Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Mystery plant uit eigen wiet bloeit al in augustus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mystery plant uit eigen wiet bloeit al in augustus

    Korting op 420shop
    Afgelopen winter wat zaadjes in mijn eigen buitenkweekje gevonden (frisian duck en bubblegum). Voor de gein proberen te ontkiemen zonder resultaat en uiteindelijk maar bij de kaktus in de vensterbak gekieperd. Toen stond er 4 dagen later ineens heel dapper een wietplantje in de pot
    Deze een eigen potje gegeven en bij een vriend op het balkon gezet. De plant ging als een malle maar bleek een mannetje... anyway.... was heel leuk maar ik vraag me nog steeds af wat het was. Hij heeft 9 juni het eerste licht gezien en stond 20 augustus vol te bloeien (toen ik het zag direct omgehakt hoor
    Duidelijk een sativa en hij stonk behoorlijk en gezien de tijd (ca 70 dagen tot de foto) een autoflower maar die worden toch niet zo groot? En hoe kan die uit mijn plant ontsproten zijn? Ik had geen autoflowers.

    Ik vond het een maffe plant. Misschien weten jullie hier hoe dit kan
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Mannen hebben geen 12 uur licht nodig om te beginnen bloeien.

    Comment


      #3
      Beetje te lang gewacht he.



      de volgende x meteen

      Bij ons in de buurt had dat wel eens een ziekenhuis bezoekje kunnen opleveren.

      Ik weet niet hoeveel mensen er kweken in jou buurt maar met zo'n mannetje kun je veel schade aanrichten aan andermans planten.

      Volgend jaar moet je echt een beetje beter opletten joh.

      Je doet zoveel moeite om het hele jaar een mooie plant te kweken en dan heb je iemand met een mannetje in de buurt. Pfffff alweer een jaar weggegooid.

      zonde.

      Comment


        #4
        Ik ben het met je eens hoor, hij stond alleen niet bij mij en ik was zelf op vakantie toen ik deze foto kreeg... degene waar hij stond wist het verschil niet eens en ik had dit dus nooit zien aankomen. Na deze foto is ie dus direct in een vuilniszak beland
        weer een wijze les

        Comment


          #5
          Ach ja nu weet diegene ook meteen hoe een man uitziet. Mag hij nu beginnen met vrouwen.

          Comment


            #6
            Volgens de verhalen had diegene vroeger al wiet gekweekt.....

            Maar ik blijf na mijn inlezen met de vragen zitten:

            *Bloeit een mannetje zo snel dan? Anders zou mijn moederplant bevrucht moeten zijn met een ruderalis toch? En die staat vast niet om de hoek hier.

            *waarom ineens zo'n lange sativa terwijl de moederplant toch echt een 50/50 was. Ik dacht dat het zaadje uit herma- eigenschap geboren was en dus meer van die genetica zou meenemen

            Comment


            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Mannetjes worden meestal hoger zodat ze beter de dames kunnen bevruchten. Het stuifmeel wordt dan verspreid over de lagerliggende dames.

              Dat ze eerder bloeien zal hier ook mee te maken hebben, als ze gelijk bloeien dan is het stuifmeel nog niet klaar. (Is mijn persoonlijke gedachte, geen idee of het klopt).

              Iedere plant uit zaad is anders, net als mensenkinderen, met hun eigen kenmerken, deze plant had schijnbaar zin om zo te groeien.

            #7
            Industriele hennep bloeit rond tussen juni en september.
            Dus aan die kruisingen kun je mooie hybrides overhouden die vroeg bloeien. Die zullen ook meer richting sativa neigen.

            Mannen bloeien eerder dan vrouwen, maar ook dat is redelijk plant-afhankelijk.
            De mannen zijn meestal op hun top qua bloei, wanneer de dames op hun top zijn voor bevruchting (week 3 of 4 van de bloei).
            Dat mannen wat eerder zijn, heeft evolutionair dus een voordeel: de hoogste kans op bevruchting.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


            • Johnnydekweker
              Johnnydekweker commented
              Editing a comment
              Dat wist ik helemaal niet :O ik dacht dat elke feminised plant begint met bloeien om 12/12 maar je hebt blijkbaar dus ook die eerder bloeien terwijl het geen autoflower is? Weet jij toevallig een soortje die eerder bloeit dan 12/12?

            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Bijna allemaal kerel
              Veruit de meeste planten bloeien bij 13 uur al. Sommige bij 14 of 15 en een enkeling al bij 16 uur. Het is niet voor niets dat het minimaal aantal lichturen voor groei altijd rond de 16 zit en de donkeruren maximaal op 8. De meeste soorten worden echter ontwikkeld voor de binnenteelt, waar 12/12 de norm is. Daar testen ze niet op al die andere tijden, de klok gaat gewoon direct om. Om er achter te komen of jouw soortje bij andere tijden kan bloeien, moet je dus zelf onderzoeken.
              Ik heb wel gemerkt dat recessieve AF-genen, kunnen(!) zorgen voor vervroegde bloei.
              Tot nu toe heb ik nog geen enkele plant gevonden die niet bloeit bij 13/11 lichtschema. Bij 14/10 zijn dat er wat minder, bij 15/9 is het aantal nog lager.
              Sensiseeds heeft Ruderalis Indica die rond juli al begint met bloeien, net als mijn eigen PII paars.

            #8
            Ik gok ook dat het een hennep kruising is.
            Hennep kan makkelijk 3-4 meter groot worden.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #9
              Dan zou dat het verklaren! Ik heb in mijn omgeving rond ca 10km idd wel eens een veld hennep gezien. Dan kan er dus een enkel zaadje uit voorgekomen zijn!?
              bedankt voor de antwoorden allemaal!

              Comment


              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Ik vind ze hier in overvloed, die hennep-zaden. Hier in de regio wordt er veel hennep geteeld. Meestal vind ik 4-5 zaden per top bij vroege bloeiers en autoflowers, en ongeveer 10 per tak in late bloeiers.
            Bezig...
            X