. Met al dat extra vocht loop je als beginnend water curende kweker alleen maar extra risico op schimmelvorming en dan kan je je wiet weggooien.

Heb je een foto van je plant ?
      45cm is mooi voor een autoflower, ik heb er gehad die maar 10 cm werden

Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Daar zijn de meningen over verdeeld, volgens sommige zou de wiet zelfs een beetje sterker worden.

De smaak, geur en uiterlijk wordt minder maar het wordt wel weer zachter om te roken.

Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

ik kende het ook niet dus ik op google en het eerste wat ik tegenkwam was een verslag en uitleg van het curen op dit forum zelfs

Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.

klinkt op zich interessant wat ik verder tegenkwam, ik ga het een keer proberen met twee topjes.

en als antwoord op je vraag het kon volgens de artikelen en je zo ook zelf zal lezen ook met gewoon kraanwater.

Comment

• QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Er staan wel wat beweringen in dat topic die niet kloppen of elkaar tegenspreken

• doradeexplora
            doradeexplora commented
            Editing a comment
            QnQ dat klopt, ik had meer informatie gevonden op google van andere site's die ook weer net iets verschillend zijn wist alleen niet zeker of ik die mocht plaatsen dus uit voorzorg niet gedaan.
            en als ik recepten zoek omtrent koken zijn er ook een paar verschillende waarvan ik dan kijk wat er overal in terug komt en dan gewoon proberen. wat ook wel eens mislukt vandaar proberen met twee topjes.

Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Het door Dora aangehaalde topic geeft mooi antwoord op de waarom vraag:

'Je verliest idd een heel groot deel van de geur en de smaak echter nauwelijks iets van de potentie. Verder is het dus een heel schone wiet. je rookt in feite dan enkel de harsbollen en de lege cellen en niet alle andere stoffen die bij luchtgedroogde wiet opgesloten worden in de cellen. De geur en smaak van gewatercuurde wiet komt dus nog enkel uit de etherische olie i de harsbol als je dit oprookt. Je proeft en ruikt dan dus enkel de geur en smaak van de hars en niet van bladgroen of andere stoffen in de plant die je aan het verbranden bent. Vergelijk het met hash dat heeft ook nog de smaak en geur van de oorspronkelijke plant.'

Nee ik woon niet op Ijsland maar ook niet in Nederland, ik zit hier rond de 37o N dus de dagen zijn aanzienlijk korter in de zomer dan bij jullie in Nederland wat rond de 52o N zit, op de langste dag van het jaar is het verschil in daglengte zelfs 2 uur.

Omdat ik zoveel zuidelijker zit maak ik mij niet al teveel zorg om rot tijdens het drogen want de luchtvochtigheid is hier zeer laag.

Ik zal snel ook een foto toevoegen.

Dan nog een vervolgvraag voor QnQ, stel ik wil een deel van de wiet oplossen in olijfolie, dan is eerst even vriezen waarschijnlijk wel handig om de waardevolle stoffen (terpenen heb je het over vermoed ik?) uit de cel ook in de olijfolie te krijgen of niet? En moet ik het in dit geval drogen na het vriezen of kan de verse wiet direct de olijfolie in?

Comment

Niet de beste fotos maar beter dan niks denk ik dank :p

Plant is een Dinamed Auto CBD, 57 dagen oud
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 2 photos.

Comment

Mooie planten hoor Cleargreen !

Bij mij waren dat kleine afjes, gaf de schuld aan dat ik ze in all-mix heb gezet

Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Thanks, t zijn trouwens 2 foto's van 1 plant Stemma

Wellicht waren jou root pouches ook wat klein? Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar ik geloof dat de pot waar mijn plant in zit 30 liter is ongeveer. En direct gezaaid in de pot, ik had gelezen dat autoflowers transplanteren ook niet in dank afnemen en dat de groei zou remmen.

Naast de al behoorlijk rijke grond waar ik mijn plant in heb geef ik ook vloeibare voeding in de vorm van thee getrokken uit mijn wormen compost bak.

Comment

Je verliest nauwelijks potentie. Nauwelijks iets is wel iets.
                    Plus smaak inderdaad, en de geur wordt anders, gewichtsverlies, en het ziet er niet uit.
                    Die chemische processen ken ik wel, maar als roker vind ik dat minder interessant, ik wil gewoon het lekkerste en beste wietje.

Maar ieder z'n ding, daarom vroeg ik naar de reden, misschien hou je niet van de smaak ofzo, dat kan eh..
                    Voor een noodoogst, als ze nog vol voeding zitten is het ook wel een oplossing.
                    Dat zou je anders een half jaar moeten curen. Dan is watercuren een snellere oplossing.

Maar als je het echt zuiver wil kun je er misschien beter icehasj er van maken ofzo.

--- wil natuurlijk niet zeggen dat ik een verslagje niet zou volgen
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Variety is the spice of life QnQ

Die icehasj zakken ga ik zeker onthouden voor wanneer er weer iets uit een NL'se headshop besteld moet worden.

Comment

Bezig...
                      X