Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat bepaald de kracht van THC?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Wat bepaald de kracht van THC?

    Daar zit wat in, maar dat is dan Ge-extraheerd maar dan nog, is t ge-extraheerd van een plant met veel trichomen of krachtiger trichomen....laat ik t anders stellen:
    Zijn de trichomen van alle wietsoorten gelijk?en er is dus een standaard trichoom en kun je daarom stellen,des te meer trichomen des te sterker de wiet,en kan wiet met weinig trichomen nooit krachtig zijn..
    Of is de ene wietsoort met weinig trichomen heel sterk, of heeft ie heelveel trichomen maar is ie helemaal niet zo sterk?
    1 luv
    Pz

    Comment


      #17
      Re: Wat bepaald de kracht van THC?

      Comment


        #18
        Re: Wat bepaald de kracht van THC?

        lees idd het stukje dat monty hier aanreikt eens goed door Pariaz, ik denk dat het heel wat zal verduidelijken voor je . aan je vraagstelling valt namelijk af te leiden dat je het een en het ander door elkaar gooit en dan is het voor ons moeilijk om dingen verder uit te leggen. . vertaling of toelichting kun je gerust krijgen als je dat wenst.
        Last edited by Barre; 27 December 2010, 23:21.

        Comment


          #19
          Re: Wat bepaald de kracht van THC?

          Nah.....ik probeer die link te checken maar wil niet echt lukken....en m'n vraagstelling lijkt me crystal clear??dat ik geen genoegen neem met wat wikipedia feitjes en wat linkjes...betekend niet dat ik dan maar dom ben ofzo haha...lees anders nog maar een keertje goed..
          In ieder geval, Monty bedankt voor de link
          Een antwoord wat ik nu kan geven is, (wat jullie geniale forumbezoekers ook hadden kunnn doen, no offense)
          Er is geen standaard trichoom (als we het over THC hebben) THC delta 9 en THC delta 8
          Delta 9 word geacht krachtiger te zijn, dan delta 8...simpel gezegd kun je zeggen dat een plant met veel delta 9 varianten redelijk krachtig is, bij delta 8, betekend een grote hoeveelheid niet perse een krachtig wietje...
          Met andere woorden de wetenschap heeft er niet genoeg aandacht aan besteed, daar waar ze thc synthetisch kunnen namaken weten ze eigenlijk niet zo goed wat het is, en hoe t samengesteld is...
          Behalve dan THC gevaarlijk is en je er rare dingen van gaat doen, dat weten ze dan weer wel..

          Ohja en dit check t ff is meer dan interessant....



          Pz
          Last edited by Pariaz; 28 December 2010, 15:15. Reden: Video weg?

          Comment


            #20
            Re: Wat bepaald de kracht van THC?

            Nice! well spoken!!
            sigpic

            Comment


              #21
              Re: Wat bepaald de kracht van THC?

              filmpje komt uit "cannabis: the evil weed" (bbc horizon), de hele documentaire is best wel de moeite om eens te bekijken

              onderaan m'n post staat de vertaling van wat monty je aanreikt. delta-9 THC(dit is meestal de thc waar we het over hebben als we spreken over thc) is een stof, ligt vast zoals extreme zei en komt echt niet in een sterkere of zwakkere vorm voor. het gaat om de samenstelling van de verschillende cannabinoides in de trichomes, dit is ook de reden waarom ze met syntetische thc niet hetzelfde effect bereiken als met cannabis, er is meer nodig dan enkel de thc om bepaalde doelen te bereiken. het is niet zo dat de wetenschap het verneukt heeft, zijn ze wel slim genoeg voor hoor . ze hebben gewoon slechts 1 stof uit het totaalpakket nagemaakt. deze stof op zich kan trouwens ook al behoorlijk wat (verdovend, ontstekingsremmer, antioxidant, anti-emeticum(tegen overgeven, braakneigingen) en euforiserend) dus nutteloos is ie niet.


              ik begrijp best dat je graag een kort en bondig antwoord wil, ik wil je dat best ook geven maar dat gaat niet als we van een verkeerde basis starten en je je gedachten gang laat verder bouwen op iets wat al niet geheel correct is.

              THC (Tetrahydrocannabinol)
              Dit is DE actieve stof in marihuana. Het zorgt ervoor dat we ons 'high' voelen en zonder deze stof is er nagenoeg geen merkbaar effect. Hoe hoger het THC gehalte hoe sterker het 'high' gevoel. Vermoedelijk is 70 tot 95% van de gehele roes te wijden aan deze stof. Deze stof komt in alle soorten cannabis voor.

              Cannabis van extreem hoge kwaliteit kan voor 30% uit THC bestaan. De meeste cannabis gecultiveerd voor recreatief gebruik bestaan uit 10 tot 20% THC. Een niet ervaren gebruiker heeft al genoeg aan een gehalte van 3% om een aangename roes tegemoet te gaan.

