Als ik moederplant wil maken kan deze onder tl verlichting blijven staan of is dit op gegeven moment te weinig licht wis niet waar ik deze vraag mog zetten als vereerd staat hoor ik het wel
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder
Moederplant licht?
Collapse
X
-
Daar ga je geen enkele stek van kunnen snijden zonder meer licht boven te hangen... Of op zen minst de tl tot op 2-3 cm er vanaf. En dat is nu eigenlijk al te laat.
Comment
-
Die tl moet er inderdaad bijna tegenaan hangen,
Stokjes tegen een groeiend plantje zorgt voor een plantje wat de rest van haar leven steun nodig heeft.
Je plantjes even voorzichtig overpotten in diepere potjes en ingraven tot 2 cm onder de blaadjes, een klein beetje wortelstimulator erbij en je bent weer vertrokken
-
-
Ik zou opnieuw beginnen of wachten tot mei. Als je naar tomaten gaat kijken, die hebben haartjes op de stam. Die haartjes worden worteltjes. Wietplanten hebben dat niet, dus je gaat ze 10 tot 15 cm dieper zetten, maar daar gaan nooit wortels komen, da's 10 tot 15 cm waar de stam kan gaan rotten en dan heb je niks meer. De grond gaat daar continue nat staan omdat er geen wortels komen en je verliest 15 cm van de pot, heb je nog een halve pot over. Wat ook niet optimaal is. Dan kan je ze evengoed zo hoog laten en zo verder gaan.
Wat is eigenlijk je plan? Wat hangt er nu boven? Zoals qnq zei, 8 moederplanten geven een hoop stekken, maar daar hoort de juiste verlichting boven te hangen. Zoals het er nu naar uit ziet heb je niet genoeg verlichting om van 1 plant stekken te gaan snijden, laat staan van 8. Die planten horen sterk te staan zodat de stekken kunnen wortelen en daar hoort dan ook weer apart licht boven te hangen. En als je dan uiteindelijk 100 stekken hebt, waar ga je die laten? Zaai je toch beter gewoon een tiental zaadjes buiten, ergens in mei? Komt zo al een hoop wiet vanaf.
Soit, de sleutel tot succes is hier voldoende licht en dat is er niet.
Comment
-
ik ga het gewoon proberen zo is het ook niks dus een lamp ga ik wel halen maar meteen voor binnen kweek led zo iets 2 stuks https://www.marktplaats.nl/a/tuin-en...reviousPage=lr
Comment
Comment