Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat bepaald de kracht van THC?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat bepaald de kracht van THC?

    Korting op 420shop
    Ik weet dat THC zit in oa trichomen of beter de harsballetjes zit...maar ik vraag me af??
    Als een wietje een hoog THC level heeft,
    Komt dat dan door de (grote) hoeveelheid trichomen??
    Of de samenstelling of concentratie van die trichomen??
    Met andere woorden kun je stellen, de wat sterke wiet bevat Meer trichomen? Of
    Andere trichomen???
    Ben ik erg benieuwd naar...
    1 luv
    Pz

    #2
    Re: Wat bepaald de kracht van THC?

    beide zijn juist volgens mij.
    Bij de soorten met heel veel trichomen kun je het wijten een de hoeveelheid e n de mogelijk heid to concentratie in zoveel apart waarbij geneitshce achrergrond wel bepaald heo s terk de THC zal zijn . Heb je veel meer trichomen dan een andere kweker met gelijke soort duidt dat enkel opp het f eit dat je ze bij jouw gezonde was
    sommige soorten ontwikkeln heel dikke harsklieren die een ander structuur hebben
    maar ik gelof door het algemeen genomen dat hoe meer aanmaak trichomen hoe krachtiger de desbetreffende plant

    Comment


      #3
      Re: Wat bepaald de kracht van THC?

      Ik weet t niet, maar ik zou t wel graag willen weten, vooralsnog denk ik t zelfde als purple haze hierboven post

      Comment


        #4
        Re: Wat bepaald de kracht van THC?

        Bestaan er verschillende soorten THC?
        Ja, het is niet zo dat de geestverruimende werking van elke plant hetzelfde is. De werkzame stof, de THC, bestaat namelijk in verschillende vormen, met een mooi woord "isomeren" genoemd. Deze stoffen, zo'n tien in totaal, voldoen aan de totaalformule Tetra-Hydro-Cannabinol, ze verschillen onder-
        ling echter in hun chemisch struktuur en werkzaamheid. Van sommige THC-soorten word je totaal niet anders, van andere vormen is een klein beetje al voldoende.

        Meer informatie over de aanduiding

        De verschillende THC-soorten worden aangeduid met Delta (voor
        het gemak even met "D" aangeduid), gevolgd door een nummer
        (b.v D6 THC of D9 THC).

        Nu is het voor ons natuurlijk ondoen-
        lijk om precies uit te zoeken wat voor D-THC onze planten
        bevatten, maar dat is ook niet zo belangrijk. De verschillende
        vormen van THC zijn op geur namelijk goed van elkaar te onder-
        scheiden. Nu is het natuurlijk onmogelijk om geuren op papier
        met elkaar te delen, dus het komt op ervaring aan als je de
        goede planten met je neus van slechtere planten wilt onder-
        scheiden. Maar dat leer je vanzelf, als je langer met de
        planten omgaat. En dan zal je zien dat de op het oog lekkerste
        geur niet op de meest aktieve THC-vorm hoeft te wijzen.
        sigpic

        Comment


          #5
          Re: Wat bepaald de kracht van THC?

          bij uw zadenleverancier zal er meestal een percentage van THC aangeduid worden. dit slaat op het percentage thc dat zich in de hars bevindt. Er is echter geen manier om uit te drukken hoeveel hars de plant bevat. dat hangt vooral af van je eigen kweek methodes. een slecht gekweekte plant met een thc percentage van 18 kan dus in praktijk minder thc bevatten dan een goed gekweekte plant met THC percentage van 12. De timing waarop je gaat oogsten is hier ook oooh zo belangrijk.

          daarnaast is de verhouding van THC (ik heb het hier steeds over de combiniatie delta-9/delta 8 en THCV) met de andere aanwezige cannabinoides minstens even belangrijk als de hoeveelheid thc. De verhoudingen spelen een grote rol in het gevoel dat je krijgt. staar je dus niet blind op het thc gehalte van een plant, maar kijk naar het totaalpakket. sommige mensen houden van het high/paranoia gevoel die bijna zuivere thc je gaat geven, anderen houden van een hoog CBD gehalte en zijn liever lekker stoned. Zolang je het niet nodig hebt voor medische doeleinden, kun je alleen maar gaan experimenteren en kijken welke "combo" je het best bevalt.