              De term THC wordt meestal gebruikt voor de verzameling van de stoffen: Delta 9-trans-tetrahydrocannabinol, Delta 8-trans-tetrahydrocannabinol en Tetrahydrocannabivarin(THCV). Het is echter vooral de Delta 9-trans-tetrahydrocannabinol die aanwezig is in de plant en voor het effect zorgt. THCV zou invloed hebben op de snelheid waarmee de roes toeslaat. Vooral cannabis uit Afrikaanse en Asiatische landen zouden een hoog THCV gehalte hebben. Een deel van de geur die vrijkomt voor de effectieve verbranding of consumptie van cannabis zou hieraan gelinkt zijn.

              CBD (Cannabidiol)CBN (Cannabinol)CBL (Cannabicyclol)
              CBL is net als CBN een stof die vrijkomt door afbraak. Dit keer niet de afbraak van THC maar de afbraak van CBC. Wanneer CBC vrijgesteld wordt aan licht wordt deze omgezet naar CBL. Of CBL een invloed heeft op de roes is niet echt gekend. In pure vorm is het niet psychoactief, maar het zou eventueel wel invloed kunnen hebben op het effect van THC.

              CBC (Cannabichromene)
              Oorspronkelijk werd gedacht dat deze stof slecht minimaal aanwezig was, maar recentere studies zouden aantonen dat er toch behoorlijk wat CBC in cannabis zit (in extreme gevallen tot 20%). Vermoedelijk werd in vorige studies een deel van de aanwezige CBC aanzien als CBD. CBC loopt op vlak van werking ook sterk gelijk met CBD.

              CBG(Cannabigerol)Besluit
              Last edited by Barre; 28 December 2010, 12:11.

              Comment


                #22
                Re: Wat bepaald de kracht van THC?

                Ervaringsregels, meningen/gevoelswaarden en feiten bij het extraheren van thc

                Mijn vrouw geeft de voorkeur aan sativa's, liefst licht gerijpt: 50 % van de trichomes moeten bruin zijn.(feit)
                Zelf prefereer ik indica's, goed afgerijpt: 80 % van de trichomes moeten bruin zijn.(feit)
                Dit basismateriaal doe ik in een pvc standpijp en spuit er NLG door. (uiteraard met filter). Ook een feit.
                Van oorspronkelijke gewicht van de de toppen houd ik soms 5 % over en soms 10 %. (ervaringsregel)
                Ik vermoed dat dit te maken heeft met de geproduceerde hoeveelheid thc. Maar het residue ontwijkt qua kwaliteit elkaar nauwelijks (althans, ik ervaar geen verschil). Het enige verschil dat ik bemerk is dat olie van niet volkomen afgerijpte sativa's mij een onrustig gevoel geeft en de olie van goed gerijpte indica's bij mij rustgevend werkt.
                (mening/gevoelswaarde)
                Slotopmerkingen:
                - dit is geen wetenschappelijke onderbouwing, maar berust slechts op een beperkt feitencomplex en de gevoelswaarden van 2 personen;
                - dit is geen aansporing om NLG door je toppen te spuiten om thc te extraheren.(Extraheren: een zuiver product verkrijgen zonder ongewenste bijproducten, zoals bladgroen e.d.)
                Last edited by Xtreme; 28 December 2010, 12:28.

                Comment


                  #23
                  Re: Wat bepaald de kracht van THC?

                  Link werkt hier gewoon en is zeker geen wiki linkje maar een wetenschappelijk onderbouwde site met goede info op je vraag maar bon.

                  THC Delta 8-trans-tetrahydrocannabinol word in het lab idd gemeten (1 % van het aandeel thc delta 9) en is minder potent dan de Δ9-THC. Men kan echeter niet met zekerheid zeggen dat deze stof ook natuurlijk voorkomt in de plant of dat het een bijproduct is omstaan tijdens het extraheren van de Δ9-THC. Omdat de hoeveelheid Δ8-THC in de cannabisplant ten opzichte van Δ9-tetrahydrocannabinol te verwaarlozen is wordt de sterkte van de psychoactieve effecten van de cannabisplant in de praktijk gerelateerd aan de concentratie Δ9-THC.

                  Niet enkel Δ9-THC zorgt dus voor het effect maar het samenspel van al deze cannabedoieden en hun onderlinge verhouding is bepalend. Daarnaast is het zo dat er in de hars van de trichomen heel veel thc-cooh (thc-zuur) zit dat niet psychoactief is. Door curen word er nog een deel van deze thc-cooh nog omgezet in de wel psychoactieve stof Δ9-THC. Het oogst moment is hier ook zeer bepalend bij. thc_explained.jpg



                  Ook de verhouding thc / cbn / cbd word mede bepaald door je oogst moment en bepaald ook voor een deel he effect wat je wiet gaat geven. Verder hebben de cannabedoiden op ieder mens een andere uitwerking. Een wietje waar de een nketter stoned van word kan voor een ander geheel anders werken. Het moge duidelijk zijn dat wanneer er meer trichomen op een plant zitten er ook meer van dezee psychoactive moleculen aanwezig zijn er er ook meer receptoren geblokt kunnen worden en dat dit dus een relatief potenter wietje is. Echter wel uiteindelijkeffect je wiet heeft is dus afhankelijk van de onderlinge concentraties van de verschillende psychoactieve stoffen en de sttoffen die hun onderlinge werken beinvloeden door te remmers of juist te versterken. Om dus over sterkte van thc te spreken vind ik totaal onzinnig. dan rook je gewoon meer als je een groter effect wil. Hoe dit effect uitpakt is dus niet enkel van de hoeveelheid thc moleculen afhankelijk maar een samenspel.

                  thc2_explained.jpgCBD (Cannabidiol) versterkt sommige effecten van thc maar verzwakt weer andere effecten. Grote hoeveelheden CBD ontspant je lichaam en je gedachtes en verminders angstgevoelens en paranoia.

