Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Jou planten wel eens weg gehaald? wat vind je hier van?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Jou planten wel eens weg gehaald? wat vind je hier van?

    Korting op 420shop
    Beste mede stoners,

    Ik wil even van jullie graag een mening over de regel dat je 5 planten mag houden in nederland.(uiteraard buiten in de zon)

    Na mijn ervaring vorrig jaar ben ik ook met planten buiten wat voorzichtig geworden.

    De hele zomer lang hadden mijn planten(3stuks) lekker staan groeien. Aan het eind van de zomer echte bomen met vette toppen.

    Nu was ik met een vriend aan het oogsten, kwam er een wout door de straat rijden op zijn motor.

    Een uur later stonden er 2 politie busjes een motor en 7 agenten bij mij op de dam.

    Meneer, u heeft een wietkwekerij, werd mij verteld, wij willen graag even bij u binnen kijken.

    Ik zei tegen die wout, nou ik heb wel planten, maar niet binnen.
    Toch het hele huis door en uiteindelijk in de tuin bij mijn 3 planten.(1voor de helft getopt)

    Nu hebben ze alles mee genomen, ik moest zelfs nog vuilniszakken geven!
    Ik was redelijk overstuur omdat ik net blij was dat ik 3 planten bom vol wiet had zonder rot en beestjes.
    Dus ik tegen die agent: hoow even, ik heb er maar 3 en je mag er 5 hebben.

    Toch is alles mee genomen.

    Ik de volgende dag naar het bureau nog steeds kwaad natuurlijk, werd mij verteld dat als je 5 of minder platen hebt, dat je geen bekeuring krijgt maar dat ze het altijd mee nemen en vernietigen. In de gemeente Drimmelen is het zelfs zo, dat je ook geen wiet bij mag hebben. nog geen halve gram. (hier kreeg ik wel E160 boete voor bij reguliere controle toen ik net met mijn tientje wiet van de shop kwam)

    Voor mijn 3 planten met zeker 6 a 700gram(droog) wiet kreeg ik dus helemaal niks, ja voor belediging van een amtenaar in functie op het moment dat hij de eerste plant af knipte (toen deed ik niet meer zo aardig dat snappen jullie vast wel)
    En voor een grammetje wiet in een los zakje toen ik van de shop kwam E160 boete en mijn grammetje wiet kwijt..

    Snappen jullie nog hoe de regeltjes zitten??

    Ciao TJ
    Attached Files
    "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

    #2
    Re: Jou planten wel een weg gehaald? wat vind je hier van?

    nee wij snappen het ook niet meer.is absoluute willekeur.wel snap ik dat oom agent in de stad minder tyd heeft om een paar plantjes wegtehalen dan een dorpsagent.in de groote steden kom je zonder strafblad met een hoop weg.maar staat eenmaal het hennepteam voor je neus en niet de wijkagent dan nemen ze alles mee want dat is hun werk.je heb gewoon dikke vette pech gehad.ken een excrimineel die een tentje heeft waar de wijkagent wel eens inkijkt,en daarnaa weer gezzelig ze kopje koffie opdrinkt.die gozer sloeg vroeger heele kroegen leeg als ie een paar dagen aan de zuip was,dus word ie gedoogdde wereld zit raar in mekaar.

    Comment


      #3
      Re: Jou planten wel een weg gehaald? wat vind je hier van?

      Het land van de Gristentaliban, maar jammeren over een hoofddoekje en ondertussen knijpen die heksenjagers langzaam onze strot dicht.

      Ik snap geen hol van die regeltjes en hou mn buitenplanten uit het zicht voor iedereen.

      Straks staat er weer een NSB-er klaar om me te naaien, de groeten!

      Succes!
      B.

      Comment


        #4
        Re: Jou planten wel eens weg gehaald? wat vind je hier van?

        Je verhaal bevreemdt me enigszins: de agenten vroegen om binnen te mogen. Zoiets weiger je toch gewoon. Zonder lastgeving (bevel tot binnentreden) hebben ze niks te vorderen. Vragen staat uiteraard vrij, maar je hebt ook de vrijheid om te zeggen: jullie komen er niet in.
        Als je bent geverbaliseerd voor 1 gram wiet dan is de desbetreffende agent zijn boekje ver te buiten gegaan. Een agent mag pas fouilleren bij een redelijk vermoeden van een strafbaar feit. Dus ingeval je meer dan 5 gram hebt aangeschaft. Kon hij aan je gezicht zien dat je meer dan 5 gram op zak had?
        De sjop waar je geweest bent zal niet al te veel klandizie hebben als ze je bij de uitgang staan op te wachten. Uit welken hoofde is het in de gemeente Drimmelen verboden om de gedoogde hoeveelheid wiet bij je te hebben? Hebben ze aldaar gemeentelijke wetgeving die afwijkt van de landelijke?
        Hoe hoog was de boete die de agent heeft opgelegd wegens belediging?
        Last edited by Xtreme; 11 December 2010, 16:22.

