Iemand??
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder
Het grote "Kan Ik Al Oogsten?" topic
Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
-
Hallo,
Van de 2 autoflowers die ik op het zelfde moment zijn geplant is er 1 +- 90% bruin en 1 +- 45% bruin (haartjes). Eigenlijk wil ik ze beide ter gelijker tijd oogsten..
Iemand ervaring met het wat eerder oogsten van een plant?? Kan dit veel kwaad ?
Graag hoor ik van jullie
Comment
-
Tja, in theorie kun je wel oogsten ja
Maar ik zie onder nog redelijk wat witte haartjes. Een week of 2 wachten ga je zeker geen spijt van krijgen.
En indd, onder een kleine microscoop de trichomes bekijken is altijd het beste. Alleen dan weet je het pas echt zeker.
Wat de verkoper zegt over de groei/bloetijd klopt 9/10 keer niet. Eigenlijk moet je er standaard 2 weken bij op tellen. vaak zelfs meer.
.. of nouja, het is hoe je het bekijkt. Wellicht klopt het wel. want je kan in theorie nu oogsten en dan heb je wiet.
De wiet die je in de shop haalt is ook vaak te vroeg geoogst. (bij mijn shop tenminste wel). Maar als je de bloei volledig uitzit krijg je gewoon veel lekkerdere wiet met meer smaak en meer high! Wachten dus. (dat zou ik doen).
Hou haar wel goed in de gaten voor rot en schimmel.
svAYQev.jpg
Ik spreek uit ervaring
Ohja, voordat QnQ het ziet. Wil je misschien wel je topic verplaatsen hier heen: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-oogsten-topic
Anders doet hij het voor je .Last edited by Nederhigh; 16 August 2019, 23:12.
Comment
-
Amnesia Haze Autoflower begin Mei geplant die nu denk ik toch wel een week of 7/8 in de bloeistaat. Wanneer kan ik deze oogsten?You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.
Comment
-
Hey
ik heb een vraagje ik heb dus een plantje gekregen 15 juli tis nu zo ik wist er niks van dus heb ik al wat gelezen enzo benoemingen opgezocht enzo verder ik heb dan wat zaadjes bestelt 1 plant is al gesneuveld door mijn konijn andere plant door te lang mijn plastic folie op de pot te laten ale ja ben een groentje ik heb toch nog een paar plantjes dat mooi aan het groeien zijn ben een moeder met 2 kinders dus makkelijk is het nu wel nie tijdens de vakantie om er mij volledig bij toeleggen .
nu is mijn vraag wanneer is hij klaar en wat vinden jullie ervan ?You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.
Comment
-
Ik heb 2 verschillende suikerblaadjes van de bovenste top van mijn autoflower onder de microscoop bekeken, maar ik heb nogsteeds zo mijn twijfels. Ik heb ook niet geflushed, wat dom is van mij. Ik had vorig jaar niet-autoflower zaden, hierdoor had ik er simpelweg niet aan gedacht dat ze al zo snel (bijna) klaar zouden zijn. Ik heb dus vanochtend nog voeding gedaan bij het water wat ik aan de planten gegeven heb.
Op de foto's zie je de bovenste top en de waarnemingen onder de microscoop. Wat denken jullie, klaar om (morgen) te oogsten? Of nog even wachten, ook wegens het niet hebben geflushed?
Edit: doordat veel planten dit jaar overleden zijn en ik hierdoor op verschillende data zaden geplant heb, weet ik niet meer zeker hoe oud deze planten precies zijn. Ik gok dat ik deze ergens eind mei in de grond gestopt heb. Ze bloeien minstens een maand...? (Dit heb ik ook niet goed bijgehouden, sorry)Last edited by Wiu; 22 August 2019, 20:39.
Comment
-
Denk op jou Wiu
maar je kan ze nog zeker een week laten staan!
heb je wat meer amber en gespoeld!!!
miss wel 1.5 kijk het weer ff aan!
gz Ricky
Comment
-
Met zoveel amber zou ik oogsten.
Niet gespoeld, mja, dan kun je ze bijvoorbeeld wat strakker knippen, zodat je het meeste chlorofyl alvast kwijt bent en dan zul je een maand of 3 moeten curen als je een topsmaak zoekt.
Dat curen hoeft niet maar je wiet zal zonder spoelen wat scherper op je keel zijn.
-
-
Hi, ik heb ook kweekverslag bij gehouden... zie
Nadat ik mezelf reeds heb voorgesteld in de desbetreffende sectie >> https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/forum/cannabis-community/welkom-op-het-cannabis-forum/member-introduction/1412905-even-voorstellen hierbij een korte introductie & kort samenvatting van de plannen / ideeen... ondertussen nog opzoek naar
Ze lijken mij klaar om te oogsten, wat denken jullie?
alvast bedankt!You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 6 photos.
Comment
-
QnQ Heb m idd nog even laten staan, maar volgensmij gaat de plant flink achteruit. Weet niet wat er aan de hand is. Het begin met het verplaatsen van onder de serre naar echr de tuin. Toen had ie na wat buien slappe/gedraaide/paarse bladeren. Ik heb hem nu een tijdje met rust gelaten maar hij ziet nog slechter uit (zie fotos) heeft wachten nog nut? veel bladeren zijn nu ook geel
Zijn broertje staat evenlang en die heeft nergens last van: geen gele bladeren, allemaal nog mooi groen en vollere toppen.17FEB5DE-7FC1-44CF-BB4A-CBDA2C244536.jpeg
Comment
-
Het liefste zou ik buiten de planten een week of 8 in bloei hebben, maar dat lukt met autoflowers niet zo vaak omdat die erg gevoelig zijn voor toprot enzo, dus hier is het meestal zo lang mogelijk en bij toprot gaan ze om, of in de kliko als het erg vroeg gebeurt.
Het weer moet meezitten.
Best bekijk je dat per dag.
-
QnQ, gaat steeds slechter met de plant, nu al meer gele bladeren en ze begin eraf te vallen. Maar ik wacht nog wel een tijdje. Heb al paar kleine topjes geoost en gedroogt: smaakte goed en werkte prima.
Ik wacht nog een tijdje maar denk dat t snel gedaan is, is wel gek want de andere kleinere even oude is nog helemaal mooi groen en heeft nergens last van. Daarvan lijken de toppen ook veel dikker en compacter.
-
Meeste zaden die verkocht worden door de populaire verkopers zijn F1 zaden.
Als je echt stabiele soorten wil moet je denken aan F6 of F7
Tja, donderdag komt er weer regen zie ik.
Als ze op het randje van oogsten zitten is het misschien te overwegen om ze voor die tijd op te hangen.
-
Comment