Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder
Mooie plant geknakt door onweer HULP!
Collapse
X
-
Ik wil deze mooierd echt niet kwijt, en onkruid zou niet vergaan?!
Ik heb hem weer recht gezet, ondersteund met bezemstelen en bamboestokken.
De plaats waar hij geknakt is is verstevigd met 2 stukken bamboe aan de zijnkant met veel plaktband strak getrokken. (kan wel nog mee bewegen in de wind.)
er is nog schors langs de ene kant die het geheel verbind en de stam is her en der gespleten en gebarsten war hij geknakt is.
voor de rest is er mij nog meegedeeld om modder en watten tussen de plakband en de wonde te steken zo dat alles goed vochtig blijft, is dat ook zo? (schimmel?!)
-
Comment
-
kanonskogels! wat voor soortje is dat hey?! rocket haze? wanneer heb je die gezaaid? ;O
-
wietzaadjes.nl blue cheese X2, anubis pyramid seed X 1, blue funk X 1, amnesia X 1,.. en nog veel meer, maar de takken hangen momenteel voor de kaartjes in de grond =D.
De gekraakte waar over dit toppic gaat is een onbekende soort, gevonden in een 20 eu.
-
-
Je hebt de tips van modder en watten zeker van de plaatselijke anti wietbond gehad?
Probeer het zo droog mogelijk te houden in/met de constructie om rot te voorkomen. Vaseline dicht de wond en met een beetje zout erin werkt het ook schimmelwerend. Uitleg is ergens bij LR2 te vinden.
Ik weet niet of die plakband het gaat houden met hevige regenval of door de groei van de plant.
Heb je je overige planten ook al 'gestut' uit voorzorg? Beter voorkomen dan genezen!
Succes, het is echt een beauty ❤️
Comment
-
Samengevat komt het neer op zoiets:
Zout = dodelijk voor bacterien en schimmels. Zout lost alleen op in water. Planten lekken nauwelijks water dus het zout stroomt moeilijk de plant in. Vaseline stoot water af. Vaseline+zout = wondafdekking met antibacteriele en antischimmel en waterafstotende werking.
-
ik zal zien of ik er nog verder aan pruts, zeker om dat ik ze zo lang mogelijk laat staan, ga ik dat toch moeten dichten als het vochtiger word.
-
Comment