        Comment


          #5
          Re: Jou planten wel eens weg gehaald? wat vind je hier van?

          Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
          Je verhaal bevreemdt me enigszins: de agenten vroegen om binnen te mogen. Zoiets weiger je toch gewoon. Zonder lastgeving (bevel tot binnentreden) hebben ze niks te vorderen. Vragen staat uiteraard vrij, maar je hebt ook de vrijheid om te zeggen: jullie komen er niet in.
          Als je bent geverbaliseerd voor 1 gram wiet dan is de desbetreffende agent zijn boekje ver te buiten gegaan. Een agent mag pas fouilleren bij een redelijk vermoeden van een strafbaar feit. Dus ingeval je meer dan 5 gram hebt aangeschaft. Kon hij aan je gezicht zien dat je meer dan 5 gram op zak had?
          De sjop waar je geweest bent zal niet al te veel klandizie hebben als ze je bij de uitgang staan op te wachten. Uit welken hoofde is het in de gemeente Drimmelen verboden om de gedoogde hoeveelheid wiet bij je te hebben? Hebben ze aldaar gemeentelijke wetgeving die afwijkt van de landelijke?
          Hoe hoog was de boete die de agent heeft opgelegd wegens belediging?
          Beste extreme,

          We hebben die agenten binnen gelaten idd zonder huiszoekings bevel.
          Dat komt omdat mijn moeder(waar ik toen nog woonde) in de gemeente raad zit.
          Beetje lullig als ze hierdoor in een kwaad daglicht gezet werd.

          Betreffende mijn bekeuring voor dat tientje wiet, ik was in breda naar de shop geweest.
          En weer terug naar made (gemeente drimmelen) gereden en binnen de bebouwde kom stonden ze toen willekeurig mensen de controleren. De agent merkte op dat het in mijn auto naar wiet ruikte en geleik werd mijn hele auto doorzocht. ze vonden dus maar een tientje wiet( geen 5 gram) en dat hebben ze samen met mijn tip, vloei, griner en mijn puurpijpje in beslag genomen( dat waren volgens hun toebehoren) Natuurlijk ben ik er tegenin gegaan maar volgends hun is softdrugs in de gemeente drimmelen verboden( ik ben hiervoor naar het politie bureau geweest.) dus ook als ze 0,1 gram hadden gevonden moest ik ook 160 euro betalen.

          Ciao
          "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

          Comment


            #6
            Re: Jou planten wel eens weg gehaald? wat vind je hier van?

            Staat in de APV van de gemeente Drimmelen:
            Artikel 2.7.2 Openlijk drugsgebruik op/aan de weg
            Het is verboden, op of aan de weg, op een voor publiek toegankelijke plaats of in een voor
            publiek toegankelijk gebouw, middelen als bedoeld in de artikelen 2 en 3 van de Opiumwet
            te gebruiken, toe te dienen, dan wel voorbereidingen daartoe te verrichten of ten behoeve
            van dat gebruik voorwerpen en/of stoffen voorhanden te hebben.

            Comment


              #7
              op de bekeuring stond: het vervoeren van drugs.

              goed gevonden Vale, complimenten
              Last edited by ceBep; 12 December 2010, 19:03. Reden: dubbel post, gebruik de "Bewerk Bericht"knop a.u.b.
              "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

              Comment


                #8
                Re: Jou planten wel eens weg gehaald? wat vind je hier van?

                Je had drugs bij je in de auto, dus je was het aan het vervoeren. Maar ik zie net dat je een berichtje hebt bijgevoegd... die voeg ik samen, want is een dubbel postje
                Ze kunnen daar van alles op schrijven, volgens de APV ben je strafbaar en mogen ze alles in beslag nemen.
                Alle regels die gelden voor de gemeente Drimmelen kun je vinden op:


                Comment


                  #9
                  Re: Jou planten wel eens weg gehaald? wat vind je hier van?

                  een paar jaar geleden in het park van breda moest ik ook al mijn wiet in leveren, maargoed toen zat ik ook te roken, vond het toen wel terecht.
                  Ik ben mooi binnen mijn kweekje begonnen. (tomjonko's spaarlamp kweekverslag) Alleen mijn vriendin weet dat, enne jullie Ik denk dat ik zo de meeste kans heb om er uiteindelijk ook een wietje aan over te houden.

