Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Ontkieming

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ontkieming

Korting op 420shop
    Hallo,
    ​​​​​​
    Van mijn 9 zaadjes zijn er 2 niet uit gekomen de rest komt stilaan eruit. Ik had een vraag want sommige hebben al een steel en het zaadje zit precies nog vast (bedekt de bladeren etc) gaat dit vanzelf openbreken? Ik toon wat foto's
    Attached Files

Hallo,

Ik heb al 6 dagen mijn zaadjes laten ontkiemen in smart potd van zamnesia en ik maak me zorgen, ik dacht dat ik al een steel zou zien tegen de 6de dag maar zie alleen dit.
    Is het goed of is het mislukt?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

Zou er niks aan doen.
      Wel minstens 2x per dag lichtjes natsproeien zodat dat helmpje niet uitdroogt.
      Licht aan natuurlijk. Op de juiste hoogte.
      Met 24-48u zou je wel vorderingen moeten zien.
      Of ze komen boven of ze gaan schimmelen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Het lijkt er op dat ze bovenkomen!

Comment

nog een dagje geduld, komt wss wel goed, zeker niet aan zitten pulken

Comment

Best gewoon in een schaal met water zetten. Denk dat dat ook mijn probleem was met spongepots, als die te droog zijn dan breekt het zaadje niet open en rot te wortel weg. Je kan nu in ieder geval niks meer doen, maar ze moesten er wel al geweest zijn. En oud zaad dat niet meer zo kiemkrachtig is dat wordt wsl al helemaal niks in die pots.

Comment

Zo ziet het er na 1 dag ondertussen uit, volgens mij komt het goed!
              Danku voor de antwoorden
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

Comment

De zaailingetjes kunnen soms wel een beetje hulp verdragen zolang je het maar met zachtheid (ev pincet) en niet heel vroeg doet zodat de lobblaadjes niet worden beschadigd.

Welke strains zijn dit en waar zullen ze verder opgroeien? Deze manier s alvast geslaagd en wens je verder nog veel succes, mss verslagje met ons delen zou leuk zijn
                ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

Zodra de blaadjes komen wordt het zaadhoesje afgeworpen door de groeiende bladeren.

Je kunt de hoesjes die niet loskomen nat sproeien. Dan worden ze zachter en gaat het afwerpen makkelijker. Als je in de aarde kiemt wordt het hoesje eraf geschuurd tijdens het opkomen, dat is in die Spongepots niet het geval.

Mochten de hoesjes niet loskomen na een aantal dagen en je ziet dat het plantje moeite heeft met groeien dan kan je voorzichtig proberen om het hoesje los te peuteren maar dit is alleen in uiterste nood, als je te hard peutert beschadig je de plant. Op eigen risico dus en peuteren wordt altijd afgeraden, alleen in uiterste nood, als je niks meer te verliezen hebt.

Ik zou ze nog een dag of 2 geven dan denk ik dat de hoesjes weg zijn.
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Het zijn allemaal autoflowers die nu onder een bureaulamp staan en ze gaan erna naar 11l potten in een growbox met een mars reflector 192 led lamp, 2x gorilla glue auto 1x northern lights auto 1x blue amnesia en 1x royal dwarf. Dankuwel aan jullie beiden om me zo snel een antwoord te geven ik zal de zaailingen nog wat laten en een verslag proberen maken!

Comment

Vandaar gebruik ik dus geen spongepots meer. Ze komen met hun helm op boven en die planten hebben al direct een achterstand op de rest. Ze horen die zaadhoezen onder de grond kwijt te spelen en op eigen kracht buiten het medium lukt dat amper of niet. Dus wachten heeft weinig zin, ze gaat strekken op zoek naar licht dat er niet is. Nat spuiten en zelf verwijderen of je hebt binnen 48 uur een stengel van 20 cm. Ik heb het er nog geen enkele zien doen. Gewoon volgende keer de zaden rechtstreeks de grond in en je hebt dat niet voor.

Comment

Twee identieke topics samengevoegd.
                        De forumsoftware doet dat niet zo netjes helaas.
                        Gelieve geen dubbele topics te maken, thanks.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                        X