hierbij het zielige exemplaar
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder
Langzame groei, hangend blad, donkere kleur
Collapse
X
-
beste leden, allereerst een fijne kerst en jaarwisseling gewenst!
hier even weer een update, de plant zag er gisteren beter uit het nieuwe blad leek mooi terug te komen.
echter vandaag zie ik weer dat het nieuwe blad beginnende symthonen heeft van het hangende fenomeen....
hierbij een foto(lijkt op de foto minder erg dan in het echtYou do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.
Comment
-
verder nog iets gedaan de laatste dagen met de plant ?
hoeveel weken staan ze nu in de light mix .
welke voeding gebruik je en hoeveel
welke PH - van biobizz ?Last edited by Jura; 27 December 2019, 09:19.
Comment
-
zou niet boven de 6.5 PH gaan
na 3 weken zal het tijd worden om voeding te geven ( volgens beschrijving mag 2ml per 1 liter , maar zou starten met 1 ml per liter .
als je water hebt gegeven na een 20 min overtollig water uit schaaltje verwijderen , kan goed zijn dat er al wat schimmel onderaan in het medium zit , dus is het belangrijk dat er een goede drainage is !
weet niet wat de juiste samenstelling van biobizz lightmix maar heb vermoeden dat deze veel water vasthoud
mocht je hydrokorrels in huis hebben een laagje in het schaaltje leggen op deze manier heeft de onderkant geen contact met achtergebleven water en krijgen de plantenwortels onderaan ook wat verse lucht
is maar een idee he
Comment
-
voorzichtig zijn hoor want de wortels zijn zo beschadigd
wat je wel kan doen zonder ze uit de pot te halen is een kleine in snede maken opzij onderaan en met soeplepeltje wat aarde uitnemen als deze muf ruikt is er schimmel
door de plant water te geven en laten draineren spoel je in feite keer per keer een beetje je medium en zal de plant zich langzaam herstellenLast edited by Jura; 27 December 2019, 12:39.
Comment
-
allereerst dank voor de reactie's.
ik heb net even alle plantjes 200 ml water gegeven en kwam tot de ontdekking dat de slechte plant al het water zo weer onder de pot uitkwam(de aarde is zo droog dat het water er als het ware gewoon overheen zweeft en uiteindelijk onder de pot terrecht komt) en zich niet bind met het medium. daarom heb ik besloten de pot even in een bakje te zetten en via onderkant water gegeven en de pot nam het water best snel op.... is het misschien te lang te droog geweest??? ik hoop dat het tij gaat keren.
zal jullie even op de hoogte houden
-
-
Er kunnen natte en droge lagen grond ontstaan in dezelfde pot. Heb het bij m'n kamerplanten wel eens gezien; bovenlaag kurkdroog, en onderin was het zo nat dat het bijna aan het rotten was.
Het inwateren van de potgrond kan dit (deels) voorkomen, maar dan niet zoals je zegt gevulde potten inwateren. De bedoeling is dat je de potgrond bijvoorbeeld op een zeil legt, de benodigde hoeveelheid water toevoegt en alles goed door elkaar mengt. Daarna vul je de potten pas, anders kunnen die 'lagen' alsnog ontstaan.
Als je potgrond (in ieder geval de bovenlaag) echt zo droog is dat het geen water opneemt, kan je een druppeltje zeepsop aan het water toevoegen. Dit verlaagd de oppervlaktespanning van het water, waardoor de grond het makkelijker kan opnemen.
Als je ze nu in een schaal met water zet kan het alsnog zo zijn dat de grond onderin kleddernat is, maar de grond daarboven nog steeds geen water wil opnemen. Ik zou dus gewoon van bovenaf water geven (en een keer een druppeltje zeepsop aan het water toevoegen).
Maar... Kijk eerst even hoe ze reageren op je laatste watergift voordat je nog meer / te veel water gaat toevoegen.
Comment
-
Dank voor reactie.
Ik denk echter dat de bodem niet kletsnat was anders zou de pot niet het water opzuigen lijkt mij... net even gekeken maar nog niet echt verandering te zien! Vind ook dat er niet echt een explosieve groei is in 3v/d 4 planten , 1 steekt er met mop en schouders bovenuit maar goed dat he je met zaden denk ik.
-
Comment