          @smoke_mr: het is vooral de THCV die een speciale geur kan geven en makkelijk te herkennen is, deze is verantwoordelijk snelheid waarmee je roes opkomt. De stof is vooral aanwezig in afrikaanse/asiatische strains. De andere thc vormen hebben veel minder opvallende geur, zou me dan ook sterk verwonderen dat deze makkelijk te onderscheiden zijn. (het is trouwens hoofdzakelijk de delta-9 THC die ons het effect geeft)
          Last edited by Barre; 27 December 2010, 13:18.

          Comment


            #6
            Re: Wat bepaald de kracht van THC?

            Oorspronkelijk geplaatst door Smoke_mR. View Post
            Bestaan er verschillende soorten THC?
            Ja, het is niet zo dat de geestverruimende werking van elke plant hetzelfde is. De werkzame stof, de THC, bestaat namelijk in verschillende vormen, met een mooi woord "isomeren" genoemd. Deze stoffen, zo'n tien in totaal, voldoen aan de totaalformule Tetra-Hydro-Cannabinol, ze verschillen onder-
            ling echter in hun chemisch struktuur en werkzaamheid. Van sommige THC-soorten word je totaal niet anders, van andere vormen is een klein beetje al voldoende.

            Meer informatie over de aanduiding
            De verschillende THC-soorten worden aangeduid met Delta (voor
            het gemak even met "D" aangeduid), gevolgd door een nummer
            (b.v D6 THC of D9 THC).

            Nu is het voor ons natuurlijk ondoen-
            lijk om precies uit te zoeken wat voor D-THC onze planten
            bevatten, maar dat is ook niet zo belangrijk. De verschillende
            vormen van THC zijn op geur namelijk goed van elkaar te onder-
            scheiden. Nu is het natuurlijk onmogelijk om geuren op papier
            met elkaar te delen, dus het komt op ervaring aan als je de
            goede planten met je neus van slechtere planten wilt onder-
            scheiden. Maar dat leer je vanzelf, als je langer met de
            planten omgaat. En dan zal je zien dat de op het oog lekkerste
            geur niet op de meest aktieve THC-vorm hoeft te wijzen.
            Als je iets letterlijk gaat kopieren, ga dan je bronnen vermelden... Aan kopiepiraten heb ik nogal een bloedhekel

            Om te antwoorden op het topic:
            Wikipedia helpt je ALTIJD op weg (deze info is heel wetenschappelijk in dit geval maar dat zal je vast wel interesseren)
            Als je het verhaal op Wiki wat begrepen hebt dan zal je doorhebben dat Cannabinoiden heel belangrijk zijn, waarover HIER meer.

            Voor de rest heeft Barre het mooi voor je samengevat denk ik

            Greetzzz

            Jona

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: Wat bepaald de kracht van THC?

                Ow ow ow, even rustig?

                En dit is mijn topic als Smoke_mr niet aan bronvermelding doet boeit me dat niets!
                Niet omdat het jou niets boeit dat het forum er niet mee in problemen kan komen. Is toch ook niet omdat het mij niets boeit (even ter illustratie, het boeit mij wel degelijk) dat mensen het forum gebruiken om hun 'hacktechnieken' op uit te testen dat ze het gewoon moeten doen? Normbesef en waarden noemen ze dat... Heb het er trouwens nog met Jointjedraaien over gehad een jaar terug dat mensen de bronnen het beste vermelden.

                Dat gaat puur over het niet letterlijk overnemen van stukken ZONDER bronvermelding. Dat je iets overneemt geen probleem maar zet er dan wel de bron bij (of anders pleeg je plagiaat, daar weet wikipedia ook wel wat over trouwens, moet je misschien daar eens gaan opzoeken). Op Wikipedia staat enorm veel correcte informatie, het moet ook worden goedgekeurd als je het gaat aanpassen ofzo dus wat dat betreft zit dat wel snor, zeggen dat het waardeloos is of dergelijke vind ik dan ook weer niet op z'n plaats. Had je echt zelf het antwoord willen vinden dan had je het gewoon gevonden op het net dus begin niet... Snap niet vanwaar die reactie eigenlijk. Tussen haakjes: ik heb niets geedit...

                Doet me denken aan Michael Scott uit The Office,
                die zegt : wikipedia, iedereen kan er van alles op zetten dus je weet zeker dat je de beste info hebt!
                Wat een referentie...

