Ik pakte net een topje Northern Lights uit een potje van 2018, dus die wiet is een ruime 1,5 jaar oud. Nou was ik toen iets aan de vroege kant met oogsten, en max 5% van de trichomen was amber, rest milky, hier en daar nog clear. Topjes zagen er allemaal fris uit, geur was oke, en ze verkruimelden mooi. Even bekeken onder zakmicroscoopje en .. .. 60% amber 30% milky en een paar trichomen waren clear. Helaas heb ik geen apparatuur voor mooie macro foto`s en ik ook geen "voor en na"- shots. Maar herkend iemand dit? Zou dit betekenen dat als ik op het ideale moment oogst en met ~50-60% amber zit, dat na 2 jaar in een glazen pot alles zo`n beetje 90 tot 100 procent amber is geworden?
- Net even een topje uit 2016 bekeken en ook daar zat een veel hoger percentage amber trichomen op dan toen ik oogstte. Maar ze zijn niet allemaal honingkleurig geworden; het ziet er uit als goede wiet, dus die probeer ik van de week wel, eerst de NL uit 2018.
En ja, ik bewaar wiet rustig jaren, zolang het er nog goed uitziet en ruikt, moet dat toch wel even goed blijven zolang het luchtdicht in een pot zit?
- Net even een topje uit 2016 bekeken en ook daar zat een veel hoger percentage amber trichomen op dan toen ik oogstte. Maar ze zijn niet allemaal honingkleurig geworden; het ziet er uit als goede wiet, dus die probeer ik van de week wel, eerst de NL uit 2018.
En ja, ik bewaar wiet rustig jaren, zolang het er nog goed uitziet en ruikt, moet dat toch wel even goed blijven zolang het luchtdicht in een pot zit?
Comment