                  Bedankt voor de reacties.

                  Ciao
                  "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

                  Comment


                    #10
                    Re: Jou planten wel eens weg gehaald? wat vind je hier van?

                    heb nog nooit wat afgegeven of in moeten leveren.
                    1 keer wou een agent wel vermelden dat hij mijn wiet wel erg groen vond... beetje een domme opmerking na mijn mening ^^
                    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                    Comment


                      #11
                      Re: Jou planten wel eens weg gehaald? wat vind je hier van?

                      En voor een grammetje wiet in een los zakje toen ik van de shop kwam E160 boete en mijn grammetje wiet kwijt.

                      Artikel 2.7.2 Openlijk drugsgebruik op/aan de weg
                      Het is verboden, op of aan de weg, op een voor publiek toegankelijke plaats of in een voor
                      publiek toegankelijk gebouw, middelen als bedoeld in de artikelen 2 en 3 van de Opiumwet
                      te gebruiken, toe te dienen, dan wel voorbereidingen daartoe te verrichten of ten behoeve
                      van dat gebruik voorwerpen en/of stoffen voorhanden te hebben.

                      Het vervoeren van (gedoogde gebruikershoeveelheden) softdrugs valt hier zeer zeker niet onder. (art.2.7.2.) Dit artikel dekt alle handelingen die betrekking hebben om op openbare plaatsen drugs te gebruiken. Dus je bent ten onrechte geverbaliseerd. Dat weet zelfs een 1e jaars rechtenstudent. Dus ik blijf bij mijn standpunt dat de agent zijn boekje te buiten is gegaan.
                      Het beledigen van een ambtenaar in functie is niet erg wijs. De normale gang van zaken is, dat de ambtenaar hiervan proces-verbaal opmaakt (hij mag geen boete opleggen, omdat dit strafbaar feit geen overtreding is maar een misdrijf), het vervolgtraject is dat de Officier van Justitie een transactievoorstel doet (zaak afdoen zonder rechtszitting), of de zaak op de rol zet en je je voor de rechter moet verantwoorden. Je hebt dan gewoon een strafblad. Na verloop van tijd kun je dit strafblad laten "schonen", maar daartoe moet je zelf actie ondernemen. Nu ben je dus een burger met een antecedent (strafblad aantekening).

                      Overigens maken de gemeenten in West-Brabant het wel erg bont: Bergen op Zoom en Roosendaal: coffeeshops dicht, Oosterhout -althans enkele jaren geleden- coffeeshop breekpunt bij de samenstelling van de gemeenteraad. Nog een ludiek voorbeeld: zo'n 40 jaar geleden was het krachtens de APV in Bergen op Zoom verboden om condooms ten verkoop aan te bieden. Deze maatregel is onverbindend verklaard, omdat de APV alleen betrekking mag hebben op de openbare orde. Omdat het gebruik van condooms in het algemeen de openbare orde niet verstoort is de gemeente teruggefloten. Seksuele handelingen in het openbaar worden reeds bestreken door het Wetboek van Strafrecht.

                      Comment


                        #12
                        Re: Jou planten wel eens weg gehaald? wat vind je hier van?

                        ik vind dit ongelovelijk! ik snap deze agent echt niet dat hij niet wat beter heeft te doen.

                        Comment


                          #13
                          Re: Jou planten wel eens weg gehaald? wat vind je hier van?

                          Tja Tom

                          Nou vind ik jou ook niet 1 van de slimste als ik dit hier zo is goed bekijk.
                          Cannabis kweken is verboden hoe je het wend of keert.
                          En om nu een foto van je eigen op het forum te gaan zetten met 3 cannabis planten is gewoon weg vragen om problemen.
                          Beste verwijder je even je foto

                          Groetjes bella
                          God was never on your side..

                          Comment


                            #14
                            Re: Jou planten wel eens weg gehaald? wat vind je hier van?

                            foto gewoon doorstuuren naar geenstijl.nl met je verhaal erbij ,vinden ze vast wel leuk daar.leuke foto trouwens

                            Comment


                              #15
                              Re: Jou planten wel eens weg gehaald? wat vind je hier van?

                              Ff een stukje eruit gehaald:

                              op de weg............ ten behoeve van dat gebruik voorwerpen en/of stoffen voorhanden te hebben.

                              Zoals ik het lees mag je o.a. geen cannabis en/of gebruiksvoorwerpen ten behoeve van het gebruik van cannabis in je bezit hebben?

                              Comment

                              Bezig...
                              X