                Mensen die een verhaal in een hun eigen woorden gaan overtypen en dan doen alsof ze t zelf bedacht hebben dat zijn pas douchebags...
                Ik zeg niet dat ze dat niet zijn, maar als ze duidelijk verwijzen naar van waar ze de informatie gehaald hebben en waarop ze zich beroepen dan zie ik daar geen probleem in. Heb zelf ook nog stukken geschreven gebaseerd op teksten die voor 90% van de mensen toch oninteressant zou lijken (wetenschappelijke woorden, in het engels, etc...) dus ik vind dat helemaal prima, elk zijn mening natuurlijk maar 'copy/paste' kan het kleinste kind, jij kiest maar wat jij het beste vindt...

                Wikipedia helpt je altijd op weg?
                Ja zeker, je zoekt, klikt door en je kan direct een beeld schetsen van welke keywords er belangrijk zijn. Gebruik daarnaast Google en je hebt een mix om bijna alle info te vinden die er beschikbaar is .

                Wil hier absoluut geen discussie mee, gewoon even de puntjes op de 'i' zetten. Je hebt nu ondertussen wel antwoord op je vraag vermoed ik?

                Rook er alvast eentje

                Greetzzz

                Jona

                Comment


                  #9
                  sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: Wat bepaald de kracht van THC?

                    Ik ging er van uit dat thc, type A en B gewoon zelfstandige stoffen waren. In zijn natuurlijke vorm bestaat er volgens mij geen sterke of minder sterke thc. Er bestaat wel een thc, type C. Dit wordt verkregen door thc A of B te synthetiseren en is zo'n 500 keer sterker dan thc in zijn natuurlijke vorm. Deze stof wordt dronibinol genoemd en onder de merknaam Marinol als medicijn verstrekt aan kanker- en aidspatienten.

                    Comment


                      #11
                      Re: Wat bepaald de kracht van THC?

                      @smoke Haha komt goed man, en ik denk dat t al een modje is...
                      Verder neem ik de vrijheid Jona te negeren...
                      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                      Last edited by Pariaz; 27 December 2010, 19:27.

                      Comment


                        #12
                        Re: Wat bepaald de kracht van THC?

                        Ik heb toch niet beweerd dat synthetische thc efficienter was? De essentie was mijn uitgangspunt dat thc een zelfstandige stof was en dat er geen sterke of minder sterke thc was. En hierop reageer je niet.

                        Comment


                          #13
                          Re: Wat bepaald de kracht van THC?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pariaz View Post
                          ik denk dat t al een modje is...
                          Als we elkaar hier allemaal als voorwerpen gaan noemen zal het mooi worden. Wat meer respect is op z'n plaats. Voor de rest hou ik me zonder provocaties uit dit topic zoals je wenst. No problem. Keep it cool.

                          Comment


                            #14
                            Re: Wat bepaald de kracht van THC?

                            Nah goed ik zal niet replyen omtrend het topic 'respect' want we hebben duidelijk een andere definitie daarvan...ik vind t bijv niet respectvol, trachten respect op te 'eisen'
                            En @extreme ik bedoel t niet als aanval hooguit als aanvulling....maar THC is dus eigenlijk niet een zelfstandige stof te noemen...
                            Hooguit een verzamelnaam, aangezien t een combinatie van stoffen in verschillende hoeveelheden en concentraties en samenstelling aanwezig....iig op de plant dan....
                            En ik refereerde aan een uitspraak van een man uit de documentaire: The business behind getting high....dat de farma. Industrie nooit THC zo kan samenstellen als de natuur dat doet...
                            Maar hoe wil je dat ik reageer dan extreme??in ieder geval bedankt voor de reply, nothing but luv!
                            Ik wil nog wel ff aanvullen dat ik blij met iedere post, en hoop dat de vraagstelling ook interessante inzichten opleverd...
                            M'n vraag blijft is de sterkte van THC afhankelijk van haar samenstelling of hoeveelheid?????
                            Pz
                            Last edited by Pariaz; 27 December 2010, 20:34.

                            Comment


                              #15
                              Re: Wat bepaald de kracht van THC?

                              Zou het niet zo kunnen zijn dat de zuiverheid de sterkte bepaalt? In de meest zuivere vorm, blonde olie, heb ik nooit verschil in sterkte opgemerkt.

                              Comment

                              Bezig...
                              X