                  Cannabis met hoge thc gehaltes en lage cbd gehaltes zullen een sterk cerebraal high effect geven. Je voelt je energiek en opgewekt, sociaal dan wanneer je wiet rookt met een hoger cbd gehalte.
                  Cannabis die zowel hoge thc als hoge cbn gehaltes heeft zal een sterke cerebrale high geven. Je lichaam zal wel enigzinds loom en zwaar aanvoelen. Bij een lagere dosis hiervan zal je nog wel uit de bank komen maar het moeite.
                  Cannabis met een laag THC gehalte en een hoog CBD gehalte zal een stoned effect geven. Je hooft voelt ontspannen en duf en je lichaam ontspand ook geheel en voeld zwaar aan, de zogenaamde bankzakker.


                  thc3_explained.jpgCBN (cannabinol)thcv.jpgTHCV (Tetrahydrocannabivarin) CBC (cannabichromeen) - potentieert THC, werkt rustgevend en pijnstillend; in de pure vorm is cbc niet psychoactief enkel in combinaties met andere canabedoiden;

                  CBG (cannabigerol) - is niet-psychoactief maar nog steeds van invloed op de totale effecten van cannabis. Het werkt als een α 2-adrenerge receptor agonist, 5-HT 1A receptor antagonist, en CB 1 receptor antagonist. Het bindt ook aan de CB 2-receptor.sedatief, slaapverwekkend, antimicrobieel en oogboldruk verlagend;

                  CBD (cannabidiol) - vertraagt afbraak THC, en werkt als spierverslapper het is niet psychoactief. Echter, recente studies blijkt dat rokers van cannabis met een hoger CBD / THC-verhouding minder geneigd waren om schizofrenie-achtige symptomen te ervaren. Dit wordt ondersteund door psychologische tests, waarin de deelnemers ervaring minder intens psychotische effecten wanneer intraveneuze THC werd toegediend met CBD (zoals gemeten met een PANSS-test). Het wordt geopperd dat CBD fungeert als een allosterische antagonist op de CB 1-receptor en dus verandert de psychoactieve effecten van THC. CBD heeft een grotere affiniteit voor de CB 2-receptor dan voor de CB 1-receptor.

                  CBN (cannabinol ) -
                  pijnstillend, vermindert hoofdpijn ;

                  CBND (cannabinodiol)
                  - slaapverwekkend;

                  CBL (Cannabicyclol) - is een afbraakproduct van thc net zoals CBD CBN en CBND. onder invloed van licht warmte en zuurstof word CBC omgezet in CBL;
                  THC (tetrahydrocannabinol) - maakt euforisch;

                  THCV ( tetrahydrocannabivarine ) - versterkt en versnelt het effect van THC maar laat de stoned minder lang uitklinken. Het is een antagonist van THC op CB 1 receptoren en vermindert de psychoactieve effecten van THC;

                  CBDV (Cannabidivarin)
                  CBCV (Cannabichromevarin) -


                  CBGV (Cannabigerovarin) -


                  CBGM (Cannabigerol Monoethyl Ether)10.jpgmmga-presentation-cannabinoid-table-aug2010.pdf
                  Last edited by monty; 28 December 2010, 17:12.

                  Comment


                    #24
                    Re: Wat bepaald de kracht van THC?

                    Dankjewel... Ik zie helaas veel Posts en 'wetenschappelijke' links die ik al in zoveel andere topics voorbij heb zien komen...
                    Terwijl ij de vraag toch bassaal wou houden...maar toch bedankt...ik zie alleen dat mijn YouTube filmpje er niet meer staat???
                    Pz

                    Comment


                      #25
                      Re: Wat bepaald de kracht van THC?

                      Je filmpje werkt hier wel gewoon. Denk dat je pc langzaam een eigen leven aant leiden is.

                      Comment


                        #26
                        Re: Wat bepaald de kracht van THC?

                        Telefoon nieuwe iPhone 4

                        Comment


                          #27
                          Re: Wat bepaald de kracht van THC?

                          Voor het plaatsen van filmpjes op het forum kan je HIER kijken.

                          Comment


                            #28
                            Re: Wat bepaald de kracht van THC?

                            Terwijl ij de vraag toch bassaal wou houden
                            Op een vraag waar de huidige wetenschap nog helemaal niet uit is en afhankelijk is van vele factoren en andere stoffen die als antagonist werken of als catalisator is helaas geen simpel eenduidig antwoord.

                            Comment


                              #29

                              Comment


                                #30
                                Last edited by Pariaz; 29 December 2010, 06:25.

                                Comment

                                Bezig...
                                X